Με την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου να καταγράφει θετικό πρόσημο τον Μάιο για δέκατο διαδοχικό μήνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο τους επί των συνολικών πωλήσεων «ακουμπώντας» το 14%.
Το θετικό κλίμα στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης συνεχίστηκε και τον μήνα που μας πέρασε, με τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ να καταγράφουν υψηλά κέρδη στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, η Ιταλία κατέγραψε άνοδο 23,1%, ενώ στη Γερμανία και τη Γαλλία ο εμπορικός βηματισμός βελτιώθηκε αντίστοιχα κατά 19,2% και 14,8%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ καταγράφει κέρδη της τάξης του 18%, με 4,4 εκατομμύρια ταξινομημένα νέα αυτοκίνητα. Παρά το γεγονός ότι η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις στο 5μηνο εξακολουθούν να είναι κατά 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδια περίοδο του 2019, όταν καταγράφηκαν 5,7 εκατομμύρια μονάδες.
Τι… καύσιμο αγόρασαν οι Ευρωπαίοι τον Μάιο;
Τον Μάιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) σημείωσε σημαντική αύξηση και από 9,6% που ήταν τον αντίστοιχο μήνα του 2022 έφτασε στο 13,8%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) είναι πλέον η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο που τον περασμένο μήνα έφτασε το 36,5%.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον περασμένο μήνα, οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική βελτίωση, καταγράφοντας αύξηση που ποσοστιαία έφτασε το 70,9%. Σε απόλυτα νούμερα, οι πωλήσεις των BEV τον Μάιο έφτασαν στην ΕΕ τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ολλανδία (+118,4%), Σουηδία (+82,6%), Γαλλία (+48,7%) και Γερμανία (+46,6%). Συνολικά, αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 50,5%, με πάνω από μισό εκατομμύριο BEV να έχουν πουληθεί από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023.
Τα υβριδικά οχήματα
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) διατήρησαν τη δυναμική τους, καθώς οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 27,6% φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: τη Γερμανία (+54,5%), την Ιταλία (+27,2%), τη Γαλλία (+22,1%) και την Ισπανία (+10,3%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς.
Τα plug-in υβριδικά
Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) υποχώρησαν οριακά τον περασμένο μήνα, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 0,6%. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των πωλήσεων των αυτοκινήτων του συγκεκριμένου είδους στη Γερμανία (‑40,5%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα PHEVs, καθώς στη συγκεκριμένη αγορά τα κίνητρα για plug-in υβριδικά οχήματα διακόπηκαν στα τέλη του 2022. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο του 2022.
Η βενζίνη…
Τον Μάιο, η αγορά της ΕΕ για τα βενζινοκίνητα οχήματα αυξήθηκε κατά 12,6% φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες πιο κάτω σε σχέση με τον Μάιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ την Ιταλία (+23,9%), τη Γαλλία (+18,3%) και τη Γερμανία (+17,6%). Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια βενζινοκίνητα οχήματα πουλήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 17% από την ίδια περίοδο του 2022.
…και το ντίζελ
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων των ντίζελ αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα, παρά τις καλές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: την Ιταλία (+24,3%) και τη Γερμανία (+3,6%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% επί των συνολικών πωλήσεων στην ΕΕ, από 17,4% που ήταν τον Μάιο του 2022.