Η συγχώνευση των Groupe PSA και FCA είναι πλέον γεγονός, με τις δύο πλευρές να ανακοινώνουν και επίσημα σήμερα τους όρους της δημιουργίας του τέταρτου μεγαλύτερου ομίλου στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.
Η Fiat Chrysler Automobiles και το Groupe PSA ανακοίνωσαν σήμερα την υπογραφή μιας δεσμευτικής συμφωνίας που προβλέπει τη συγχώνευση των επιχειρήσεων τους, με ίσο ποσοστό συμμετοχής για κάθε όμιλο, δημιουργώντας την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε όγκο πωλήσεων και την 3η σε έσοδα. Πιο συγκεκριμένα, η νέα εταιρεία θα έχει ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων, με έσοδα της τάξης των 170 δις €, λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δις € και περιθώριο λειτουργικού κέρδους της τάξης του 6,6%, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του οικονομικού έτους 2018.
Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση των δύο ομίλων, η συνδυασμένη επιχειρηματική οντότητα θα υποστηριχθεί από την ισχυρή παρουσία της FCA στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική καθώς και από τη σταθερή θέση του Groupe PSA στην Ευρώπη. Έτσι ο νέος όμιλος θα έχει πολύ μεγαλύτερη «γεωγραφική ισορροπία», με το 46% των εσόδων του να προέρχονται από την Ευρώπη και το 43% από τη Βόρεια Αμερική.
Τα οφέλη που θα προκύψουν από τη βελτιστοποίηση των επενδύσεων σε πλατφόρμες οχημάτων, κινητήρες και νέες τεχνολογίες θα επιτρέψουν στο νέο όμιλο να βελτιώσει την απόδοσή του. Όπως ανακοινώθηκε, σχεδόν τα δύο τρίτα των πωλήσεων των δύο ομίλων θα βασιστούν σε αυτοκίνητα που θα «πατούν» σε μόλις δύο πλατφόρμες (με γαλλική, όπως όλα δείχνουν καταγωγή), με κάθε μια να «συγκεντρώνει» ετησίως περί τα 3 εκατομμύρια οχήματα.
Όλα τα παραπάνω θα προσφέρουν ετήσιες εξοικονομήσεις της τάξης των 3,7 δις €, χωρίς το κλείσιμο εργοστασίων. Όπως ανακοινώθηκε, οι θετικές ταμειακές ροές για τον νέο όμιλο θα λάβουν χώρα ήδη από τον πρώτο χρόνο, ενώ μετά το πέρας τεσσάρων ετών οι συνέργειες των FCA/PSA θα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό της τάξης του 80%. Όπως ανακοινώθηκε, το συνολικό εφάπαξ κόστος για την επίτευξη όλων των συνεργιών εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 2,8 δις €.
Το διοικητικό συμβούλιο της κοινής εταιρείας θα αποτελείται από 11 μέλη, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι ανεξάρτητα. Πέντε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θα διοριστούν από την FCA, συμπεριλαμβανομένου του John Elkann ο οποίος θα αναλάβει χρέη Προέδρου και πέντε από το Groupe PSA, συμπεριλαμβανομένου του Μη Εκτελεστικού Διευθυντή και του Αντιπροέδρου. Την ίδια ώρα, ο Carlos Tavares θα είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος του με αρχική θητεία πέντε χρόνια.
Η νέα εταιρεία θα έχει την έδρα της στην Ολλανδία και οι μετοχές της θα εισαχθούν στις χρηματαγορές του Παρισιού, του Μιλάνου και της Ν. Υόρκης. Σε ότι αφορά τις «εσωτερικές ισορροπίες» των μετόχων, οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν πως θα υπάρξει στασιμότητα για μια περίοδο τουλάχιστον 3 ετών, με εξαίρεση τις μετοχές της oοικογένειας Peugeot, η οποία μπορεί να αυξήσει τη συμμετοχή της έως το 2,5% αγοράζοντας τη συμμετοχή στο Groupe PSA των Bpifrance και Dongfeng Group, με τον κινέζικο όμιλο να έχει συμμετοχή στο νέο σχήμα των FCA_PSA που δεν θα υπερβαίνει ποσοστιαία το 4,5%.
Τέλος, η FCA θα διανείμει μέρισμα ύψους 5,5 δις € στους υφιστάμενους μετόχους της με το Groupe PSA να διανέμει στους δικούς της το 46% της συμμετοχής της στην Faurecia._X.A.