Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων μοντέλων σε όλη την Ευρώπη δεν οφείλονται μόνο σε πρβλήματα στην παραγωγή και τις ελλείψεις ημιαγωγών.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων στους πελάτες της Ευρώπης δεν αποδίδονται μόνο στις συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών, αλλά και σε ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα που σχετίζεται με τα logistics.
Η Stellantis, για παράδειγμα, φέρεται αυτή τη στιγμή να έχει «εγκλωβισμένα» χιλιάδες νέα αυτοκίνητά της στο εργοστάσιό της στο Sochaux στην ανατολική Γαλλία, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα υλικοτεχνικής υποστήριξης που επηρέασαν ιδιαίτερα την Peugeot και το «3008» το τελευταίο τρίμηνο.
«Υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην παράδοση νέων οχημάτων», δήλωσε ο Jerome Boussard, εκπρόσωπος του εργατικού σωματείου CGT στο εργοστάσιο του Sochaux.
«Είχαμε περίπου 4.000 οχήματα στους χώρους στάθμευσής μας, ακόμη και έξω από το εργοστάσιο, σε αποστάσεις και χώρους έως και 50 χιλιόμετρα μακριά», προσέθεσε.
Σύμφωνα με την Stellantis, το εργοστάσιό της στο Sochaux παράγει περίπου 1.100 οχήματα κάθε μέρα. Ωστόσο, η δυνατότητα αποστολής οχημάτων (οδικώς ή μέσω θαλάσσης) δεν ξεπερνά αυτή τη στιγμή τις 800 μονάδες ημερησίως, με τα… περισσευούμενα οχήματα να σταθμεύονται προσωρινά σε διάφορους χώρους, συμπεριλαμβανομέου ενός πρώην στρατιωτικού αεροδρομίου στο Lure-Malbohans, περίπου 40 χιλιόμετρα μακριά από το εργοστάσιο.
Νωρίτερα αυτόν το μήνα, ο Chief Financial Officer της Stellantis, Richard Palmer, δήλωσε ότι όλα τα παραπάνω οφείλονται σε «εξωγενείς προκλήσεις στα logistics εξαιτίας προβλημάτων στις μεταφορές μέσω σιδηροδρόμων και φορτηγών. Ελλείψεις υπάρχουν και σε οδηγούς ενώ περιορισμένη είναι και η διαθεσιμότητα πλοίων».
Τα ως άνω προβλήματα αφορούν φυσικά και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η Tesla, για παράδειγμα, παρήγαγε πάνω από 22.000 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο προειδοποιώντας «για το χάσμα ανάμεσα στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει και πόσα μπορεί να παραδώσει στους πελάτες».
Εν προκειμένω, η Tesla φέρεται να δίνει… μάχη για τη διαθεσιμότητα πλοίων από τη Σαγκάη προς την Ευρώπη, ενώ στις ΗΠΑ αλλά και στη γηραιά ήπειρο μεγάλα προβλήματα υπάρχουν στις μεταφορές οχημάτων της και μέσω φορτηγών, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής, Zachary Kirkhorn. τον περασμένο μήνα.