Οι συνδυαστικές πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στην Ευρώπη τον Αύγουστο ξεπέρασαν για πρώτη φορά εκείνες των πετρελαιοκίνητων μοντέλων.
Σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics από 26 ευρωπαϊκές αγορές, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων επιβραδύνθηκαν για άλλη μια φορά τον Αύγουστο, καταγράφοντας πτώση 18% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και 713.714 μονάδες – επίδοση που είναι η χαμηλότερη για τον συγκεκριμένο μήνα από το 2014.
Η πτώση στις πωλήσεις κατά τον τελευταίο καλοκαιρινό μήνα δεν αντιστάθμισε την ανάπτυξη που καταγράφηκε στην ευρωπαϊκή αγορά κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Έτσι, ο ετήσιος όγκος παραμένει υψηλότερος από εκείνον του 2020, με 8.095.419 ταξινομήσεις, έναντι 7.192.839 που έλαβαν χώρα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου το περασμένο έτος.
«Η έλλειψη ημιαγωγών αποτελεί έναν παράγοντα σημαντικής οπισθοδρόμησης για τους κατασκευαστές που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της πανδημίας. Τα προβλήματα παραγωγής και οι καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αυτοκινήτων έχουν βλάψει τις πωλήσεις και η έλλειψη διαθεσιμότητας στις αντιπροσωπείες αναγκάζει πολλούς καταναλωτές είτε να αναζητήσουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είτε απλά να καθυστερήσουν την αγορά τους. Σε συνήθεις συνθήκες, οι καταναλωτές μπορεί να περιμένουν πολλούς μήνες για μια νέα Ferrari, αλλά τώρα αντιμετωπίζουν την ίδια καθυστέρηση για τα κανονικά μοντέλα», δήλωσε ο Felipe Munoz, Global Analyst στην Jato Dynamics.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, η δημοτικότητα των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται. Η απότομη αύξηση της ζήτησης τον περασμένο μήνα είδε αυτά τα οχήματα να καταγράφουν το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς τους (21%). Οι 151.737 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα σηματοδοτούν μια αύξηση της τάξης του 61% σε ετήσια βάση αυξάνοντας τον συνολικό όγκο πωλήσεων από τον Ιανουάριο στις 1,32 εκατομμύρια μονάδες.
Τον Αύγουστο, τα EV και PHEV ξεπέρασαν τις πωλήσεις των ντίζελ οχημάτων. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τον περσινό μήνα ο όγκος πωλήσεων των EV ήταν μικρότερος κατά 158.300 σε σχέση με εκείνες των πετρελαιοκίνητων, σε αντίθεση με τον φετινό όπως τα πρώτα είχαν τον… πρώτο λόγο κατά 10.100 μονάδες.
Στα EVs το best seller μοντέλο ήταν το VW ID.3, με 7.904 μονάδες, ακολουθούμενο από τα Tesla Model 3 και VW ID.4 με 7.824 και 4.624 μονάδες αντίστοιχα.
Στα PHEV, το Ford Kuga παραμένει στην κορυφή (3.512 μονάδες), μπροστά από τις Mercedes GLC και BMW 3 Series (2.670 και 2.343 μονάδες).
Σε ότι αφορά τα συμβατικά οχήματα, τo Dacia Sandero παρέμεινε στην κορυφή, όπως ακριβώς συνέβη και τον Ιούλιο, αφήνοντας πίσω του με 14.961 μονάδες τα VW Golf (13.664) και Toyota Yaris (12.594).