Εν όψει της ταχείας αύξησης του κόστους των ελαστικών, οι εταιρείες που λόγω της επαγγελματικής τους απασχόλησης διαχειρίζονται πολλά οχήματα έχουν προειδοποιηθεί ότι η επιλογή φθηνότερων κατασκευαστών ελαστικών μπορεί να αποδειχθεί λανθασμένη, τόσο από πλευράς ενεργειακού κόστους όσο και από πλευράς ασφάλειας.
Η Epyx, της οποίας η πλατφόρμα 1link συνδέει εταιρείες leasing σε όλη την Ευρώπη με καταστήματα ελαστικών, δήλωσε ότι τα στοιχεία της έδειξαν ότι το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων που είναι εφοδιασμένα με ελαστικά 18 ιντσών και άνω έχει αυξηθεί κατά ένα τρίτο σε μόλις τρία χρόνια, από 42% το 2021 σε 56% φέτος. Ιδιαίτερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να είναι εφοδιασμένα με μεγαλύτερα ελαστικά, το 74% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν εφοδιασμένα με ελαστικά 18 ιντσών και άνω το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με το 52% των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Αυτό που δείχνουν τα δεδομένα είναι ότι υπήρξε μια ταχεία αύξηση των μεγεθών των ελαστικών των εταιρικών αυτοκινήτων σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και η γραμμή τάσης δείχνει ότι αυτό είναι πιθανό να συνεχιστεί. Είναι πιο ακριβά και πιο επιρρεπή σε ζημιές, γεγονός που προσθέτει πρόσθετους λογαριασμούς για τους στόλους οχημάτων. Τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη πιο ακριβά, καθώς πρέπει να συνδυάζουν χαμηλή αντίσταση κύλισης (για την αυτονομία) με ισχυρά πλευρικά τοιχώματα (για το επιπλέον βάρος των μπαταριών). Επιπλέον, οι στόλοι και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης λένε ότι η υψηλότερη ροπή και η μεγαλύτερη μάζα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημαίνει ότι φθείρουν τα ελαστικά πιο γρήγορα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.
Ανησυχίες για την ασφάλεια
Όμως, η υποβάθμιση των ελαστικών αντικατάστασης σε ελαστικά μεσαίας και οικονομικής κατηγορίας θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια, σύμφωνα με την Point S, τη μεγαλύτερη πολυεθνική αλυσίδα αυτοκινήτων και franchise πωλήσεων ελαστικών στον κόσμο. Η Point S ανέθεσε στην TÜV SÜD Product Service να διεξάγει ανεξάρτητες τεχνικές δοκιμές σε πέντε premium, τρεις mid-range και τρεις οικονομικές μάρκες, εστιάζοντας σε ένα ελαστικό 18 ιντσών. Κατά το φρενάρισμα σε υγρό δρόμο από τα 80 χλμ/ώρα μέχρι την ακινησία, τα ελαστικά μεσαίας κατηγορίας χρειάστηκαν 2,33 μέτρα περισσότερο χρόνο για να σταματήσουν από τα ελαστικά premium και τα οικονομικά ελαστικά χρειάστηκαν 4,47 μέτρα περισσότερο. Αυτό που επιβεβαίωσαν οι δοκιμές είναι ότι τα premium ελαστικά έχουν κατηγορηματικά καλύτερες επιδόσεις σε όλα τα κρίσιμα για την ασφάλεια κριτήρια δοκιμών. Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε στους εαυτούς μας ως βιομηχανία, επομένως, είναι: μπορείτε πραγματικά να βάλετε μια τιμή στην ασφάλεια;».
Τα ελαστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσθέτουν εμβέλεια
Επιπλέον, έρευνα της Michelin διαπίστωσε ότι η τοποθέτηση ελαστικών EV μπορεί να επεκτείνει την εμβέλεια ενός αυτοκινήτου με μπαταρία κατά 7%, προσθέτοντας 29 χιλιόμετρα (18 μίλια) σε ένα EV με εμβέλεια WLTP 400 χιλιόμετρα (250 μίλια). Αν αναχθεί σε ένα έτος, αυτό ισοδυναμεί με επιπλέον 1.120 χιλιόμετρα (700 μίλια) για την ίδια φόρτιση.
Τα ελαστικά που είναι κατάλληλα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο αυξάνουν την εμβέλεια της μπαταρίας, επιτρέποντας στους οδηγούς να ταξιδεύουν περισσότερο ανά φόρτιση, αλλά αυτά τα ελαστικά διαρκούν περισσότερο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα κανονικό ελαστικό. Μεγάλη καινοτομία και έρευνα απαιτείται για την παραγωγή ενός ελαστικού που μπορεί να αυξήσει την εμβέλεια ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Απαιτείται η ενσωμάτωση πολλών νέων τεχνολογιών ελαστικών για τη μείωση της αντίστασης κύλισης, την αύξηση της απόδοσης και τη βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών χειρισμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων».