Η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε την κατασκευή ενός δικτύου ταχείας φόρτισης αποκλειστικά για βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά.
Το έργο, που ονομάστηκε «Power to the Road», θα προβλέπει την εγκατάσταση 350 ταχυφορτιστών σε επιλεγμένους σταθμούς εξυπηρέτησης και χώρους ανάπαυσης, παρέχοντας κάλυψη φόρτισης για το 95% του συστήματος αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας. Η ταχεία ηλεκτροκίνηση των επαγγελματικών οχημάτων αποκαλύπτει ένα κενό στο οικοσύστημα φόρτισης: οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης είναι σχεδιασμένοι για να εξυπηρετούν ηλεκτροκίνητα οχήματα σε μέγεθος αυτοκινήτου, όχι eLCV, πόσο μάλλον ηλεκτροκίνητα βαρέα φορτηγά.
Επί του παρόντος, το 71% των εμπορευμάτων στη Γερμανία μεταφέρεται οδικώς. Τα φορτηγά, σχεδόν αποκλειστικά πετρελαιοκίνητα, αποτελούν το ένα τρίτο των συνολικών εκπομπών από τις μεταφορές της χώρας. Χάρη στους καθαρότερους κινητήρες, οι εκπομπές CO2 από τα φορτηγά έχουν μειωθεί κατά 8,4% ανά χιλιόμετρο από το 1995. Ωστόσο, λόγω της αύξησης των χιλιομέτρων, οι συνολικές εκπομπές CO2 από τα φορτηγά έχουν αυξηθεί κατά 21%. Σύμφωνα με την αρχή οδικής κυκλοφορίας της Γερμανίας KBA, μόλις το 2,1% των επαγγελματικών οχημάτων της χώρας κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.
Τα μεγάλα ηλεκτρικά φορτηγά είναι σχετικά νέα στην αγορά και μπορεί να κοστίζουν περισσότερο από το διπλάσιο από τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα. Ωστόσο, το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά φορτηγά και απαλλάσσονται από τα διόδια της Γερμανίας. Οι ειδικοί προβλέπουν ισχυρή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών φορτηγών. Για την επιτάχυνση αυτής της τάσης, τα γερμανικά υπουργεία Μεταφορών και Οικονομίας συνεργάζονται τώρα με φορείς εκμετάλλευσης δικτύων και με την BDEW, την κλαδική ένωση της γερμανικής ενεργειακής βιομηχανίας, για τη δημιουργία ενός δικτύου ταχυφορτιστών φορτηγών. Οι διαγωνισμοί για περίπου 130 θέσεις θα πραγματοποιηθούν στα τέλη του καλοκαιριού.
Το «Power to the Road» αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Γερμανίας για την απαλλαγή του τομέα των μεταφορών από τον άνθρακα έως το 2045. Ως ενδιάμεσος στόχος, η Γερμανία επιθυμεί το ένα τρίτο των βαρέων οδικών μεταφορών της να λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια ή με καύσιμα που παράγονται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (όπως συνθετικό μεθάνιο ή υδρογόνο) ως το 2030.
Το έργο ευθυγραμμίζεται με τις συνολικές προσπάθειες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών από τις εμπορευματικές μεταφορές. Πέρυσι, η ΕΕ έδωσε εντολή για την εγκατάσταση φορτιστών ταχείας φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων σε ολόκληρη την ΕΕ έως το τέλος του 2025. Κάθε σταθμός θα πρέπει να έχει συνολική ισχύ 400 kW για τα αυτοκίνητα και τα LCV και 600 kW για τα βαρέα οχήματα. Επιπλέον, η Γερμανία εργάζεται για την ανάπτυξη ενός δικτύου 9.000 φορτιστών υψηλής ισχύος (HPC) για EVs και eLCVs, με κόστος 1,9 δισ. ευρώ. Το δίκτυο αυτό αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το 2026.
Το δίκτυο ταχείας φόρτισης φορτηγών θα συμβάλει σε κάποιο βαθμό στην εκπλήρωση της απαίτησης της ΕΕ να παρέχει υποδομές ταχείας φόρτισης για φορτηγά με ηλεκτρικές μπαταρίες κάθε 60 έως 100 χιλιόμετρα κατά μήκος βασικών αυτοκινητοδρόμων. Αυτό αποτελεί μέρος του στόχου της ΕΕ να διαθέτει ένα εκατομμύριο δημόσιους φορτιστές έως το 2025 και τρία εκατομμύρια έως το 2030, για να υποστηρίξει τον στόχο «Fit for 55» για μείωση των εκπομπών σε ολόκληρη την ΕΕ κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.