Μια από τις μεγαλύτερες χώρες και αγορές της Ευρώπης προχωρά αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων στη δραστική μείωση των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η διαφαινόμενη ύφεση στην οικονομία της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές τάσεις που επιμένουν και το αυξημένο κόστος ενέργειας, πιέζουν ολοένα και περισσότερο τους κρατικούς προϋπολογισμούς πολλώ χωρών – συμπεριλαμβανομένων και των πλέον ισχυρών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την περικοπή ή το ψαλίδισμα αρκετών κρατικών δαπανών.
Η Γαλλία, για παράδειγμα, πρόκειται να μειώσει δραστικά τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων τις επόμενες ημέρες εισάγοντας μια νέα κλίμακα με εύρος από 2.000 έως 4.000 ευρώ βάσει εισοδήματος, έναντι 4.000 έως και 7.000 ευρώ που ισχύει σήμερα, δήλωσε κυβερνητική πηγή της χώρας.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για τον περιορισμό των δημοσίων δαπανών και την κάλυψη μιας τεράστιας τρύπας στον κρατικό προϋπολογισμό της Γαλλίας. Και συνάμα έναν ακόμα πονοκέφαλο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με την υποτονική ζήτηση όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα.
«Η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση για τα ελαφριά οχήματα…αλλά το δημοσιονομικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά περιορισμένο», είπε ο κυβερνητικός αξιωματούχος στους δημοσιογράφους.
Η κυβέρνηση της χώρας στοχεύει να διαθέσει συνολικά ως βοήθεια στους αγοραστές EV περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ το 2025, έναντι 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ που «μοιράστηκε» φέτος.
Περίπου το 70% του νέου ποσού θα διατεθεί για μπόνους αγοράς, με το υπόλοιπο να υποστηρίζει επαγγελματικά οχήματα και να χρηματοδοτεί το λεγόμενο σχέδιο κοινωνικής μίσθωσης για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος.
Θυμίζουμε ότι πέρσι τέτοια εποχή, η Γερμανία ανακοίνωσε την παύση του προγράμματος επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων – γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την κάμψη των πωλήσεων EV στη χώρα.