Η Audi ενημέρωσε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών της Γερμανίας ότι σταματά τις παραδόσεις των νέων A6 και A7 καθώς ανακάλυψε, ύστερα από έρευνες τις οποίες η ίδια διεξήγαγε, πως συγκεκριμένες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των δύο αυτών μοντέλων ενδέχεται να εξοπλίζονται μ’ ένα νέο παράτυπο λογισμικό.
Την είδηση επιβεβαίωσε και το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, το οποίο, σύμφωνα με τον εγχώριο Τύπο, έχει καλέσει την Audi σε ακρόαση. Το νέο αυτό ζήτημα, το οποίο ανοίγει ξανά τον ασκό του Αιόλου γύρω από το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης του VW Group, αφορά στον 3λιτρο V6 TDI Evo2 κινητήρα των 286 ίππων της Audi, τον οποίο χρησιμοποιούσαν και τα απερχόμενα Α6 και Α7.
Σε ανακοίνωσή της, η γερμανική εταιρεία λέει πως ανακάλυψε παρατυπίες κατά τη διάρκεια «εσωτερικών ερευνών που διεξήγαγε για το θέμα του σκανδάλου ντίζελ», προσθέτοντας ότι ανέφερε αμέσως τα ευρήματά τους στην Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών της Γερμανίας, καθώς και στην αρμόδια αρχή πιστοποίησης οχημάτων που έχει την έδρα του στο Λουξεμβούργο.
Σύμφωνα με τον βρετανικό ειδικό Τύπο, ο Rubert Stadler, o CEO της Audi, δήλωσε για το νέο αυτό θέμα τα εξής:
«Ενημερώνουμε τακτικά την KBA για τα αποτελέσματα του συστηματικού μας προγράμματος δοκιμών κινητήρων. Αναφέρουμε τυχόν ανωμαλίες στην αρχή αδειοδότησης, διότι το μεγαλύτερο συμφέρον μας είναι η πλήρης αποκάλυψη. Το κάναμε αμέσως στην περίπτωση αυτή».
Το νέο αυτό σκάνδαλο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από το περιοδικό Der Spiegel, το οποίο ανέφερε σε σχετικό ρεπορτάζ του πως τα «επηρεαζόμενα» οχήματα στη Γερμανία ανέρχονται σε 30.000 και συνολικά σε όλο τον κόσμο σε περίπου 60.000. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής φίρμας, από τα επίμαχα αυτά αντίτυπα, κανένα δεν έχει διατεθεί στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τις ως άνω πηγές, στην περίπτωση των Audi A6 και Α7 το «πρόβλημα» δεν εντοπίζεται στο γνωστό λογισμικό που ανακαλύφθηκε από τις αρχές των ΗΠΑ τα προηγούμενα χρόνια, αλλά για ένα νέο, το οποίο «ακυρώνει» τη χρήση του γνωστού AdBlue στα τελευταία 2.400 χλμ. της διάρκειας ζωής του, ούτως ώστε οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να μη χρειάζεται να το ξαναγεμίζουν πριν τις τακτικές συντηρήσεις των τελευταίων. Ως εκ τούτου, η… ανύπαρκτη δράση του AdBlue μειώνει δραματικά τη δυνατότητα εξουδετέρωσης των οξειδίων του αζώτου καθιστώντας τον εν λόγω κινητήρα πολύ πιο ρυπογόνο.
Περισσότερες αποκαλύψεις και δηλώσεις αναμένονται μέσα στις προσεχείς μέρες, μιας και αύριο θα πραγματοποιηθεί η ετήσια συνέλευση των μετόχων της Audi παρουσία όλων των υψηλόβαθμων στελεχών της._Χ.Α.