Η τοποθέτηση ελαστικών στα EVs που έχουν εξελιχθεί ειδικά με γνώμονα τις απαιτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτου μπορούν να εξασφαλίσουν επιπλέον αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά - η οποία αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ασήμαντη.
Σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά προσφέρουν αισθητά μικρότερο θόρυβο, μηδενικές εκπομπές ρύπων και μειωμένο κόστος συντήρησης και λειτουργίας.
Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα, μιας και το βάρος των EV είναι αισθητά μεγαλύτερο σε σχέση με εκείνο των συμβατικών. Οι μπαταρίες είναι εξ ορισμού βαριές, με τα επιπλέον… κιλά τους να ταλαιπωρούν τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την ίδια στιγμή, η υψηλή ροπή των EV έχει επίσης την θετική αλλά και την αρνητική της πλευρά. Από τη μία, μεταφράζεται σε ακαριαίες επιταχύνσεις, από την άλλη όμως σε αυξημένη φθορά για τα ελαστικά.
Για το λόγο αυτό, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκίνητων «φορούν» πλέον στα οχήματά τους ελαστικά που έχουν εξελιχθεί με γνώμονα τις παραπάνω απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν τις ανάγκες για μειωμένη αντίσταση κύλισης που επιδρά ευεργετικά στον τομέα της αυτονομίας.
Πως αλήθεια επηρεάζεται η τελευταία στην περίπτωση που ένα EV «φορέσει» ελαστικά που δεν είναι εξελιγμένα με βάση τις παραπάνω απαιτήσεις;
Ύστερα από σχετική έρευνα που πραγματοποίησε, η Michelin αναφέρει ότι ένα ελαστικό που έχει εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί -κατά μέσο όρο- να αυξήσει την αυτονομία ενός οχήματος με τυπική εμβέλεια 400 χλμ. κατά 7% ανά φόρτιση, σε σχέση με ένα ίδιο ακριβώς όχημα που «πατά» σε ελαστικά που προορίζονται για συμβατικά οχήματα.
Αυτό μεταφράζεται στην πράξη σε επιπλέον 28 χλμ. αυτονομίας ανά φόρτιση. Ή αλλιώς, σε 700 χλμ. για ετήσια χιλιομετρική κάλυψη 10.000 χλμ.
Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, η Michelin δοκίμασε ένα δικό της ελαστικό που προορίζεται για χρήση σε EVs, το e-Primacy, σε 10 ηλεκτρικά μοντέλα με στόχο να διαπιστώσει ποιο από αυτά θα «κερδίσει» τα περισσότερα χιλιόμετρα.
Νικητής της εν λόγω «αντιπαράθεσης» ήταν το Hyundai Ioniq 6, το οποίο αύξησε την αυτονομία του με τον συγκεκριμένο τύπο ελαστικού κατά 41,8 χλμ. ανά φόρτιση, Πίσω του ακολούθησε κατά πόδας το Tesla Model 3, το οποίο κερδίζει με τη σειρά του 38,6 χλμ. Στην τρίτη θέση ισοβάθμησαν τα VW ID.5 και Mercedes EQA με 37 χλμ.