top icon
Κόσμος

Επίσημο: Δασμοί 25% με την υπογραφή Τραμπ σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ

Ο Πρόεδρος Ντόλαντ Τραμπ ανακοίνωσε την επιβολή δασμών ύψους 25% σε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ, αρχής γενομένης από τις 3 Απριλίου.

Ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την επιβολή δασμών ύψους 25% στα οχήματα που κατασκευάζονται εκτός ΗΠΑ, αρχής γενομένης από την 3η Απριλίου, σύμφωνα με εκτελεστικό διάταγμα που εκδόθηκε από τον Λευκό Οίκο.

Αν μη τι άλλο, η κίνηση αυτή αποτελεί μια σημαντική κλιμάκωση στην εμπορική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ, η οποία θα αναμένεται να προκαλέσει μαζικές διακυμάνσεις σε όλες τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Ανταλλακτικά αυτοκινήτων, όπως κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και κινητήρες και ηλεκτρικά εξαρτήματα, θα υπόκεινται και αυτά σε δασμούς ίδιου ύψους. Οι τελευταίοι αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το αργότερο στις 3 Μαΐου.

Τα ανταλλακτικά που συμμορφώνονται με τους κανόνες για αφορολόγητο εμπόριο βάσει της Συμφωνίας Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά δεν θα υπόκεινται στον νέο δασμό έως ότου το Υπουργείο Εμπορίου θεσπίσει μια διαδικασία για την εφαρμογή του μόνο στο περιεχόμενο των εξαρτημάτων εκτός ΗΠΑ, σύμφωνα με το εκτελεστικό διάταγμα.

Σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο, οι δασμοί στοχεύουν στην ενίσχυση της εγχώριας κατασκευής και στην παροχή κινήτρων στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν την παραγωγή οχημάτων στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με αναλυτές, η αναμενόμενη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων αυτοκινήτων θα επιφέρει «δραματική αρνητική επίδραση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και θα προκαλέσει απώλεια θέσεων εργασίας».

Από τη μεριά του, ο Ντόναλντ Τραμπ υποστήριξε ότι οι δασμοί είναι «οριστικοί» και ότι θα οδηγήσουν σε «τεράστια ανάπτυξη» για την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ, προσθέτοντας ότι θα δημιουργήσουν περισσότερες επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και ως εκ τούτου περισσότερες θέσεις εργασίας.

Πέρσι, ο αριθμός των εισαγόμενων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ ανήλθε σε περίπου 8.000.000 μονάδες – περίπου τα μισά απ’ όσα συνολικά πωλούνται στη χώρα.

Τραμπ

Η αντίδραση της Ευρώπης

Η Ursula von der Leyen, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι η Ευρώπη θα μελετήσει τις τελευταίες εξελίξεις, προσθέτοντας: «Λυπάμαι βαθιά για την απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλουν δασμούς στις ευρωπαϊκές εξαγωγές αυτοκινήτων.

«Όπως έχω ξαναπεί, οι δασμοί είναι φόροι – είναι κακοί για τις επιχειρήσεις και χειρότεροι για τους καταναλωτές εξίσου για εκείνους σε ΗΠΑ και Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας μοχλός καινοτομίας, ανταγωνιστικότητας και υψηλής ποιότητας θέσεων εργασίας, μέσω βαθιάς ολοκληρωμένων αλυσίδων εφοδιασμού και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού».

Ursula von der Leyen

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

Μεταξύ των πολλών χαμένων, η Tesla του Elon Musk ξεχωρίζει ως ξεκάθαρος… νικητής των νέων αυτών δασμών. Ως γνωστόν, η Tesla έχει μεγάλα εργοστάσια στην Καλιφόρνια και το Τέξας που παράγουν όλα τα αυτοκίνητα που πουλά στις ΗΠΑ. Επίσης, ανάλογα με το μοντέλο, το 60% έως και 75% των εξαρτημάτων που χρησιμοποιεί η Tesla για τα αυτοκίνητά της κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ, με τα περισσότερα από τα υπόλοιπα εξαρτήματα να προέρχονται από το Μεξικό.

Tesla - Gigafactory - Nevada

Εν τω μεταξύ, οι μεγάλοι ανταγωνιστές της αμερικανικής εταιρείας, όπως η Hyundai και το VW Group θα βρεθούν αντιμέτωπες με το πρόβλημα της διάθεσης των προϊόντων τους στις ΗΠΑ σε σημαντικά υψηλότερες τιμές. Συγκεκριμένα, η κορεάτικη εταιρεία, μαζί με την ομογάλακτη Kia, ναι μεν έχουν εργοστάσια στην Αλαμπάμα και τη Τζόρτζια, ωστόσο εισήγαγε περισσότερα από 1.000.000 οχήματα στις ΗΠΑ πέρυσι, αριθμός που αντιστοιχεί σε σχεδόν τις μισές πωλήσεις της στη χώρα. Αναλυτές αναφέρουν ότι μόνο για το Hyundai Motor Group, οι ως άνω δασμοί θα ανέλθουν σε 7 δισεκατομμύρια δολάρια ανά έτος – ποσό που ισοδυναμεί με το 40% του συνολικού λειτουργικού κέρδους του ομίλου.

Παρά το γεγονός ότι έχει τέσσερα εργοστάσια συναρμολόγησης σε Κεντάκι, Ιντιάνα, Μισισιπή και το Τέξας, καθώς και εργοστάσια παραγωγής κινητήρων στη Δυτική Βιρτζίνια και την Αλαμπάμα, η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, εισάγει περίπου τα μισά αυτοκίνητα που πουλάει στις ΗΠΑ. Οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να μειώσουν τα εκτιμώμενα λειτουργικά κέρδη της Toyota για το οικονομικό έτος 2026 κατά 6%, σύμφωνα με αναλυτές της Goldman Sachs Japan.

Toyota USA

Η Nissan θα δεχθεί υψηλό πλήγμα -ίσως το μεγαλύτερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες- με εκτιμώμενη μείωση στο λειτουργικό της κέρδος κατά 56%. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Subaru, σύμφωνα με την Goldman Sachs, είναι πιθανό να υπερβεί το 23%.

Από τους δασμούς δεν θα… γλιτώσουν όμως ούτε οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.  Η GM εισάγει τα Chevrolet Silverado από εργοστάσια που διαθέτει σε Μεξικό και Καναδά, το Chevy Trax από τη Νότια Κορέα, καθώς και Chevrolet Equinox. Πέρυσι η GM πούλησε περισσότερα από 400.000 αντίτυπα των Equinox και Trax, τα οποία είναι από τα φθηνότερα οχήματά της. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις των Equinox και Blazer στο Μεξικό.

Η Stellantis κατασκευάζει τα Jeep Compass και Wagoneer S στο Μεξικό. Η εταιρεία εισάγει το Chrysler Pacifica από τον Καναδά και τα Dodge Hornet και Fiat 500 από την Ιταλία.

Παρά την μικρότερη συγκριτικά έκθεση της στους νέους δασμούς, η Ford κατασκευάζει το βασικό μικρό pickup Maverick στο Μεξικό, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα Bronco και Mustang Mach-E.

Ford Tesla Superchargers

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