Μετά το… μεγάλο EX90, η Volvo ετοιμάζεται για την πρεμιέρα του ηλεκτρικού EX60 το οποίο θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα.
Το επόμενο ηλεκτρικό SUV της Volvo, το μεσαίο EX60, θα μπει δυναμικά στην αγορά των EV βασιζόμενο στη νέα πλατφόρμα SPA3 της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν λανσαριστεί και εμπορικά τόσο στις ΗΠΑ όσο και την Ευρώπη το 2026.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα αποκαλυπτήρια του νέου, plug-in υβριδικού XC90, η Volvo αποκάλυψε την τρίτη γενιά της αρχιτεκτονικής SPA3, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία είναι η πιο προηγμένη της.
Η πλατφόρμα SPA3 αποτελεί μια εξέλιξη εκείνης που «στηρίζει» το νέο ηλεκτρικό EX90 και το επερχόμενο, επίσης, σεντάν ES90. Η πλατφόρμα του EX90, που ονομάζεται SPA2, επιτρέπει στη Volvo να κατασκευάζει μελλοντικά μοντέλα όλων των μεγεθών γρήγορα και με λιγότερα χρήματα.
Τα οχήματα που θα βασιστούν στην πλατφόρμα SPA3 θα τροφοδοτούνται από τους ηλεκτρικούς κινητήρες επόμενης γενιάς της Volvo. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι στοχεύει οι νέοι ηλεκτροκινητήρες να έχουν απόδοση 93%, έναντι 85% που ήταν στα πρώτα EV της και 91% που είναι στα σημερινά.
Συμπεριλαμβανομένου του νέου EX60, τα EV που θα «πατούν» στην πλατφόρμα SPA3 θα έχουν μπαταρίες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας που θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία. Το πακέτο μπαταριών θα είναι μέρος της δομής του αμαξώματος των οχημάτων, μειώνοντας το βάρος, το κόστος και δημιουργώντας περισσότερο εσωτερικό χώρο.
Θα μπορούν επίσης να μοιράζονται μπαταρίες, ακόμη και διαδικασίες παραγωγής, μειώνοντας το κόστος και την πολυπλοκότητα στην ανάπτυξη οχημάτων.
Η Volvo αναμένει να δει μια αύξηση 8 έως 10 ποσοστιαίων μονάδων στα μικτά περιθώρια κέρδους με τα EV που θα βασίζονται στην πλατφόρμα SPA3 έναντι των EV πρώτης γενιάς όπως τα EX40 και EC40 που υποστηρίζονται από το δάπεδο CMA.
Το EX60 θα είναι το αδελφό μοντέλο του XC60, το οποίο είναι το παγκόσμιο best-seller της Volvo. Η Volvo είπε ότι το XC60, καθώς και η γκάμα των αυτοκινήτων της με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα, θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται ακόμα και μετά το 2030 – κάτι που σηματοδοτεί μια σημαντική θα έλεγε κανείς αλλαγή στη στρατηγική της εταιρείας που προηγουμένως είχε δηλώσει ότι θα είναι μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2030.