Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να βάλει τέλος σε όλα τα φορολογικά προνόμια των εταιρικών αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα σε μια προφανή προσπάθεια προώθησης της ηλεκτρικής κινητικότητας στο τμήμα της αγοράς που ξεπερνά σε μερίδιο το 60%.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός με άλλα λόγια βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να επιταχύνει τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στους εταιρικούς στόλους, δίνοντας έμφαση στον τερματισμό των φορολογικών ελαφρύνσεων για τα αυτοκίνητα αυτό που τροφοδοτούνται με βενζίνη και ντίζελ.
Στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φέρεται να έχουν εκπονήσει ένα σχέδιο δράσης της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά από συζητήσεις με στελέχη του κλάδου για να διασφαλίσει ότι οι παραγωγοί αυτοκινήτων της ΕΕ μπορούν να εξηλεκτρίσουν τους στόλους τους και να ανταγωνιστούν τους κινέζους «εισβολείς».
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι παρουσιάζουν νέα μοντέλα, αλλά η αποδοχή από τους καταναλωτές είναι αδύναμη. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα, φτάνοντας στο 13,6% το 2024. Ωστόσο, για τον Ιανουάριου του 2025, το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 15%.
Σύμφωνα με το προσχέδιο της ΕΕ, το οποίο επικαλείται σήμερα το Reuters, οι εταιρικοί στόλοι αποτελούν περίπου το 60% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ. «Για να διασφαλιστεί η επαρκής απορρόφηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους εταιρικούς στόλους, η κατάργηση των στρεβλωτικών επιδοτήσεων για οχήματα με ορυκτά καύσιμα είναι καθοριστικής σημασίας», αναφέρει χαρακτηριστικά το εν λόγω προσχέδιο.
Αναφέρει επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει το σχετικό νομικό πλαίσιο για την απαλλαγή των εταιρικών στόλων από τις εκπομπές CO2 έως το τέλος του έτους, με μέτρα για τη στήριξη της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών, οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης ευθύνονται εν μέρει για την αδύναμη ζήτηση, με σχεδόν το 60% των σταθμών φόρτισης να βρίσκονται σε μόλις τρεις χώρες της Ευρώπης.
Der ID.3 mit Schnellladesystem.