Το Groupe Renault εξειδίκευσε τα πλάνα του για τα προσεχή χρόνια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Και τα νέα είναι συναρπαστικά.
Το Groupe Renault, όπως επισήμως ανακοινώθηκε προ ολίγου δια στόματος των ιθυνόντων του και προσωπικά του νέου CEΟ του ομίλου, Luca de Meo, θα λανσάρει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025, εκ των οποίων τα 7 θα φέρουν τα σήματα της Renault.
Το εμβληματικό Renault 5, με μοντέρνο σχεδιασμό και αμιγώς ηλεκτρική καρδιά, θα κατασκευαστεί στη Βόρεια Γαλλία, «πάνω» στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV, στη μονάδα παραγωγής οχημάτων – και όχι μόνο – του Γάλλου κατασκευαστή που φέρει την ονομασία Renault ElectriCity.
Όπως ανακοινώθηκε, το Groupe Renault θα αναβιώσει ένα ακόμα εμβληματικό μοντέλο του παρελθόντος, το οποίο προς ώρας φέρει την ονομασία «4ever» – και όπως είναι προφανές δεν πρόκειται για άλλο από τη σύγχρονη αναβίωση του R4.
Την ίδια στιγμή, το Groupe Renault σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία του στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας C, πρώτα με το νέο MéganE το 2022, ενώ για την ομόσταβλη Alpine «το ονειρικό γκαράζ θα ξεκινήσει να δημιουργείται από το 2024», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Γάλλοι στις σημερινές, επίσημες ανακοινώσεις τους.
Από εκεί και πέρα, ο γαλλικός όμιλος στοχεύει στη διάθεση του πιο πράσινου μείγματος πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025, με περισσότερο από το 65% των οχημάτων που θα διατίθενται να είναι ηλεκτρικά και ηλεκτροκίνητα, και έως και 90% αμιγώς ηλεκτρικά στο στρατόπεδο της Renault το 2030.
«Σήμερα είναι μια ιστορική επιτάχυνση της στρατηγικής του Groupe Renault στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, που κατασκευάστηκε στην Ευρώπη. Χτίζοντας το υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικό οικοσύστημα Renault ElectriCity στη Βόρεια Γαλλία, μαζί με το MegaFactory στη Νορμανδία, δημιουργούμε τις συνθήκες να είμαστε ανταγωνιστικοί μέσα στο σπίτι μας.
«Θα εκπαιδεύσουμε, θα επενδύσουμε και θα συνεργαστούμε με καθιερωμένους και αναδυόμενους πρωταγωνιστές όπως η ST Micro-electronics, Whylot, η LG Chem, η Envision AESC και Verkor. Δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα σχεδιαστούν και έως 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα θα κατασκευαστούν έως το 2030, από οικονομικά αποδοτικά αστικά οχήματα έως πιο σπορ κατασκευές. Εκτός από την αποδοτικότητα, στοιχηματίζουμε σε εμβληματικά μοντέλα όπως το αγαπημένο R5, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημοφιλή», δήλωσε η Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος του Groupe Renault.
Οι νέες ηλεκτρικές πλατφόρμες του Groupe Renault
Ο γαλλικός όμιλος θα κάνει χρήση δύο νέων πλατφορμών που προορίζονται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα – τις CMF-EV και CMF-BEV.
Στην πρώτη θα βασίζεται το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο MeganE προσφέροντας μέγιστη αυτονομία με μια φόρτιση που θα φτάνει έως και τα 580 χλμ.
Η δεύτερη πλατφόρμα, η οποία προορίζεται για οχήματα της κατηγορίας Β, θα εξασφαλίζει μείωση στο κατασκευής της τάξης του 33% σε σχέση με το δάπεδο στο οποίο «πατά» σήμερα το Zoe. Ο ηλεκτροκινητήρας που θα ενσωματώνεται στη νέα πλατφόρμα θα αποδίδει 100 kW, ενώ η μπαταρία του θα είναι σε θέση να εξασφαλίζει… ελευθερία κίνησης με μια φόρτιση που θα φτάνει τα 400 χλμ.
Όπως ανακοινώθηκε, το Groupe Renault θα κατασκευάζει μόνο του της ηλεκτρικές μονάδες κίνησης των EV του. Την ίδια όμως στιγμή θα συνεργαστεί με την νεοφυή εταιρεία Whylot για την κατασκευή ενός επαναστατικού e-motor, που θα βρει εφαρμογή σε υβριδικά οχήματα.
Σε ότι αφορία τις μπαταρίες, το Groupe Renault θα προσφέρει δύο τύπους. Σε συνεργασία με την Envision AESC, η οποία θα κατασκευάσει ένα gigafactory στο Douai με δυναμική 9 GWh το 2024 με στόχο να φτάσει τα 24 GWh έως το 2030, το Groupe Renault θα παράγει μπαταρίες για ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του μελλοντικού Renault 5 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).
Την ίδια στιγμή, μέσω της συνεργασίας της με την Verkor, στην οποία το Groupe Renault θα αγοράσει μερίδιο της τάξης του 20%. οι δύο πλευρές σκοπεύουν να εξελίξουν μια μπαταρία υψηλής απόδοσης κατάλληλη για το οχήματα της κατηγορίας C ή και μεγαλύτερα, καθώς και για τα μοντέλα της ομογάλακτης Alpine. Σε δεύτερη φάση (από το 2026 και εξής), η Verkor στοχεύει να κατασκευάσει το πρώτο gigafactory για μπαταρίες υψηλής απόδοσης στη Γαλλία, με αρχική δυναμική 10 GWh , που πιθανώς να αυξηθεί στα 20 GWh έως το 2030 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).