Ποιο μοντέλο της BMW με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπαίνει σε περιορισμένη παραγωγή;
Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία να προωθούνται σήμερα ως η «απόλυτη λύση» για την εξάλειψη των εκπομπών ρύπων στον τομέα της σύγχρονης κινητικότητας, εντούτοις πολλοί κατασκευαστές, όπως η BMW, κλείνουν το μάτι στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως εναλλακτική και -γιατί όχι- βιώσιμη λύση.
Στο πλαίσιο αυτό, η BMW ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη παραγωγής, σε περιορισμένη ωστόσο κλίμακα, της iX5 Hydrogen, η οποία θα ξεκινήσει να λαμβάνει χώρα στο πιλοτικό εργοστάσιο της εταιρείας στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο.
«Το υδρογόνο είναι μία ευέλικτη πηγή ενέργειας που θα διαδραματίσει βασικό ρόλο κατά τη μετάβασή μας στην κλιματική ουδετερότητα», σχολιάζει ο Frank Weber , Μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Εξέλιξης. «Είμαστε βέβαιοι ότι το υδρογόνο πρόκειται να αποκτήσει μεγάλη σημασία για την ατομική κινητικότητα και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι ένας συνδυασμός συστημάτων ηλεκτροκίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου είναι μία λογική προσέγγιση, μακροπρόθεσμα. Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο ή το νικέλιο, επομένως επενδύοντας σε αυτό τον τύπο συστήματος κίνησης ενισχύουμε επίσης τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα του BMW Group».
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ προμηθεύει τα βασικά οχήματα για το μοντέλο υδρογόνου, το οποίο έχει εξελιχθεί πάνω στην πλατφόρμα της BMW X5. Στο τμήμα αμαξωμάτων του πιλοτικού εργοστασίου, τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με μία νέα δομή πατώματος, η οποία καθιστά εφικτή την τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από το πίσω κάθισμα.
Τα ειδικά για το μοντέλο ηλεκτρικά συστήματα των 12 V και 400 V, η μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου, ενσωματώνονται όλα κατά τη διάρκεια του σταδίου συναρμολόγησης, μαζί με τα εξαρτήματα της στάνταρ παραγωγής. Τοποθετημένος στην περιοχή του πίσω άξονα μαζί με την μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι προϊόν της τρέχουσας τεχνολογίας BMW eDrive πέμπτης γενιάς που επίσης χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW. Τα συστήματα κυψελών καυσίμου που βρίσκονται κάτω από το καπό της BMW iX5 Hydrogen έχουν κατασκευαστεί εσωτερικά, στο κέντρο αριστείας της BMW για το υδρογόνο, στο Garching (βόρεια του Μονάχου).
Αρκετά εξαρτήματα παράγονται αποκλειστικά για το υδρογονοκίνητο SAV, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που κατασκευάζονται στο Additive Manufacturing Campus – το κέντρο αριστείας του BMW Group για την τρισδιάστατη εκτύπωση – που επίσης αποτελεί τμήμα του πιλοτικού εργοστασίου. Η BMW iX5 Hydrogen περνά από όλα τα συνήθη στάδια παραγωγής, ξεκινώντας από το τμήμα αμαξωμάτων, και συνεχίζει στο βαφείο και στο τμήμα συναρμολόγησης πριν καταλήξει στον τελικό έλεγχο του κάθε οχήματος ξεχωριστά. Στη συνέχεια, κάθε όχημα υποβάλλεται σε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό έλεγχο στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Aschheim.
Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει όλα τα οφέλη ενός συστήματος κίνησης μηδενικών ρύπων με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Αυτό καθιστά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μία ελκυστική συμπληρωματική εναλλακτική λύση στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία. Αυτό ισχύει κυρίως για πελάτες για τους οποίους οι σύντομες στάσεις για ανεφοδιασμό και η μεγάλη αυτονομία είναι απαραίτητες, καθώς και για περιοχές που ακόμα δεν διαθέτουν επαρκείς υποδομές φόρτισης.