Κάθε άλλο παρά ευοίωνο είναι το εμπορικό μέλλον της Alpine A110 στη γηραιά ήπειρο από το 2024 και μετά.
Η Alpine A110 είναι το μοναδικό μέχρι και αυτή τη στιγμή μοντέλο της γαλλικής εταιρείας. Ωστόσο, το μέλλον του στην Ευρώπη δεν προδιαγράφεται ευοίωνο μιας και η νέα νομοθεσία της ΕΕ όσον αφορά τα πρότυπα ασφαλείας καθιστούν δύσκολη, έως και αδύνατη, τη συνέχιση της εμπορικής της καριέρας στη συγκεκριμένη περιοχή από τον Ιούλιο του 2024 και μετά.
Οι νέοι κανόνες ασφάλειας επιβάλλουν την ενσωμάτωση καμερών και αισθητήρων που επιτρέπουν την τοποθέτηση συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας σε όλα τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται τώρα και σε υπάρχοντα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2024. Αυτοί οι κανονισμοί δεν θα οδηγήσουν την Alpine να σταματήσει την παραγωγή της Α110 ωστόσο θα περιορίσουν τις ταξινομήσεις της στην Ευρώπη και θα αναγκάσουν την γαλλική εταιρεία να στραφεί σε αγορές εκτός γηραιάς ηπείρου προκειμένου για να διατηρήσει το αυτοκίνητο «εν ζωή» τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής του.
«Το σχέδιό μας είναι η A110 να παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το 2026 και προς το παρόν υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για αυτό», δήλωσε ο Robert Bonetto, αντιπρόεδρος στον τομέα μηχανολογικής εξέλιξης της Alpine. «Εξακολουθούμε να επεκτείνουμε το ευρωπαϊκό δίκτυο αντιπροσώπων και πουλήσαμε κατά περίπου 30% περισσότερα αυτοκίνητα το 2022, περίπου 3.500, σε σχέση με το προηγούμενο έτος».
«Όμως το αυτοκίνητο δεν συμμορφώνεται με τα νέα πρότυπα πιστοποίησης ενεργητικής ασφάλειας της ΕΕ που είναι γνωστά με την ονομασία General Safety Regulation 2, και έτσι οι επιλογές μας στην Ευρώπη θα περιοριστούν από τον Ιούλιο του 2024. Η τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού στο αυτοκίνητο προκειμένου να πληροί το πρότυπο θα ήταν πολύ ακριβή λύση και το κόστος δεν θα μπορούσε να αποσβεστεί πριν από το τέλος της παραγωγής».
Ωστόσο, η Alpine φαίνεται ότι θα αξιοποιήσει μια ειδική εξαίρεση που προβλέπεται για κατασκευαστές αυτοκινήτων με χαμηλό όγκο πωλήσεων ούτως ώστε να «σώσει» μερικές από τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της Α110.
«Η ΕΕ χορηγεί εξαίρεση δύο ετών από το GSR2 σε κατασκευαστές αυτοκινήτων που πωλούν λιγότερα από 1.500 αυτοκίνητα το χρόνο εδώ», είπε ο Robert Bonetto.
«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να διατηρήσουμε την A110 στις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές της μέχρι τον Ιούλιο του 2026 και ελπίζουμε να αναπτύξουμε την παρουσία μας στην αγορά εκτός ΕΕ, προκειμένου να διατηρήσουμε έναν βιώσιμο όγκο παραγωγής για την εταιρεία».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γαλλία αντιπροσωπεύει επί του παρόντος περισσότερο από το 50% των πωλήσεων της A110.