Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα επιχειρήσουν στη φετινή Έκθεση Παρισιού να κλέψουν τα φώτα της δημοσιότητας απέναντι στους… επίμονους Κινέζους ομολόγους τους. Ας δούμε αναλυτικά ποιοι θα είναι οι φετινοί πρωταγωνιστές στην πόλη του φωτός.
Αν μη τι άλλο, η φετινή και… διευρυμένη σε συμμετοχές Έκθεση Παρισιού, σηματοδοτεί μια ακόμα «μάχη» από το στρατόπεδο των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκειμένου να κερδίσουν έδαφος σε μια επιβραδυνόμενη αγορά όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, «αποκρούοντας» ταυτόχρονα τον ολοένα και πιο σκληρό ανταγωνισμό από τους Κινέζους αντιπάλους τους.
Αν μη τι αλλο, οι γαλλικές μάρκες θα έχουν την τιμητική τους «μέσα» στο σπίτι τους. Ξεκινώντας από την Renault, το νέο και πολυαναμενόμενο 4 E-Tech, ένα μικρό ηλεκτρικό crossover, αποτελεί ένα σημαντικό ντεμπούτο για τη μάρκα, αλλά και συνολικά για την έκθεση.
Στο Παρίσι η Renault θα παρουσιάσει δημοσίως για πρώτη φορά το πρωτότυπο ηλεκτρικό Twingo E-Tech.
Στο φετινό περίπτερο της γαλλικής εταιρείας το υδρογονοκίνητο πρωτότυπο Embleme αναμένεται να προσελκύσει εξίσου το ενδιαφέρον του κοινού.
Επίσης, η ομογάλακτη Alpine θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το ηλεκτρικό πρωτότυπο A390_β, το οποίο θα αποτελέσει δυνητικά έναν ακόμα αντίπαλο του Tesla Model Y και της Porsche Macan.
Από την μεριά της, η Dacia θα φέρει στην έκθεση το νέο, μεγάλο SUV μοντέλο της: το Bigster.
Η Stellantis θα είναι παρούσα όχι μόνο με την Alfa Romeo, η οποία θα παρουσιάσει την ανανεωμένη Tonale, αλλά και με τις γαλλικές μάρκες Citroen και Peugeot, με την πρώτη να «δείχνει» στο κοινό ένα αγνώστου ταυτότητας πρωτότυπο και τη δεύτερη το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό E-408.
Από τη μεριά της, η Ford θα ρίξει όλο το βάρος στο νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Capri.
Η BMW, η Audi, η VW, η Skoda και η MINI συγκαταλέγονται μεταξύ των υπολοίπων ευρωπαϊκών εταιρειών που θα δώσουν το «παρών» στο Παρίσι – σε αντίθεση με την απούσα Mercedes. Πιο συγκριμένα, η BMW θα παρουσιάσει τη νέα X3 που οδηγήσαμε πρόσφατα, μαζί με τη νέα Σειρά 1, δίπλα και τα γνωστά της πρωτότυπα που βασίζονται στην νέα γενιά οχημάτων Neue Klasse: το Vision Neue Klasse X και το σεντάν Vision Neue Klasse.
Μετά την πρεμιέρα του νέου Q5, του νέου A5 και του ηλεκτρικού Α6 e-tron, η Audi σκοπεύει να παρουσιάσει στο Παρίσι την Sportback παραλλαγή του Q6 e-tron.
Από τη μεριά της, η VW θα αναδείξει στο περίπτερό της το νέο και 7θέσιο Tayron.
Το καμάρι της Skoda στο Παρίσι θα είναι το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Elroq.
Στο περίπτερο της MINI, τη μερίδα του λέοντος θα έχει το ηλεκτρικό Aceman.
Από τους Κορεάτες κατασκευαστές, η Kia θα είναι παρούσα, με έμφαση στο ηλεκτρικό EV3, όχι όμως και η Hyundai.
Οι Κινέζοι και η… Tesla
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν την επίθεση στη γηραιά ήπειρο, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται αντιμέτωπες με τους τιμωριτικούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.
Η BYD θα είναι σίγουρα ο μεγάλος Κινέζος κατασκευαστής, καθώς στο Παρίσι θα γίνουν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου και φυσικά ηλεκτρικού Sealion 7.
Η Leapmotor, ο νέος Κινέζος συνεργάτης της Stellantis που πλέον δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, θα αποκαλύψει ένα νέο EV με την ονομασία B10, ενώ το «παρών» θα δώσει και ένα C-SUV με την ονομασία C16 με διάταξη 2+2+2 θέσεων στο εσωτερικό.
Σημαντικές ειδήσεις αναμένονται και από την κινεζική Aito, στην οποία ανήκει η Seres, ενώ εξελίξεις θα έχουμε και από το στρατόπεδο της XPeng.
Τέλος, η Tesla επιστρέφει στο Παρίσι, έξι χρόνια μετά την τελευταία της εμφάνιση το 2018, όταν και παρουσίασε το Model 3. Ωστόσο, το περίπτερό της δεν θα περιλαμβάνει κάτι… συγκλονιστικό, φιλοξενώντας απλώς την πλήρη γκάμα της αμερικανικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του Cybertruck.