Η VW συνεχίζει να μην αποκλείει το ενδεχόμενο κλεισίματος δύο εργοστασίων της στη Γερμανία, ενώ την ίδια ώρα η Bosch προαναγγέλλει περικοπές σε αμοιβές και ώρες εργασίας.
Συνεχίζονται οι έντονες αναταράξεις στους κόλπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που παραδοσιακά αποτελεί την ατμομηχανή της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης.
Στο επίκεντρο όλων εξακολουθεί η βρίσκεται η VW, με τα εργατικά της συνδικάτα να δηλώνουν ότι πρόκειται να προχωρήσουν σε απεργία από την 1η Δεκεμβρίου, αφού οι συνομιλίες για τους μισθούς και το κλείσιμο εργοστασίων με τη διοίκηση της εταιρείας δεν σημείωσαν σημαντική πρόοδο.
Εν προκειμένω, η IG Metall είχε ζητήσει από τη VW να κάνει ένα «μεγάλο βήμα» σε έναν τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων, αλλά ξεκαθάρισε ότι οι συνομιλίες ολοκληρώθηκαν στις 21 Νοεμβρίου με τις θέσεις τους να μην υιοθετούνται από την εταιρεία.
Η διοίκηση της VW είχε αρνηθεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία, δήλωσε ο διαπραγματευτής του συνδικάτου IG Metall, Thorsten Groeger.
Προς ώρας, η VW ζήτησε μείωση μισθών κατά 10%, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να μειώσει το κόστος και να ενισχύσει τα κέρδη για να «υπερασπιστεί» τα μερίδια αγοράς της με φόντο τoν έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα και την πτώση στη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
«Μας είπαν ότι η εταιρεία θα ήθελε ακόμα να κάνει μια αξιολόγηση του πακέτου που παρουσιάσαμε, το οποίο είναι θεμιτό, αλλά καθιστά επίσης σαφές ότι το κλείσιμο εργοστασίων και οι μαζικές απολύσεις τελικά δεν είναι εκτός συζήτησης», δήλωσε ο Thorsten Groeger.
Τα συνδικάτα έχουν προτείνει την παραίτηση των εργαζομένων από τα μπόνους για δύο χρόνια και τη δημιουργία ενός ταμείου για τη χρηματοδότηση της προσωρινής μείωσης των ωρών εργασίας σε λιγότερο παραγωγικούς τομείς της επιχείρησης. Η IG Metall πρότεινε επίσης μειωμένα μερίσματα για τους μετόχους.
Στο τραπέζι παραμένει επίσης το ενδεχόμενο η VW να πουλήσει τα εργοστάσια της στο Osnabrück και τη Δρέσδη, ενώ στο στόχαστρό της μπαίνει και εκείνο στο Emden.
Στη Δρέσδη αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται το ηλεκτρικό ID.3, στο Osnabrück τα T-Roc και οι Porsche Cayman και Boxster, ενώ στο Emden τα ID.4 και ID.7.
Και η Bosch στο χορό των περικοπών
Η Bosch δήλωσε ότι θα μειώσει τις ώρες εργασίας, και κατά συνέπεια τις αμοιβές, 450 εργαζομένων στη Γερμανία από την ερχόμενη άνοιξη, επικαλούμενη τη δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Οι εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι εργάζονται 38-40 ώρες την εβδομάδα, θα εργάζονται μόνο 35 ώρες από την 1η Μαρτίου, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Οι περικοπές αυτές επηρεάζουν εργαζόμενους στις μονάδες της εταιρείας σε Στουτγάρδη και στο Gerlingen, ξεκαθάρισε ο εκπρόσωπος της Bosch.
Τον Σεπτέμβριο, ο πρόεδρος της εταιρείας, Stefan Hartung, δήλωσε ότι αναμένει πολύ μικρή ανάπτυξη στις αγορές επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων παγκοσμίως φέτος και το επόμενο έτος. Η Ευρώπη αναμένεται να παράγει μερικά εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι προβλεπόταν πριν από πέντε χρόνια.
Τον Οκτώβριο, ο Stefan Hartung είπε στην εφημερίδα Der Tagesspiegel ότι δεν μπορεί να αποκλείσει περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας στη Γερμανία πέραν των 7.000 που έχει ήδη ανακοινώσει.