Η Σαουδική Αραβία γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Aston Martin, προσφέροντας ένεση 635 εκατομμυρίων στερλινών στη θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το χρέος σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου στερλινών της θρυλικής και πολύπαθης Aston Martin Lagonda (AML) λειτούργησε τον τελευταίο χρόνο ως βαρίδι, οπότε η μετοχή της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχασε ¾ της αξίας της σε λιγότερο από 12 μήνες. Τα απόνερα της πανδημίας έχουν καθυστερήσει σημαντικά τη γραμμή παραγωγής ενώ οι φετινές αποτυχίες της ομάδας στη Formula 1 δε βοηθούν στην καλή φήμη του ονόματος.
Η πρόταση της Κινεζικής Geely για εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου, έναντι 1,2 δισεκατομμυρίων στερλινών, απορρίφθηκε, καθώς ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Lawrence Stroll (πατέρας του οδηγού της Aston Martin στη Formula 1, Lance Stroll) επιθυμεί να διατηρήσει τον έλεγχο της εταιρίας.
Έτσι προκρίθηκε η πρόταση της Σαουδαραβικής PIF, η οποία με 635 εκατομμύρια στερλίνες αποκτά τον έλεγχο του 16,7% της AML, με τον Stroll να διατηρεί το 18,3% και την Mercedes Benz AG, τρίτη μεγαλύτερη μέτοχο, στο 9,7% (FT/Reuters).
Ο Stroll ανακοίνωσε ότι το 50% των νέων μετρητών προορίζονται για άμεση αποπληρωμή χρεών, πράγμα που ανέβασε με μιας τη μετοχή της εταιρίας κατά 20%.
Αγαπημένη του πράκτορα James Bond ήδη από τα χρόνια του ’60, η Aston Martin μετρά 109 χρόνια ιστορίας και σημαντικές επιτυχίες στους αγώνες, ενώ έχει αλλάξει μια ντουζίνα ιδιοκτήτες.
Σημειώνουμε ότι η PIF κατέχει επίσης σημαντικά πακέτα μετοχών στη McLaren και την Αμερικανική Lucid Motors.