Η Ford είναι ένας κατασκευαστής που έχει βαθιά ριζωμένο στο DNA του την οδηγική απόλαυση. Και όπως είναι φυσικό, το Ford Fiesta ST των 200 ίππων δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα.
Το Fiesta ST αποτελεί ένα ακόμα δείγμα γραφής της ανθρωποκεντρικής αλλά και «αγωνιστικής» συνάμα φιλοσοφίας της Ford που με την αρωγή της Ford Performance προσφέρει απλόχερα σήμερα στους φανατικούς λάτρεις των επιδόσεων και της σπορ οδήγησης γενικότερα ένα από τα πλέον απολαυστικά hot-hatch στην κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων.
Η κορυφαία από κάθε σκοπιά έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου με τη διακριτική ονομασία «ST» αντλεί ισχύ από έναν προηγμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο της οικογένειας EcoBoost της μπλε οβάλ εταιρείας, ο οποίος έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρων. Από τεχνολογική σκοπιά, πρόκειται για ένα εξαιρετικά σύγχρονο μηχανικό σύνολο, που καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά την οικονομία καυσίμου με την υψηλή απόδοση και τις «καυτές» επιδόσεις σε όλο τα φάσμα περιστροφής.
Έχοντας εξελιχθεί από την Ford Performance, o κινητήρας είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο με την πολλαπλή εισαγωγής να είναι ενσωματωμένη στον κορμό προκειμένου να γίνεται η βέλτιστη εκμετάλλευση της ενέργειας των καυσαερίων.
Την ίδια στιγμή, ο 3κύλινδρος EcoBoost, ο οποίος προσφέρει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6.5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα, είναι εφοδιασμένος με σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων καθώς και με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό. Για περισσότερη μάλιστα οικονομία, που δεν θυσιάζεται στο βωμό των επιδόσεων, το «παρών» δίνει και το καινοτόμο σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου της Ford.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, σε συνδυασμό με ένα υψηλής ακρίβειας 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ένα εκρηκτικό σε λειτουργία σύνολο με απόδοση που φτάνει τους 200 ίππους και ροπή 290 Nm – τιμές που σίγουρα κλέβουν την παράσταση.
Φτιαγμένο για απολαυστική σπορ οδήγηση
Το Ford Fiesta είναι «χτισμένο» ως μοντέλο πάνω σ’ ένα πλαίσιο που εξασφαλίζει στιβαρό και σίγουρο πάτημα. Το σούπερ μίνι μοντέλο της Ford διαθέτει επίσης ειδικά διαμορφωμένα πλαστικά καλύμματα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί κάτω από τον κινητήρα, την καμπίνα, ακόμα και τον ημιάκαμπτο άξονα με ειδικές αεροδυναμικές αυλακώσεις με σκοπό τη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.
Τόσο το πλαίσιο, όσο και η προηγμένη αρχιτεκτονική των αναρτήσεων του Fiesta ST, εξασφαλίζουν απαράμιλλο κράτημα στις στροφές που προσφέρει απλόχερα ένα πλατύ χαμόγελο στον απαιτητικό οδηγό. Ειδικά στην εμπρός ανάρτηση, οι βάσεις των ψαλιδιών έχουν διπλάσια ακαμψία από το παρελθόν και είναι σχεδιασμένες ώστε να κάμπτονται ελεγχόμενα.
Επιπλέον αλλαγές έχουν γίνει και στην αντιστρεπτική δοκό που πλέον είναι κοίλη και με μεγαλύτερη διάμετρο, στοιχείο που μειώνει τις κλίσεις βελτιώνοντας συγχρόνως και την απόκριση του τιμονιού κα τον έλεγχο του αμαξώματος. Ειδικά για την πίσω ανάρτηση, οι μηχανικοί της Ford υιοθέτησαν τη λύση του χάλυβα υψηλής αντοχής πραγματοποιώντας όλα τις συγκολλήσεις με τη χρήση τεχνολογίας λέιζερ.
Την ίδια στιγμή, ως γνήσια σπορ κατασκευή, τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης επιτρέπουν στο Fiesta ST τη διαμόρφωση απόκρισης του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας σύμφωνα με τις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track, μεταβάλλοντας το χαρακτήρα του οχήματος από ένα ευέλικτο, καθημερινό hatchback σε ένα ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητο, με το πάτημα ενός μπουτόν.
Το «μενού» περιλαμβάνει επίσης και σύστημα Launch Control που βοηθά τους οδηγούς να πετυχαίνουν αξιόπιστες και γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα, με την υποστήριξη μιας ειδικής γραφικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το προαιρετικό, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), το οποίο βελτιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές, ενώ τα μοναδικά στην κατηγορία πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές και καλύτερη απόκριση της πίσω ανάρτησης.
Η ανάρτηση του Fiesta ST λειτουργεί υποδειγματικά προσφέροντας υψηλά επίπεδα αυτοπεποίθησης ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα, αφού μοιάζει ικανή να απορροφήσει οποιαδήποτε ανωμαλία που θα μπορούσε να διαταράξει την πορεία του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και βάρος, ενώ η αμεσότητα του είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από τα γρήγορα μοντέλα της Ford. Επικοινωνιακό, συνδυάζεται ιδανικά με το εμπρός σύστημα του Fiesta ST το οποίο και χαρακτηρίζεται από αντίστοιχη αμεσότητα. Η ακρίβεια του και η άμεση αντίδραση στις εντολές του οδηγού είναι εντυπωσιακή, την ώρα που το μπλοκέ διαφορικό φροντίζει να εξαλείψεις τις όποιες τάσεις υποστροφής μοιάζουν ικανές να αλλάξουν την επιλεγμένη τροχιά.
Η λειτουργία του είναι υποδειγματική και επιτρέπει στον οδηγό να πιέζει το πεντάλ της βενζίνης αρκετά νωρίτερα, σχεδόν από το εσωτερικό της στροφής. Όσον αφορά το πίσω μέρος, παραμένει ένα από τα στοιχεία που ενθουσιάζουν με το Fiesta ST. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι αντιδρά απόλυτα σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού. Αν δεν το προκαλέσεις θα παραμείνει στη θέση του, χωρίς ανεπιθύμητες αντιδράσεις, ενώ οριακά η πρώτη τάση θα είναι να χάσει την επαφή με το έδαφος ο πίσω εσωτερικός τροχός. Αν τώρα το επιτρέπει η ποιότητα της ασφάλτου και με τους κατάλληλους χειρισμούς, είναι εφικτή η ελαφριά υπερστροφή του πίσω μέρος, έτσι ώστε να βρεθείς με καλύτερη τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής. Και μάλιστα με την αυτοπεποίθηση σου σε υψηλά επίπεδα, αφού όλα συμβαίνουν χωρίς απότομες αντιδράσεις, όντας φιλικό ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες.