Έρευνα που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποκαλύπτει ότι 8 στους 10 Έλληνες, αλλά και 2 στους 3 Ευρωπαίους οδηγούς, επιθυμούν το επόμενο αυτοκίνητό τους να είναι είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ξεκίνησε την τέταρτη Έρευνα για το Κλίμα, που αποτελεί σύμφωνα με τους εμπνευστές της «μία ενδελεχή αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίον οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την κλιματική αλλαγή». Η συγκεκριμένη έρευνα διενεργήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας αγοράς BVA με συμμετοχή άνω των 30.000 ατόμων, με ένα αντιπροσωπευτικό πάνελ για κάθε μία από τις 30 συμμετέχουσες χώρες, από τις 26 Αυγούστου έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2021.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΤΕπ που αφορούν την αυτοκίνηση, στην ερώτηση σχετικά με τη μελλοντική αγορά αυτοκινήτου, το 81% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα αγοράσουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 62 μονάδες υψηλότερο από το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι θα αγόραζαν ντιζελοκίνητο ή βενζινοκίνητο όχημα (19%). Ειδικότερα, βάσει των αποτελεσμάτων της σχετικής έρευνας, το 41% θα αγόραζε υβριδικό όχημα και το 40% θα επέλεγε ηλεκτρικό.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 14% των Ελλήνων δεν διαθέτουν όχημα επί του παρόντος και ότι δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν.
Καθώς το 81% των Ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα επέλεγαν υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, φαίνεται ότι οι πολίτες της χώρας τείνουν να στραφούν περισσότερο σε νέες τεχνολογίες συγκριτικά με τους Γερμανούς (52%) και τους Ευρωπαίους κατά μέσο όρο (67%), αλλά τείνουν ελαφρώς λιγότερο προς αυτήν την κατεύθυνση συγκριτικά με τους Κύπριους (85%).
Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες φαίνεται να τείνουν να επιλέξουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο πολύ περισσότερο από ότι οι Γερμανοί (29%) και ελαφρώς περισσότερο από ότι οι Ευρωπαίοι εν γένει (39%). Σε ότι αφορά τη… διάθεση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, οι Έλληνες αγοραστές φαίνεται ότι τείνουν περισσότερο να επιλέξουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο συγκριτικά με τους Γερμανούς (23%), τους Κύπριους (34%) και τους Ευρωπαίους κατά μέσο όρο (28%).
Γενικά, οι Ευρωπαίοι αγοραστές αυτοκινήτου τείνουν να προτιμούν τα υβριδικά οχήματα (39%), ενώ τα βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα οχήματα βρίσκονται στη δεύτερη θέση (33%) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην τρίτη (το 28% δηλώνει ότι θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο). Ενώ οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτου τείνουν περισσότερο από όλους να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (44%), οι Αμερικανοί θα επέλεγαν πρώτα ένα υβριδικό όχημα (38%), ύστερα ένα βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο (33%) και τέλος ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα (29%).
Ως προς τις ηλικίες, οι Ευρωπαίοι αγοραστές αυτοκινήτων άνω των 65 ετών ενδιαφέρονται ιδιαίτερα να αγοράσουν ένα υβριδικό όχημα (47%), ενώ οι νεότεροι 15-29 ετών θεωρούν ότι ένα υβριδικό όχημα είναι η λιγότερο ευνοϊκή επιλογή (31%). Οι αγοραστές με ηλικία 30-64 ετών δήλωσαν ότι είναι ελαφρώς πιο πιθανό να επιλέξουν ένα όχημα βενζίνης ή ντίζελ (35%) ή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (34%).