X
Κόσμος

Ford Puma: Mε την αύρα του νικητή

Το νέο Puma προσφέρει μοντέρνο και συμπαγή σχεδιασμό που παραπέμπει σε SUV μοντέλα, υβριδική τεχνολογία EcoBoost Hybrid για ακόμα καλύτερη κατανάλωση και επιδόσεις, έξυπνες λύσεις αποθήκευσης όπως το MegaΒox και μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, σε συνδυασμό με μία συμπεριφορά στο δρόνο συνώνυμη του γνώριμα σπορτίφ DNA της Ford.

Σχεδιαστικά, το νέο Ford Puma έρχεται να δημιουργήσει τη δική του σχολή διαθέτοντας ελκυστικές και ανθρωποκεντρικές επιλογές, κατά την πάγια φιλοσοφίατης Ford, υιοθετώντας μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα που παραπέμπει σε SUV. Χαρακτηριστικό εδώ είναι και το σχήμα -τύπου κανό- των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, αλλά και τα τονισμένα τόξα των θόλων των τροχών στο πλάι, τα οποία συμβάλουν στη δημιουργία ενός δυναμικού συνόλου.

Το νέο Ford Puma βασίζεται δομικά σε μια τροποποιημένη εκδοχή του γνωστού και δοκιμασμένου δαπέδου που χρησιμοποιείται στο Fiesta, με διαφορετικό για την περίσταση μεταξόνιο και μετατρόχια – και φυσικά αυξημένο ύψος από το έδαφος για πρόσβαση σε εκτός δρόμου διαδρομές, που εξασφαλίζουν σε συνδυασμό τα γνώριμα σπορτίφ χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σήμερα σε όλες τα μοντέλα Ford.

Άπλετοι χώροι και έξυνες λύσεις για το νέο Puma

Στο εσωτερικό, οι γραμμές που ακολουθούνται είναι γνώριμες και μοντέρνες, με σημείο αναφοράς σε επίπεδο τεχνολογίας και αισθητικής τον high-end ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Ανάλογα με την έκδοση, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα προσφέρονται με αφαιρούμενα καλύμματα με ενσωματωμένο φερμουάρ που διευκολύνει την αφαίρεσή τους με το ένα χέρι, τα οποία πλένονται ώστε να διατηρείται το εσωτερικό σαν καινούργιο.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της πρακτικότητας και των μεταφορικών δυνατοτήτων του χώρου φόρτωσης, ο οποίος φτάνει σε χωρητικότητα τα 456 λίτρα – πρόκειται για την καλύτερη επίδοση που έχουν να παρουσιάσουν σήμερα τα B-SUV μοντέλα. Στο ευέλικτο αυτό χώρο και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 χλστ., πλάτους 97 χλστ. και ύψους 43 χλστ. Έχοντας σχεδιαστεί όχι μόνο για να ικανοποιεί αλλά και για να υπερβαίνει τις μεταφορικές απαιτήσεις των πελατών, το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.

Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 χλστ., μήκους 752 χλστ. και βάθους 305 χλστ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 χλστ. – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή βρώμικου εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό. Για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, το πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Ford Puma μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι, ανάλογα με τις απαιτήσεις μεταφοράς φορτίων, διαμορφώνοντας τρεις διαφορετικές θέσεις.

Στην κάτω επιτυγχάνεται η μέγιστη διαθέσιμη χωρητικότητα με κάλυψη του Ford MegaBox, στην πάνω θέση ο υποδαπέδιος χώρος αυξάνεται και το πάτωμα έρχεται στο ίδιο επίπεδο με την αναδιπλωμένη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ όταν αφαιρείται, το δάπεδο μπορεί να αποθηκευτεί κάθετα στην πλάτη της δεύτερης σειράς καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη μεταφορική χωρητικότητα. Τέλος, η φόρτωση των αποσκευών στο νέο Ford Puma είναι μία πολύ απλή υπόθεση, χάρη στην hands-free λειτουργία της πίσω πόρτας – μία τεχνολογία της Ford που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ford Puma: Προηγμένοι κινητήρες με αιχμή του δόρατος τον EcoBoost Hybrid

Αιχμή του δόρατος στον τομέα των κινητήριων συνόλων του νέου Ford Puma που το τροφοδοτούν είναι η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V που για την περίσταση συνδυάζεται με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που προσφέρει ισχύ 11.5 kW και παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα «συνοδεύοντας» τον γνωστό EcoBoost βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου της Ford. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο Powershift 7 σχέσεων και στις δύο παραλλαγές του, το ήπιο υβριδικό σύστημα της Ford παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Η παρουσία της μίζας/γεννήτριας επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Ως απόδειξη των κορυφαίων τεχνολογιών που υιοθετεί, αλλά και της προσεγμένης δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα της αποδοτικότητας, ο κινητήρας 1.0 EcoBoost Hybrid των 125 ίππων του νέου Puma προσφέρει μέση κατανάλωση 4,3 l/100 km.

Εκτός από τον πολυβραβευμένο 1.000άρη κινητήρα των 125 και 155 ίππων, το νέο Puma είναι διαθέσιμο με τον κορυφαίο 1.5L EcoBoost βενζινοκινητήρα της έκδοσης ST, o οποίος έχει εξελιχθει από την Ford Performance και διαθέτει 3 επίσης κυλίνδρους και σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει στα 320 Nm στις 2.500-3.000 σ.α.λ.

Σπορ συμπεριφορά για όλες τις εκδόσεις του Ford Puma

Συνεχίζοντας την παράδοση του ονόματος Ford, το νέο Puma προτάσσει όπως κάθε μοντέλο της μπλε οβάλ εταιρείας ένα σπορ ταμπεραμέντο στο δρόμο. Με την ανάρτηση να ελέγχει υποδειγματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος, χωρίς ποτέ να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, ο οδηγός έχει πάντα τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ την ίδια ώρα οι κλίσεις του πλαισίου στις στροφές διατηρούνται σε περιορισμένα επίπεδα.

Κορυφαία αίσθηση διαθέτει και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο προσφέρει στον οδηγό περίσσια αυτοπεποίθησης σε όλα τα οδηγικά σενάρια. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο τελευταίος μπορεί να προσαρμόσει στα μέτρα του την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του κινητήρα μέσω των επιλέξιμων προφίλ οδήγησης (drive modes) που «συνοδεύουν» το νέο Ford Puma. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η απόδοση των φρένων που συγχρόνως αποδεικνύονται και ακούραστα στην επίμονη χρήση, γεγονός που συμβάλλει με τη σειρά του στον υψηλό δείκτη ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες το νέο B-SUV της Ford.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!