Η Peugeot αποκαλύπτει σημαντικές τεχνικές λεπτομέρειες του ηλεκτρικού e-308 που θα ξεκινήσει να διατίθεται από τα μέσα του 2023.
Η Peugeot, όπως επισήμως έχει η ίδια ανακοινώσει, σκοπεύει να ενισχύσει τη γκάμα του νέου 308 προσθέτοντας στη σουίτα των διαθέσιμων εκδόσεών του και μια αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή, «δίπλα» στις plug-in υβριδικές και τις συμβατικές με τους γνωστούς κινητήρες ντίζελ και βενζίνης.
Η αμιγώς ηλεκτρική, η οποία αναμένεται να μπει στην παραγωγή στα μέσα του 2023, θα είναι διαθέσιμη σε μια μόνο έκδοση ισχύος και μπαταρίας, η οποία προβλέπεται να είναι πιο… δυνατή αλλά και πιο αποδοτική συνάμα σε σχέση με την αντίστοιχη του μικρότερου 208.
Όπως και στο e-208, έτσι και στο νέο e-308 ο ηλεκτροκινητήρας θα βρίσκεται εγκατεστημένος κάτω από το εμπρός καπό (όπως και ο ενσωματωμένος φορτιστής) αποδίδοντας ισχύ 156 ίππων και ροπή 270 Nm, τιμές αυξημένες κατά 20 ίππους και 10 Nm αντίστοιχα.
Φυσικά, η κίνηση στο νέο ΕV της Peugeot θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 400V θα είναι κατά τι ενισχυμένη σε χωρητικότητα υιοθετώντας ταυτόχρονα ως προς τη χημεία της την τεχνολογία ΝΜC811. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το καθαρό ενεργειακό της περιεχόμενο θα είναι αυξημένο κατά 4 kWh, φτάνοντας αισίως έτσι τις 50 kWh (μικτή χωρητικότητα: 54 kWh), τιμή που αναμένεται να εξασφαλίζει στο νέο e-308 αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση που θα φτάνει στα 400 περίπου χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις μετρήσεις και τυποποιήσεις του πρωτοκόλλου WLTP.
H μέγιστη δε ισχύς που θα μπορεί να υποστηρίξει ο συσσωρευτής ενέργειας κατά τη διαδικασία ταχείας φόρτισης είναι τα 100 kW.
Με το βάρος του νέου e-308 να κυμαίνεται πολύ κοντά στα επίπεδα των PHEV εκδοχών του μοντέλου (βλ. 1.600 κιλά), η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας προβλέπεται να είναι κάτι περισσότερο από 12 kWh για κάθε 100 χλμ. κίνησης.
Με βάση τις υπάρχουσες παραγγελίες, οι plug-in υβριδικές καταλαμβάνουν ήδη μερίδιο που αγγίζει το 20%, ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα αναμένεται να κυμανθεί και η ζήτηση για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη παραλλαγή του γαλλικού μοντέλου.
Προς το παρόν και με δεδομένο ότι οι πρώτες παραδόσεις του νέου e-308 θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου του 2023, οι τιμές διάθεσης δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί.