Κάποτε το Golf ήταν αυτό που έσωσε την VW. Τώρα, ήρθε η ώρα ώστε η γερμανική εταιρεία να είναι αυτή που θα «σώσει» το best seller μοντέλο των 35 εκ. αντιτύπων σε μια εποχή όπου όλα, ή σχεδόν όλα, περιστρέφονται γύρω από την ηλεκτροκίνηση.
Όπως και να ΄χει, ακολουθώντας τη γνώριμα εξελικτική πορεία του παρελθόντος τόσο σε φιλοσοφία και σχεδίαση όσο και σε τεχνολογίες, το νέο VW Golf 8 είναι πλέον και επίσημα εδώ ξεκινώντας την εμπορική του σταδιοδρομία σχετικά άμεσα. Και πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2019, αρχικά στις συγγενικές σε σχέση με την καταγωγή του αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας και εν συνεχεία, από τις αρχές του 2020 και μετά, στις υπόλοιπες αγορές της γηραιάς ηπείρου.
Με 45 χρόνια να το χωρίζουν από το Golf 1, το «8άρι», το οποίο θα κατασκευάζεται στο Wolfsburg, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως… Golf. Με τη λέξη «επανάσταση» να μην περιλαμβάνεται στο σχεδιαστικό λεξιλόγιό του – για ποιο λόγο άλλωστε; – το νέο Golf διαθέτει ένα φρεσκαρισμένο προσωπείο, με νέο καπό και φωτιστικά σώματα LED (στάνταρ εξοπλισμός), τα οποία ενώνονται από μια στενή μάσκα, ενώ διαφορετικός είναι και ο προφυλακτήρας που στις άκρες του κοσμείται από ένα σκουρόχρωμο διακοσμητικό φιλέτο σχήματος C. Ανάλογα με την έκδοση, το κυψελοειδούς σχήματος κάτω τμήμα του προφυλακτήρα διαφέρει σχεδιαστικά, την ώρα που κοινός τόπος σε όλα τα Golf 8ης γενιάς είναι οι λεπτότερες κολώνες Α. Εκ των ουκ άνευ φυσικά και το νέο logo του γερμανού κατασκευαστή, που φιγουράρει εμπρός αλλά και στο μέσον της πίσω πόρτας.
Το νέο και αποκλειστικά 5θυρο νέο Golf βασίζεται στο γνώριμο και ευέλικτο από πλευράς μεγέθους δάπεδο MQB. Συνυπολογίζοντας τα δημοφιλή της SUV, όπως Tiguan, T-Roc και Atlas, αλλά και μοντέλα όπως το Passat και το Jetta, σε αυτή την πλατφόρμα έχουν ήδη κατασκευαστεί πάνω 3,4 εκ. αυτοκίνητα. Μαζί δε με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα/μοντέλα του VW Group, ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται πάνω από τα 5,1 εκ. οχήματα. Από πλευράς διαστάσεων, πάντως, το νέο VW Golf παραμένει «συμπαγές», με το μήκος του να φτάνει πλέον τα 4.284 χλστ., το πλάτος τα 1.789 χλστ. και το ύψος τα 1.456 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του διατηρείται στα επίπεδα των 2.636 χλστ. Βελτιωμένη κατά πολύ είναι και η αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου, με την μετωπική επιφάνεια να φτάνει τα 2,21 τ.μ. και τον συντελεστή οπισθέλκουσας την τιμή 0,275.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η έννοια του «ψηφιακού κόσμου» αποκτά τη σωστή της διάσταση. Σημείο αναφοράς εδώ, πέραν του αλά Porsche 911 μικροσκοπικού επιλογέα στις αυτόματες εκδόσεις, είναι το Innovision Cockpit που συμπληρώνεται από διακόπτες και επαφές αφής. Την ίδια στιγμή, το προαιρετικό head-up display βελτιώνει σημαντικά τη διαθέσιμη πληροφόρηση του οδηγού, ενώ οι φυσικές φωνητικές εντολές καθιστούν την καθημερινή διαβίωση στην καμπίνα πιο ευχάριστη και εύκολη. Η διασύνδεση διευρύνεται χάρη στην online μονάδα OCU (online connectivity unit), η οποία στη βασική της έκδοση έχει ενσωματωμένη την eSIM για τις υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus. Η δε πλοήγηση εκτελείται σε πραγματικό χρόνο με όλα τα οφέλη της βέλτιστης διαδρομής, του κυκλοφοριακού, της αποθήκευσης ενδιαφερόντων σημείων (POI) και άλλων λειτουργιών.
