Με μείωση ταξινομήσεων κατά 24% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά τις περισσότερες μηνιαίες πωλήσεις από τον περασμένο Φεβρουάριο, ολοκληρώθηκε ο Ιούνιος, τη στιγμή που το Renault Clio βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων, εμπρός από το Volkswagen Golf.
Η αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί στις τάξεις των Ευρωπαίων αγοραστών αυτοκινήτων, όπως καταδεικνύει και η μείωση πωλήσεων του Ιουνίου, που έφτασε στο 24% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2019. Σύμφωνα με τα δεδομένα του έγκυρου JATO Dynamics, τον Ιούνιο που μας πέρασε καταγράφηκαν 1,13 εκατομμύρια ταξινομήσεις νέων οχημάτων, τη στιγμή που τον Ιούνιο του 2019 είχαν σημειωθεί 1,49 εκατομμύρια πωλήσεις.
Βέβαια, αυτή η μείωση ήταν αναμενόμενη λόγω της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία, οπότε έχει ενδιαφέρον και η ανάλυση της πορείας των τελευταίων μηνών. Η οποία, καταδεικνύει μικρή αλλά σταθερή αύξηση, που απεικονίζεται στο μεγαλύτερο αριθμό μηνιαίων πωλήσεων από τον περασμένο Φεβρουάριο, καθώς θυμίζουμε πως η πανδημία ξέσπασε τον Μάρτιο.
Όπως δήλωσε ο αναλυτής της Jato Dynamics, Felipe Munoz, “αυτή τη στιγμή δε μπορούμε να μιλήσουμε για πλήρη επαναφορά, καθώς η πανδημία παραμένει παρούσα στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σιγά σιγά σε νέες συμφωνίες, προσφορές και κίνητρα που δίνονται για την αναζωογόνηση των πωλήσεων”. Ενδεικτική του μεγέθους της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, είναι η μείωση ταξινομήσεων στο πρώτο μισό του 2020 κατά 39% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019.
Στις επιμέρους πωλήσεις οχημάτων κατά τον περασμένο Ιούνιο, στην κορυφή ανεβαίνει ξανά η 5η γενιά του Renault Clio, που κατέγραψε 37.119 ταξινομήσεις, αριθμός που αποτελεί το 79% των συνολικών του ταξινομήσεων, παγκοσμίως. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Volkswagen Golf, με 24.474 πωλήσεις, η 8η γενιά του οποίου δεν είναι πάντως διαθέσιμη ακόμη σε όλες τις αγορές. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Renault Captur (22.287 ταξινομήσεις), με το Dacia Sandero (20.699 πωλήσεις) να διαμορφώνει έναν άκρως επιτυχημένο μήνα για τη γαλλική εταιρεία. Στην εξάδα των πωλήσεων, βρίσκονται ακόμη τα Toyota Yaris (19.532) και Peugeot 208 (19.194).
Όσον αφορά στα εξηλεκτρισμένα οχήματα, οι πωλήσεις παρουσιάζουν το δικό τους ενδιαφέρον. Στα υβριδικά ή ήπια υβριδικά μοντέλα, η τετράδα ανήκει ολοκληρωτικά στην Toyota, με το C-HR (7.791) να κατέχει την άτυπη κορυφή, εμπρός από Corolla (7.735) και Yaris (7.708), ενώ στην επόμενη θέση βρίσκεται το RAV-4 (7.448). Την εξάδα, συμπληρώνουν τα Ford Puma (7.403) και Suzuki Swift (4.651). Στα Plug-in hybrids, η κορυφή ανήκει στο Ford Kuga (3.757 πωλήσεις), τη στιγμή που στο άτυπο “βάθρο πωλήσεων” ανεβαίνουν ακόμη τα Mitsubishi Outlander PHEV (2.578) και Volvo XC40 (2.452). Επιπρόσθετα, στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τις περισσότερες ταξινομήσεις σημείωσε το Renault Zoe (10.225), εμπρός από τα Tesla Model 3 (7.066) και Volkswagen Golf (3.022).
Εκτός από τα παραπάνω, επιτυχής ήταν η πορεία αρκετών ακόμη οχημάτων, οι πωλήσεις των οποίων παρουσίασαν αύξηση. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα (+10%), Renault Twingo (+8%), Volvo XC40 (+56%), Volkswagen T-Cross (+1%), Hyundai Kona (+ 14%), , Volvo XC60 (+28%), Mercedes CLA (+31%), Kia Niro (+27%), Fiat Ducato (+ 62%) και Volvo S60/V60 (+6%). Επιπλέον, δυναμική είσοδο στην αγορά έχουν κάνει τα Ford Puma (10.300 μονάδες) και Skoda Kamiq (7.900 μονάδες).