Η Alpine διερευνά εναλλακτικά μονοπάτια που ενδεχομένως θα καταφέρουν διατηρήσουν εν ζωή τους θερμικούς κινητήρες σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων. Και ένα από τα μονοπάτια αυτά είναι το υδρογόνο, όπως δηλώνει για μια ακόμα μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου του ο Γάλλος κατασκευαστής.
Η απαίτηση για μηδενισμό των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2035 φέρνει επιτακτικά στο προσκήνιο την ηλεκτροκίνηση, που όπως όλα δείχνουν θα είναι αυτή που θα επικρατήσει τα προσεχή χρόνια – αλλά και πέραν του προαναφερθέντος χρονικού οροσήμου.
Ωστόσο, κατασκευαστές όπως η Alpine, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Mazda και Subaru, συνεχίζουν να διερευνούν εναλλακτικά μονοπάτια, άμεσα συνδεδεμένα με το υδρογόνο, που ενδεχομένως να διατηρήσουν εν ζωή τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.
Όπως αναφέρει σήμερα η ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Autocar, ο CEO της Alpine, Laurent Rossi, επαναεπιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας στην υδρογονοκίνηση δηλώνοντας στο περιθώριο του GP Μ. Βρετανίας τα εξής:
«Είναι φυσιολογικό να κοιτάμε παράλληλες λύσεις – και λέω παράλληλες, καθώς η όλη ιδέα είναι ότι θέλουμε να βρούμε εναλλακτικές λύσεις που δεν είναι απαραίτητα ασύμβατες με την ηλεκτροκίνηση, επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι – είτε μας αρέσει είτε όχι – το μέλλον στο τουλάχιστον 60-70% της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Για τα υπόλοιπα, θα εξαρτηθεί από τον τύπο χρήσης και τα χαρακτηριστικά – νομίζω ότι τα LCV με υψηλό ωφέλιμο φορτίο και σταθερές διαδρομές κίνησης θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να χρησιμοποιούν διαφορετικές λύσεις ή ακόμα και τα αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης».
Και προσέθεσε:
«Στη δική μας περίπτωση, πιστεύουμε ότι το υδρογόνο ως καύσιμο θα μπορούσε να είναι μια λύση. Το υδρογόνο έχει επίσης το ‘πράσινο πλεονέκτημα’ καθώς είναι πολύ συμβατό με την ηλεκτροκίνηση».
Αναφερόμενος στις μελλοντικές κινήσεις της Alpine, o Laurent Rossi αποκάλυψε ότι η Alpine σκοπεύει να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο αγωνιστικό όχημα που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο:
«Αν πιστεύουμε ότι μπορεί να υπάρχει μια απτή απόδειξη του όλου concept χρησιμοποιώντας το υδρογόνο ως καύσιμο – ώστε στη συνέχεια να περάσει σε αυτοκίνητα υπερ-υψηλών επιδόσεων και γιατί όχι σε αυτοκίνητα δρόμου της Alpine; Γνωρίζουμε ότι το Le Mans προωθεί τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, αλλά θέλουμε να κάνουμε άλλο ένα βήμα και να χρησιμοποιήσουμε το υδρογόνο ως καύσιμο, ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν V6 κινητήρα, έναν υβριδοποιημένο V6, που θα τροφοδοτείται από υδρογόνο».