Η Audi ανακοίνωσε ότι ένα πλήθος πετρελαιοκίνητων μονάδων της θα μπορεί να «σωθεί» καταναλώνοντας ένα νέο είδος ανανεώσιμου καυσίμου.
Μπορεί η Audi να έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι το μέλλον της είναι άμεσα συνυφασμένο με την ηλεκτροκίνηση – εξ ου και η απόφασή της να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2033 και μετά – ωστόσο οι προσπάθειες του Γερμανού κατασκευαστή να περισώσει για ένα μικρό σχετικά χρονικό διάστημα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζονται.
Ως αποτέλεσμα των προσπαθειών αυτών, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων ανακοίνωσε σήμερα ότι ένας μεγάλος αριθμός πετρελαιοκινητήρων της θα μπορεί εφεξής να καταναλώσει ανανεώσιμα καύσιμα – ή αλλιώς reFuels – τα οποία είναι σε θέση να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό από 70% και 95%.
Σύμφωνα με την Audi, τα μοντέλα της με V6 κινητήρες ντίζελ, τα οποία αποδίδουν έως και 286 ίππους και ξεκίνησαν να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της μάρκας από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά, μπορούν τώρα να ανεφοδιαστούν με το ανανεώσιμο καύσιμο HVO που πληροί το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 15940.
Επί της ουσίας πρόκειται για ένα υδροκατεργασμένο φυτικό λάδι με σημαντικά υψηλότερο βαθμό κετανίων σε σχέση με το ορυκτό «αντίπαλο δέος».
Audi: Βιολογικά υπολείμματα και απόβλητα για την κατασκευή του HVO
Υπολείμματα και απόβλητα υλικά, όπως μαγειρικά λάδια από τη βιομηχανία τροφίμων ή υπολείμματα από τη γεωργία, χρησιμοποιούνται στην κατασκευή του ανανεώσιμου καυσίμου HVO. Με την ενσωμάτωση του υδρογόνου (υδρογόνωση), τα έλαια μετατρέπονται σε αλειφατικούς υδρογονάνθρακες, κάτι που τροποποιεί τις ιδιότητες των φυτικών ελαίων καθιστώντας τες κατάλληλες για χρήση σε κινητήρες ντίζελ.
Όπως αναφέρει η Audi, το HVO μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετο στους κινητήρες ντίζελ ή αλλιώς χωρίς ανάμειξη ως 100% καθαρό καύσιμο.
Τα μοντέλα της Audi που καταναλώνουν HVO
Όλοι οι κινητήρες ντίζελ V6 με ισχύ έως και 210 kW στα μοντέλα A4, A5, A6, A7, A8, Q7 και Q8 που κατασκευάζονται από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά είναι συμβατά με το καύσιμο HVO. Η διάθεση του HVO για το Q5 θα ακολουθήσει στις αρχές Μαρτίου και στη συνέχεια για το A6 Allroad στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έως και 245 ίππους.
Επιπλέον, το HVO έχει εγκριθεί στην Ευρώπη για τους 4κύλινδρους κινητήρες ντίζελ στα Audi A3, Q2 και Q3, οι οποίοι κατασκευάζονται από τον Ιούνιο του 2021.
Το εν λόγω καύσιμο είναι ήδη διαθέσιμο σε περισσότερα από 600 πρατήρια καυσίμων στην Ευρώπη – με τα περισσότερα από αυτά να βρίσκονται στη Σκανδιναβία, όπου οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις είναι ιδιαίτερα αυστηρές.