Πριν 20 ακριβώς χρόνια η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων εισήγαγε την πρώτη γενιά του Audi S3 και σήμερα ήρθε η ώρα για την επίσημη πρεμιέρα μιας ακόμα εξέλιξης του δημοφιλούς σπορ μοντέλου της γερμανικής φίρμας.
Η νέα γενιά των νέων Audi S3 Sportback και Sedan προτάσσει, όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, μια συγκρατημένα σπορτίφ αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού. Και αυτό είναι κάτι που φαίνεται με την πρώτη κιόλας ματιάς όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς μετά και τη σημερινή αποκάλυψη της κορυφαίας έκδοσης του μικρομεσαίου μοντέλου της Audi.
Το εμπρός μέρος του νέου Audi S3 κυριαρχείται από την Singleframe μάσκα με τους χαρακτηριστικούς πλέον ρόμβους και τις εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα. Την ίδια ώρα, το κάλυμμα των εξωτερικών καθρεπτών έχουν… απαστράπτουσα πλέον όψη. Από εκεί και πέρα, το νέο Audi S3 μπορεί να εξοπλιστεί με προβολείς matrix LED, με τα φώτα ημέρας να αποτελούνται από μια σειρά pixels με 15 ξεχωριστά τμήματα LED, εκ των οποίων τα 10 σχηματίζουν δύο κάθετες γραμμές. Στο πίσω δε μέρος, ο μεγάλος διαχύτης αέρα και οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής του κινητήρα, αν μη τι άλλο, κλέβουν την παράσταση.
Από πλευράς μεγέθους, το S3 Sedan φτάνει πλέον σε μήκος τα 4,5 μ. και το S3 Sportback τα 4,34 μ., τιμές αυξημένες κατά μόλις 4 και 3 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν. Από εκεί και πέρα, το 5θυρο σπορ μοντέλο της Audi προσφέρει στους επιβάτες του έναν χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 325 λίτρων, ο οποίος μπορεί να φτάσει έως και τα 1.145 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (370 λίτρα για το S3 Sedan).
Στην καμπίνα η εικόνα είναι ανάλογα σπορτίφ με το ψηφιακό ταμπλό των 10,25 ιντσών και την οθόνη των 12,3 ιντσών του συστήματος infotainment να έχουν τον πρώτο λόγω, μαζί με τα σπορ καθίσματα και τις επενδύσεις αλουμινίου ή carbon στο ταμπλό. Το «παρών» δίνει ασφαλώς και η νέα πλατφόρμα πολυμέσων τρίτης γενιάς MIB3, η οποία διαθέτει 10πλάσια υπολογιστική ισχύ σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ εκ των ουκ άνευ είναι και τα αναρίθμητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.
Την καρδιά των νέων Audi S3 Sportback και Sedan συνθέτει ο αειθαλής και 2λιτρος TSI κινητήρας του VW Group, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 310 ίππους και ροπή 400 Nm. Σύμφωνα με τους Γερμανούς και οι δύο εκδόσεις αμαξώματος έχουν τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα ενώ αμφότερες καλύπτουν το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στον εντυπωσιακό χρόμο των 4,8 δλ.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με το γνωστό, 7τάχυτο s tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Audi συνεπικουρούμενος από σύστημα τετρακίνησης, το οποίο συνίσταται σε έναν υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός από τον πίσω άξονα μοιράζοντας «ενεργά» τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς. Σύμφωνα με την Audi, η τετρακίνηση ελέγχεται από μια νέα μονάδα, την modular dynamic handling control, που συνεργάζεται διαρκώς με το ESC και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του αυτοκινήτου (έξτρα εξοπλισμός).
Το νέο Audi S3 εφοδιάζεται με πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων και σύστημα διεύθυνσης μεταβλητό λόγο. Από εκεί και πέρα, η βασική έκδοση είναι εφοδιασμένη με «παθητικά» αμορτισέρ που χαμηλώνουν το ύψος του αυτοκινήτου, σε σχέση με τα απλά Α3, κατά 15 χλστ. Διαθέσιμη, όπως προαναφέραμε, είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία λειτουργεί με τη βοήθεια μιας βαλβίδας που ελέγχει τη ροή λαδιού μέσα στο αμορτισέρ. Σε ότι αφορά τους τροχούς, η Audi προσφέρει επιλογές με 18άρες ή 19άρες ζάντες, ενώ στάνταρ είναι οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω και το σύστημα brake booster στα φρένα.