Οι παγκόσμιες ελλείψεις ημιαγωγών αλλά και πρώτων υλών υποχρεώνουν τους κατασκευαστές να βάλουν «φρένο» στην παραγωγή.
Τα προβλήματα στην παραγωγή, και κατ’ επέκταση στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων εξαιτίας των ελλείψεων ημιαγωγών συνεχίζεται, με ουκ ολίγες αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο να προχωρούν στην προσωρινή διακοπή των λειτουργιών των μονάδων κατασκευής οχημάτων.
Η Skoda, για παράδειγμα, θέλει «να μειώσει σημαντικά ή ακόμα και να σταματήσει» την παραγωγή οχημάτων στην Τσεχία από την 18η Οκτωβρίου έως και το τέλος του έτους λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών.
«Ούτε η Skoda είναι σε θέση να αποφύγει αυτήν την παγκόσμια κρίση», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Skoda, Tomas Kotera.
Όπως αναφέρουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, η τσέχικη εταιρεία, η οποία παραδοσιακά αποτελεί στη χώρα τον μεγαλύτερο εξαγωγέα, έχει ήδη «αποθηκεύσει» δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που έχουν ολοκληρωθεί αλλά δεν μπορούν να παραδοθούν στους πελάτες εξαιτίας των παραπάνω ελλείψεων.
Διαβάστε επίσης: «Παγώνει» η αγορά εξαιτίας ελλείψεων σε ημιαγωγούς
Σε μείωση της παραγωγής της στο Wolfsburg προχώρησε πρόσφατα και η VW.
Παρόμοια προβλήματα απαντώνται και εκτός Ευρώπης. Η Ford δήλωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή για δύο ημέρες (11-12/10) στο εργοστάσιό της στο Hermosillo (Μεξικό), στο οποίο κατασκευάζεται το Bronco. Αντίστοιχο «φρένο» στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού έχει ήδη μπει σε μονάδες παραγωγής οχημάτων της VW και της General Motors, ενώ τη διακοπή των λειτουργιών «για αρκετές ημέρες» προανήγγειλε και η Nissan σε δύο εργοστάσιά της στην αμερικανική ήπειρο.
Προβλήματα και για την Opel
Η Opel ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα κλείσει προσωρινά το εργοστάσιό της στην πόλη Eisenach στη Γερμανία μέχρι τα τέλη του 2021. Και εδώ ο λόγος της απόφασης σχετίζεται με την παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπ που δημιουργήθηκε εν μέρει από το κλείσιμο της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και από τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού που προκλήθηκαν από την πανδημία του COVID-19.
Η Opel βρίσκεται «σε μια εξαιρετική κατάσταση λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας και της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών», δήλωσε ένας εκπρόσωπος.
Το εργοστάσιο στο Eisenach θα σταματήσει την παραγωγή υβριδικών οχημάτων της Opel από την επόμενη εβδομάδα και θα ξεκινήσει ξανά το επόμενο έτος «στο βαθμό που το επιτρέπει η κατάσταση της αλυσίδας εφοδιασμού».
Διαβάστε επίσης: Έντονο παραμένει το πρόβλημα με τις ελλείψεις ημιαγωγών
Ελλείψεις και σε πρώτες ύλες
Η Γερμανία, όπως και πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζει ελλείψεις πρώτων υλών όπως πλαστικά, μέταλλα και ξυλεία. Αυτό έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αυτοκινητοβιομηχανία, μια από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, ιδίως λόγω της έλλειψης ημιαγωγών που χρειάζονται τόσο τα συμβατικά όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Έρευνα που πραγματοποίησε η συμβουλευτική εταιρεία Alix Partners ανέδειξε ότι περίπου 7,7 εκατομμύρια οχήματα δεν θα παραχθούν παγκοσμίως φέτος, γεγονός που θα επιφέρει απώλειες εσόδων ύψους 210 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Έλλειψη ημιαγωγών: οι αιτίες και οι προοπτικές
Έρχονται αυξήσεις στις τιμές, δηλώνει ο Luca de Meo
Ο Luca de Meo, ο νέος CEO της Renault, δήλωσε από τη μεριά του ότι η έλλειψη ημιαγωγών σε συνδυασμό με το ολοένα και αυξανόμενο κόστος παραγωγής αναμένεται να αυξήσουν τις τιμές των αυτοκινήτων,
Μιλώντας στην ισπανική εφημερίδα Expansion, ο Luca de Meo δήλωσε:
«Οι τιμές θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο τους επόμενους 12 μήνες καθώς οι κατασκευαστές τσιπ εκμεταλλεύονται τη μόχλευση που τους δίνει η έλλειψη».
Οι τιμές των αυτοκινήτων ήδη αυξάνονται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται σε πιο ακριβά μοντέλα λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, επεσήμανε ο Luca De Meo.
Σύμφωνα με τον Ιταλό, οι τιμές των αυτοκινήτων αυξάνονται εξαιτίας και του αυξανόμενου κόστος πρώτων υλών, όπως ο χάλυβας, ο χαλκός και το αλουμίνιο, ενώ τον δικό της ρόλο διαδραματίζει και η ανοδική πορεία των τιμών στον τομέα της ενέργειας.
Ο Luca de Meo δήλωσε επίσης ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί περισσότερα από 10 χρόνια προκειμένου να μπορέσει να δημιουργήσει στη γηραιά ήπειρο «ανταγωνιστικές μονάδες παραγωγής ημιαγωγών».