Ο Osamu Suzuki, ο άνθρωπος που μεταμόρφωσε τη Suzuki Motor Corporation από μια μικρή εταιρεία με τοπική εμβέλεια σε μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια των τεσσάρων και πλέον δεκαετιών που βρέθηκε στο τιμόνι της, πέθανε σε ηλικία 94 ετών.
Όταν ο Osamu Suzuki εντάχθηκε στους κόλπους της εταιρείας το 1958 μετά τον γάμο του με την Shoko Suzuki, εγγονή του ιδρυτή της εταιρείας Michio Suzuki, η ιαπωνική μάρκα ήταν κυρίως γνωστή για τους αργαλειούς και τις μοτοσικλέτες.
Ωστόσο, στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Osamu Suzuki, μέσω του οράματός του για την εταιρεία, μετέτρεψε την Suzuki σε μία από τις πιο γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, με ιδιαίτερη παρουσία και επιρροή στην Ινδία και σε άλλες αναδυόμενες αγορές.
Το 1978, ο Osamu Suzuki ανέλαβε τη θέση του Προέδρου της εταιρείας και αργότερα και εκείνη του Διευθύνοντος Συμβούλου. Γνωστός για τη συντηρητική οικονομική του διαχείριση και την εστίασή του στα μικρά, προσιτά οχήματα, πρωτοστάτησε στην εξέλιξη των μικρο-οχημάτων, γνωστών και ως kei car στην Ιαπωνία, ενώ συγχρόνως αποτέλεσε τον ιθύνοντα νου της επέκτασης της Suzuki στην Ινδία μέσω της Maruti Suzuki, η οποία μεγάλωσε και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της χώρας.
Παρά το γεγονός ότι αποτέλεσε έναν σχετικά μικρό παίκτη στην παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα, η Suzuki διατήρησε υπό την ηγεσία του Osamu Suzuki την ανεξαρτησία της πραγματοποιώντας προσεκτικά βήματα, τα οποία βοήθησαν την εταιρεία να παραμείνει κερδοφόρα αντιμετωπίζοντας ανά καιρούς τις εκάστοτε προκλήσεις.
Ακόμη και σε πιο δύσκολους καιρούς, όπως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008 και της διάλυσης της συμμαχίας με την VW το 2011, η εταιρεία κατάφερε να συνεχίσει το δρόμο της.
Το 2021, σε ηλικία 91 ετών, ο Osamu Suzuki παραιτήθηκε από τη θέση του, τερματίζοντας έτσι μια από τις μεγαλύτερες προεδρικές θητείες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Συνολικά, η κληρονομιά που αφήνει πίσω του ο Osamu Suzuki έγκειται στη μεταμόρφωση ενός μικρού Ιάπωνα κατασκευαστή σε παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, διατηρώντας παράλληλα την ανεξαρτησία και την ξεχωριστή του ταυτότητα σε έναν κλάδο που κυριαρχείται πλέον σήμερα από συμμαχίες και συμπράξεις σε μεγάλους αυτοκινητικούς ομίλους.