Οι Βρετανοί ανοίγουν σήμερα μια ακόμα σημαντική σελίδα στη νεότερη ιστορία τους παρουσιάζοντας επίσημα το νέο Velar, το τέταρτο κατά σειρά μέλος της οικογένειάς τους.
Πρόκειται για ένα πολυτελές SUV στο μέγεθος της Porsche Macan, το οποίο τοποθετείται στη γκάμα της εταιρείας ανάμεσα στο Evoque και στο Range Rover Sport βασιζόμενο εν πολλοίς στην πλατφόρμα της ομόσταυλης Jaguar F-Pace. Όπως ανέφεραν οι δημιουργοί του αυτοκινήτου, πριν καν αποκαλυφθεί, πάνω από 40.000 αγοραστές εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την αγορά το Velar. Εκ των οποίων φυσικά, σχεδόν το ένα τρίτο ήταν Βρετανοί.
Όπως αναφέραμε, το Velar βασίζεται στο αλουμινένιο δάπεδο της F-Pace διαθέτοντας μάλιστα το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο (2.874 λστ.). Σε αντίθεση με το SUV της Jaguar, αυτό της Land Rover προσφέρεται αποκλειστικά σε τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες διαθέτουν όλα τα γνωστά καλούδια των Βρετανών, με χαρακτηριστικότερο τα σύστημα Terrain Response 2. Μολαταύτα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι κατασκευαστές του, το Velar σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με πρωταρχικό γνώμονα τη βέλτιστη συμπεριφορά στην άσφαλτο, όπου και θα «περάσει» το μεγαλύτερο τμήμα της ζωής.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, οι αγοραστές μπορούν αυτή τη στιγμή να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερα μηχανικά σύνολα, όλα σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον 2λιτρο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα της οικογένειας Ingenium, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους. Στην ίδια οικογένεια μηχανικών συνόλων ανήκει και ο βασικός κινητήρα βενζίνης, ο οποίος είναι επίσης 2λιτρος αποδίδοντας 250 ίππους. Αργότερα, η βρετανική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει και μια πιο δυνατή εκδοχή του, η οποία εκτιμάται ότι θα αποδίδει περί τους 300 ίππους.
Στην κορυφή συναντάμε δύο V6 κινητήρες, έναν ντίζελ με 300 ίππους και έναν βενζίνης με μηχανικό υπερτροφοδότη με 380 ίππους. Αργότερα το τμήμα Special Vehicle Operations (SVO) της Jaguar-Land Rover αναμένεται να παρουσιάσει τις δικές του «βιταμινούχες» εκδοχές πάνω στους παραπάνω κινητήρες.
Από εκεί και πέρα, όλες οι εκδόσεις του αυτοκινήτου είναι εφοδιασμένες με σύστημα Torque Vectoring, ενώ οι 6κύλινδες με αερανάρτηση. Σε κάθε περίπτωση, η τελευταία αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Άξιο αναφοράς, επίσης, είναι το σύστημα Configurable Dynamics, το οποίο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να τροποποιήσει την απόσβεση της ανάρτησης, την απόκριση του γκαζιού και την «ποσότητα» της υποβοήθησης του τιμονιού.
Όπως είναι αναμενόμενο, το εσωτερικό του Velar είναι ιδιαίτερα πολυτελές, με τις δύο οθόνες διαμέτρου 10 ιντσών του συστήματος Touch Pro Duo να κλέβουν την παράσταση. Συνολικά, ολόκληρη η καμπίνα του αυτοκινήτου δείχνει να είναι σχεδιασμένη «γύρω» από τις εν λόγω οθόνες δημιουργώντας ένα σύνολο που ξεφύγει αρκετά από τα υπάρχοντα σχεδιαστικά στερεότυπα της βρετανικής φίρμας.
Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, η Land Rover έχει κάθε λόγο να καυχιέται για τη χωρητικότητα των 673 λίτρων του χώρου φόρτωσης του νέου Velar.
Το βρετανικό SUV αναμένεται να συναντήσει στο εμπορικό του διάβα το γερμανικό… κατεστημένο της κατηγορίας, το οποίο απαρτίζεται από μοντέλα, όπως τα Audi Q5, BMW X4, Mercedes GLC και Porsche Macan._X.A.