Η Purosangue είναι το πρώτο SUV στην ιστορία της Ferrari. Και προς ώρας παίρνει κίνηση από έναν V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα 725 ίππων.
Η Ferrari είναι ένα από τα τελευταία κάστρα που πέφτουν απέναντι στη θύελλα που έχουν προκαλέσει τα τελευταία… πολλά χρόνια τα πάσης λογής SUV. Βέβαια, στην περίπτωση της νέας Purosangue, η οποία αποκαλύφθηκε με πάσα επισημότητα προ ολίγου από τους ανθρώπους του cavallino rampante στο Teatro del Silenzio στην Πίζα της Ιταλίας, δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε SUV, αλλά για μία πρόταση «σημείο των καιρών» που ενσωματώνει στο κατασκευαστικό της DNA όλα (ή σχεδόν όλα) τα γνώριμα χαρακτηριστικά του δημιουργού της. Όπως είναι, για παράδειγμα, οι επιδόσεις, η κομψότητα και η υψηλή τεχνολογία.
Η Ferrari αρνείται πεισματικά να χαρακτηρίσει την Purosangue ως «SUV», δηλώνοντας ότι «πρόκειται για το πρώτο 4θυρο και 4θέσιο μοντέλο στην 75χρονη ιστορία της». Την ίδια στιγμή υπερθεματίζει, και δεν κουράζεται να το επαναλαμβάνει, ότι οι πωλήσεις της νέας Purosangue δεν πρόκειται να ξεπεράσουν σε βάθος χρόνου ποσοστό μεγαλύτερο του 20% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας ανά τον κόσμο, γεγονός που θα διατηρήσει τη μοναδικότητά της – αλλά και της ίδιας της ιταλικής εταιρείας.
We are delighted to introduce the #FerrariPurosangue, Maranello’s first ever four-door four-seater, sporting a naturally-aspirated V12.
Opening up new frontiers, #Ferrari has created a car that marries signature Prancing Horse performance with the ultimate in luxurious comfort. pic.twitter.com/nZ8JG8q7oo— Ferrari (@Ferrari) September 13, 2022
«Η Purosangue είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, κάτι μοναδικό και ξεχωριστό, το οποίο είναι ασυμβίβαστο στη σχεδίαση και τη μηχανική», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας, Benedetto Vigna.
Με τιμή εκκίνησης στα 390.000 ευρώ στην Ιταλία, η 12κύλινδρη Purosangue θα είναι η δεύτερη πιο ακριβή Ferrari μαζικής παραγωγής, μετά τη σειρά SF90, η οποία ξεκινά από 440.000 ευρώ. Θυμίζουμε ότι τα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής της Ferrari (λέγε με Icona) κοστίζουν πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ, με την Daytona SP3 να κοστίζει 2 εκατομμύρια ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι προπαραγγελίες για την Purosangue ήταν και παραμένουν μέχρι και σήμερα τόσο υψηλές με αποτέλεσμα η Ferrari να εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο να κλείσει το βιβλίο παραγγελιών, έστω και προσωρινά, δήλωσε ο Enrico Galliera, επικεφαλής μάρκετινγκ της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, η Ferrari μελετά πάνω από τέσσερις δεκαετίες το ενδεχόμενο να εντάξει στη γκάμα της ένα 4θυρο και 4θέσιο μοντέλο, αλλά ποτέ δεν βρήκε μια «σωστή συνταγή» για να το πραγματοποιήσει. Το 1980, η Ferrari αποφάσισε να μην παράγει ένα τετράθυρο Pinin που γεννήθηκε από τον Pininfarina εκείνη τη χρονιά. Το βάρος των δύο επιπλέον θυρών και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, τα οποία επιδρούσαν αρνητικά στον τομέα της απόδοσης, αποτέλεσε τον βασικό ανασταλτικό παράγοντα, προσέθεσε ο Enrico Galliera.