Εξίσου σημαντικό είναι πως το ψηφιακό περιβάλλον του νέου Golf μπορεί να προσαρμόζεται σε διαφορετικά προφίλ οδηγών. Με λίγα λόγια ο εσωτερικός κόσμος του νέου Golf έρχεται να αλλάξει τον τρόπο που οδηγούμε τα αυτοκίνητα υιοθετώντας την τεχνολογία αφής από τα smartphones. Η όγδοη γενιά Golf σηματοδοτεί επίσης ένα νέο ορόσημο στην κατηγορία και στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης. Το Travel Assist, για παράδειγμα, είναι ένα σύστημα που εμφανίζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε αυτή την κατηγορία κάνοντας την οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους και με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα πραγματικότητα, στρίβοντας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο.
Επίσης, το νέο Golf είναι το πρώτο μοντέλο της VW που υιοθετεί την τεχνολογία Car2X, η οποία αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα σε απόσταση 800 μέτρων και συνυπολογίζοντας τις αντίστοιχες από την οδική σήμανση, προειδοποιεί τους οδηγούς άλλων Car2X οχημάτων για επικίνδυνες καταστάσεις. Η VW περνά έτσι στην επόμενη φάση για μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους και σύντομα θα προσφέρει την τεχνολογία Car2X στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων της. Επίσης, η νέα τεχνολογία προβολέων IQ.Light LED matrix έρχεται και αυτή με τη σειρά της να συμβάλει στην ενίσχυση των επιπέδων ασφάλειας και άνεσης.
Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, το νέο VW Golf θα είναι διαθέσιμο με πλούσια παλέτα κινητήριων μονάδων – βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπια υβριδικές (eTSI) και plug-in υβριδικές (eHybrid). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι υπερτροφοδοτούμενοι, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και ισχύ που έχει αφετηρία τους 90 και κατάληξη τους 300 ίππους. Συνολικά, και για πρώτη φορά, το νέο VW Golf θα είναι διαθέσιμο με 8 στο σύνολο κινητήριες μονάδες. Οι δύο 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης του 1,0 λίτρου αποδίδουν 90 και 110 ίππους και οι δύο 4κύλινδροι ντίζελ των 2,0 λίτρων, 115 και 150 ίππους. Στους τελευταίους χαρακτηριστική είναι η παρουσία του διπλού (twin dosing) ψεκασμού του AdBlue για πιο αποτελεσματική μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ την ίδια ώρα η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Από εκεί και πέρα, το νέο VW Golf θα διατίθεται με τρεις κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία που θα διαθέτουν την χαρακτηριστική ονομασία eTSI και δύο plug-in υβριδικές, που θα ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες χάρη στο διακριτικό τίτλο eHybrid. Η ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία των 48V περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα και μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 48V συνδυαζόμενη, σύμφωνα με όλα όσα γνωρίζουμε, αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της γερμανικής εταιρείας. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της VW, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία περίπου 10% ακολουθώντας το πρότυπο του πρωτοκόλλου WLTP. Όπως ανακοίνωσε η VW, η μέγιστη ισχύ στις τρείς eTSI εκδόσεις ορίζεται στους 110 ίππους για τον 1.000άρη κινητήρα και τους 130 και 150 ίππους για τον 1.500άρη.
Επίσης, διαθέσιμες θα είναι και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, η οποίες προέρχονται από το Passat GTE αποτελούμενες από τον γνωστό 1.400άρη TSI κι έναν ηλεκτροκινητήρια. Στην πιο ήπια από τις δύο eHybrid εκδόσεις η μέγιστη ισχύ του «πακέτου» φτάνει τους 204 ίππους, ενώ στην GTE, με την πολύ πιο σπορ φιλοσοφία και ρύθμιση, η τελευταία ανέρχεται στους 245 ίππους. Και τα δύο Golf με την διάταξη eHybrid – θερμικός κινητήρας + ηλεκτροκινητήρας – συνεπικουρούνται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότηυα 13 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία με κίνηση με μηδενικές εκπομπές της τάξης των 60 περίπου χιλιομέτρων. Αργότερα μέσα στο επόμενο έτος η VW θα παρουσιάσει τις εκδόσεις GTI, GTI TCR, GTD και R.
Αξίζει να σημειωθεί πως η VW έχει διαφοροποιήσει εντελώς τις εκδόσεις εξοπλισμού του νέου Golf. Τα προηγούμενα επίπεδα Trendline, Comfortline και Highline αποτελούν πλέον παρελθόν και στη θέση τους υπάρχουν οι εκδόσεις Golf, Life και Style, καθώς και η πιο σπορ R-Line. Όλες έχουν ακόμη πιο πλούσιο εξοπλισμό, με τη βασική να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων LED προβολείς και LED πίσω φώτα, σύστημα Keyless Start, Innovision Cockpit, τις online υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus, πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), σύστημα ελέγχου Front Assist με προνοητικό έλεγχο προστασίας για πεζούς και Car2X._Χ.Α.