X
Κόσμος

Έρχεται η βιώσιμη μπαταρία της VW

Η νέα μπαταρία που εξελίσσει και σκοπεύει να κατασκευάσει σε ευρεία κλίμακα η VW θα εξοικονομήσει έως και το 30% της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή των κυψελών της.

Η VW και η εταιρεία Koenig & Bauer έχουν επιτύχει την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται ξηρή επίστρωση, η οποία, όταν επεκταθεί σε ευρεία κλίμακα, θα μπορούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής κυψελών κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η VW μέσω δηλώσεων του επικεφαλής του τμήματος μπαταριών της εταιρείας, Thomas Schmall.

Η VW, η οποία συνεργάζεται με τον Koenig & Bauer πάνω στην εν λόγω τεχνολογία, είπε ότι οι δύο εταιρείες είναι οι πρώτες που τελειοποιούν τη διαδικασία η οποία αφορά τόσο την άνοδο όσο και την κάθοδο των μπαταριών.

«Κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει αυτό σήμερα», δήλωσε εμφατικά ο Thomas Schmall σε στρογγυλή τράπεζα μέσων ενημέρωσης.

Στην παραδοσιακή κατασκευή μπαταριών, τα υλικά για την κάθοδο και την άνοδο εφαρμόζονται σε ένα φύλλο χαλκού ή αλουμινίου μέσω ενός μίγματος χημικής πάστας που χρειάζεται να στεγνώσει, απαιτώντας υψηλές ποσότητες ενέργειας. Η ξηρή επίστρωση εξαλείφει αυτό το βήμα με μια κόλλα που δεν απαιτεί ξήρανση, ξεκαθάρισε  ο Thomas Schmall.

Με τη νέα αυτή διαδικασία, το πιο ενεργοβόρο μέρος της κατασκευής κυψελών και η χρήση χημικών διαλυτών δεν απαιτούνται πλέον. Μακροπρόθεσμα, η υιοθέτησή της θα επιφέρει μια εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 30%. Μαζί δε με την κλιμακούμενη παραγωγή των εν λόγω μπαταριών και τις φθηνότερες πρώτες ύλες, η VW ελπίζει ότι η διαδικασία θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των κυψελών κατά περίπου 50%, δήλωσε ο Thomas Schmall.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VW, η παραγωγή των εν λόγω μπαταριών θα μπορεί να επεκταθεί μαζικά από το 2027 και μετά.

Μπορεί η VW να αναφέρει ότι είναι η μόνη εταιρεία που υιοθετεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία, εντούτοις γνωστό είναι ότι κάτι αντίστοιχο έχει καταφέρει και η Tesla μέσω της τεχνολογίας της εταιρείας Maxwell Technologies, την οποία και εξαγόρασε η αμερικανική εταιρεία το 2019. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, η ξηρή επίστρωση φέρεται να έχει εφαρμοστεί μόνο για την άνοδο των μπαταριών και όχι και για την κάθοδο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!