Θυμίζουμε ότι στις αρχές του 2016, όταν ρωτήθηκε εάν η ιταλική εταιρεία θα επεκτείνει κάποια στιγμή την γκάμα της παρουσιάζοντας ένα SUV, ο τότε διευθύνων σύμβουλος Sergio Marchionne, είπε: «Πρέπει να με πυροβολήσεις πρώτα».
Τι προσφέρει η νέα Purosangue
Η Purosangue διαθέτει στάνταρ οροφή από carbon με στόχο τη διατήρηση του βάρους ελαφρώς πάνω από 2.000 κιλά (χωρίς υγρά). Την ίδια στιγμή, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου από λευκό χαρτί επέτρεψε στη Ferrari να υιοθετήσει τη λύση των αντίθετα ανοιγόμενων θυρών για να διευκολύνεται τόσο η είσοδος όσο και η έξοδος προς και από την καμπίνα.
Από πλευράς μεγέθους, το ιταλικό SUV (ναι, είναι SUV…) έχει μεταξόνιο 3.018 χλστ., μήκος 4.973 χλστ., πλάτος 2.028 χλστ. και ύψος 1.589 χλστ. – συγκριτικά με τα 5.112, 2.016 και 1.638 χλστ. που μετρά η Lamborghini Urus. Η δε απόσταση του αμαξώματος της νέας δημιουργίας του Μαρανέλο είναι 185 χλστ., κάτι που μοιραία τοποθετεί την Purosangue απευθείας χωράφια των SUV μοντέλων. Και φυσικά, είναι τετρακίνητη.
Η νέα Purosangue παίρνει κίνηση από έναν V12 κινητήρα 6,5 λίτρων με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών και φυσική αναπνοή (σ.σ.: πρόκειται για μια εξέλιξη του αντίστοιχου συνόλου της 812 Superfast) που αποδίδει 725 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. σε συνδυασμό με 716 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. – το όριο περιστροφής του είναι 8.250 σ.α.λ. Αυτός ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα, ενώ το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη βρίσκεται στο πίσω μέρος.
Σύμφωνα με την Ferrari, αυτή η διάταξη συνεισφέρει καθοριστικά στη σχεδόν τέλεια κατανομή του βάρους ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα του αυτοκινήτου – που για την περίσταση ακολουθεί την αναλογία 49/51. Όσο για τις επιδόσεις που προσφέρει αυτό το «πακέτο», η Ferrari δηλώνει ότι για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα απαιτούνται 3,3 και 10,6 δλ. Η δε τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπερνά τα 310 χλμ./ώρα.
Η νέα Purosangue διαθέτει ένα πλήθος από γνωστά και μη δυναμικά συστήματα ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου συστήματος τετραδιεύθυνσης και του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των φρένων με την ονομασία «ABS Evo», με δυναμικό αισθητήρα πλαισίου έξι κατευθύνσεων. Επίσης, το νέο σύστημα ενεργής ανάρτησης της Ferrari, που αναπτύχθηκε μαζί με τη Multimatic, κάνει το ντεμπούτο της στην Purosangue.
Το πιλοτήριο της νέας Purosangue μοιάζει αρκετά με εκείνο της SF90 Stradale, χρησιμοποιώντας μία οθόνη 10,2 ιντσών εμπρός από τον οδηγό αλλά και μία ακόμα παραπλεύρως, εμπρός από τον συνοδηγό, ενώ η θέση του καθίσματος του εκάστοτε χειριστή παραμένει χαμηλή, με σκοπό να μεταφέρει μια αίσθηση σπορ αυτοκινήτου στον οδηγό. Εδώ, η Ferrari πήρε μια αρκούντως τολμηρή απόφαση όσον αφορά το infotainment της νέας Purosangue, το οποίο δεν διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης – αντ’ αυτού «βασίζεται» στην πλήρη συνδεσιμότητα στον τομέα αυτό που είναι συμβατή με Apple Car Play και Android Auto.