Η Seat SA και ο όμιλος VW θα διαθέσουν περισσότερα από 7 δις ευρώ για να εξηλεκτρίσουν την Ισπανία.
Η Seat SA και ο όμιλος VW ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να διαθέσουν περισσότερα από 7 δις ευρώ για να εξηλεκτρίσουν την Ισπανία ως μέρος της δέσμευσής τους για τη χώρα, καθώς και την εκεί ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στην ισπανική ιστορία. Το έργο Future: Fast Forward θα περιλαμβάνει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στο Sagunto της Βαλένθια. Όλα τα σχέδια και οι επενδύσεις υπόκεινται στην τελική έγκριση της υποβολής στο πρόγραμμα PERTE.
Ο Όμιλος VW στοχεύει σε παραγωγική ικανότητα 40 GWh ετησίως και σχεδιάζει να απασχολήσει περισσότερους από 3.000 ανθρώπους στη Βαλένθια. Το χρονοδιάγραμμα είναι στενό: για να είναι έτοιμο να ξεκινήσει την παραγωγή το 2026, η κατασκευή του πρέπει να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους. Το πρώτο ορόσημο πρέπει να είναι το θετικό αποτέλεσμα της υποβολής στο πρόγραμμα PERTE και των οριστικών αδειών.
Στρατηγική ανάπτυξης Cupra
Η εταιρεία παρουσίασε ένα από τα νέα μοντέλα Cupra, που θα κυκλοφορήσει το 2024: ένα ολοκαίνουργιο εξηλεκτρισμένο SUV με mild-hybrid και plug-in-hybrid εκδόσεις που θα παράγεται στην Ουγγαρία. Με μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χλμ, θα ηγηθεί μιας νέας γενιάς PHEV. Το νέο SUV είναι ένα από τα τέσσερα νέα μοντέλα που θα ενταχθούν σύντομα στην γκάμα της Cupra. Το 2024, το Cupra Tavascan και το νέο SUV θα βγουν στην αγορά, θα ακολουθήσει το αστικό ηλεκτρικό όχημα το 2025, ενώ αναμένεται ακόμη ένα μοντέλο. Το 2022, η Cupra σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της, να διπλασιάσει το δίκτυο πωλήσεών της και να διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ – καθώς και να διπλασιάσει τον αριθμό των Cupra Masters και Cupra City Garages σε όλο τον κόσμο.
2021: Η απροσδόκητη χρονιά
Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2021 προήλθαν από μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από αβεβαιότητα και την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που δεν επέτρεψαν στη Seat SA να επιτύχει την ανάκαμψη που ήλπιζε. Αυτό οδήγησε σε σημαντική απώλεια όγκου παραγωγής. Αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις και αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα -371 εκατ. ευρώ (2020: -418 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη μετά τους φόρους ήταν -256 εκατ. ευρώ (2020: -194 εκατ. ευρώ) και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 9.256 εκατ. ευρώ (+5,4%), ενώ το μέσο έσοδο πωλήσεων ανά όχημα έφθασε τα 16.850 ευρώ ανά αυτοκίνητο, σχεδόν 480 ευρώ υψηλότερα από το 2020.
Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών περιόρισε την παραγωγή και την ικανότητα της Seat SA να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση τόσο για τη Seat όσο και για την Cupra. Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν περισσότερο από 10%, από 427.000 σε 471.000 αυτοκίνητα, λόγω της Cupra και της ζήτησης για ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η Cupra τριπλασίασε τις πωλήσεις της, φτάνοντας σχεδόν τα 80.000 αυτοκίνητα και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 932 εκατ. ευρώ το 2020 σε σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ το 2021. Οι πωλήσεις για τη μάρκα Seat ξεπέρασαν τα 391.000 αυτοκίνητα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μείωση 2% από το 2020, η οποία μπορεί να αποδοθεί στην έλλειψη ημιαγωγών. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων Cupra και Seat τετραπλασιάστηκαν από 15.000 σε 61.000 αυτοκίνητα.