Το 29% των εταιρικών στόλων σε όλη την Ευρώπη χρησιμοποιεί για τις δραστηριότητές του μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Το ποσοστό που σας προαναφέραμε δεν είναι πουθενά υψηλότερο από ό,τι στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 54% των εταιρικών στόλων βασίζεται σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Τα τελευταία γίνονται γρήγορα αναπόσπαστο μέρος των εταιρικών στρατηγικών στόλου. Εκτός από το ποσοστό των εταιρικών στόλων που χρησιμοποιούν ήδη σήμερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μια έρευνα διαπίστωσε ότι ένα επιπλέον 38% των ευρωπαϊκών εταιρειών (και ένα επιπλέον 24% των εταιρειών του Ηνωμένου Βασιλείου) εξετάζει το ενδεχόμενο να εντάξει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στους στόλους τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Ένας λόγος για τον οποίο το Ηνωμένο Βασίλειο ξεχωρίζει, με περισσότερους από τους μισούς στόλους να βασίζονται σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, «είναι ότι σε αντίθεση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει μια καθιερωμένη αγορά για σχεδόν καινούργια αυτοκίνητα», λέει ο Shaun Sadler, επικεφαλής του βρετανικού παραρτήματος του Παρατηρητηρίου Κινητικότητας της Arval. «Ενώ αυτή εξαφανίστηκε σε μεγάλο βαθμό αμέσως μετά την πανδημία, τώρα έχει επανέλθει και συχνά μπορούν να αγοραστούν αυτοκίνητα με χιλιόμετρα παράδοσης κατάλληλα για εταιρική χρήση σε συμφέρουσες τιμές».
Το Ηνωμένο Βασίλειο κερδίζει όλες τις άλλες χώρες που εξετάστηκαν, αλλά το μέσο μερίδιο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στους στόλους των άλλων χωρών εξακολουθεί να είναι σημαντικό. Η δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία είναι για το Μαρόκο (51% μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στους στόλους), με ένα επιπλέον 28% να σκέφτεται να χρησιμοποιήσει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα επόμενα τρία χρόνια. Η βορειοαφρικανική χώρα συμπεριλήφθηκε στην έρευνα, παρά το γεγονός ότι δεν ανήκει στην Ευρώπη, εξαιτίας της υψηλής κινητικότητάς της σε εταιρικούς στόλους και σε τουριστικές μετακινήσεις.
Όσον αφορά τις άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης, την υψηλότερη βαθμολογία έχει η Ιταλία (40% των στόλων έχουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα), ακολουθούμενη σε κάποια απόσταση από τη Γερμανία (30%) και την Ισπανία (28%). Ωστόσο, το μερίδιο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στους στόλους είναι συγκριτικά χαμηλό στη Γαλλία (14%). Στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης, τα ποσοστά είναι υψηλά στη Δανία (44%), τη Φινλανδία (43%), την Αυστρία (39%), το Λουξεμβούργο (38%), την Ελλάδα (36%), το Βέλγιο, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία (και οι τρεις με 33%). Στον αντίποδα, είναι χαμηλά στην Ελβετία (με 13% το χαμηλότερο ποσοστό παγκοσμίως, με τις ΗΠΑ στο ίδιο επίπεδο), την Τσεχία, τη Σλοβακία (και οι δύο 14%), τη Σουηδία (16%), την Πολωνία (18%), τις Κάτω Χώρες (20%) και τη Νορβηγία (22%).
Αυτό που ισχύει τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη, είναι ότι προσθέτοντας τους στόλους που χρησιμοποιούν ήδη μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με εκείνους που σκοπεύουν να τα χρησιμοποιήσουν τα επόμενα τρία χρόνια, προκύπτει μια συντριπτική πλειοψηφία στόλων που θα προμηθεύονται μεταχειρισμένα οχήματα το 2027: δύο τρίτα στην Ευρώπη, τρία τέταρτα στο Ηνωμένο Βασίλειο.