Η Mazda θα παρουσιάσει στα τέλη του μήνα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο δύο πρωτότυπα, καθώς και τον SkyActiv-X κινητήρα της, που σε συνδυασμό «φωτογραφίζουν» τα σχεδιαστικά και τεχνολογικά μονοπάτια που αναμένεται να ακολουθήσουν οι πάντοτε δραστήριοι Ιάπωνες μέσα στα προσεχή χρόνια.
Η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται να τραβήξει για μια ακόμα φορά τα φώτα της δημοσιότητας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο παρουσιάζοντας όλες τις πρόσφατες σχεδιαστικές και τεχνολογικές της κατακτήσεις. Όσον αφορά στις πρώτες, η Mazda αναμένεται να παρουσιάσει δύο σημαντικά για την ίδια και το μέλλον της πρωτότυπα, που καταδεικνύουν τη σχεδιαστική κατεύθυνση που αναμένεται να ακολουθήσουν στο εγγύς μέλλον τα ευρείας κατανάλωσης μοντέλα της.
Το πρώτο εξ αυτών θα είναι ένα 4θυρο σεντάν, όπως μαρτυρά η teaser και σίγουρα όχι και τόσο αποκαλυπτική φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Κύρια χαρακτηριστικά του εν λόγω πρωτοτύπου είναι οι πολύ «καθαρές» εξωτερικές του επιφάνειες, η απουσία εξωτερικών καθρεπτών, που προφανώς έχουν αντικατασταθεί με κάμερες, η παρουσία αρκετών «αιχμηρών» στοιχείων στο πίσω μέρος και φυσικά ο ανεξήγητα(;) κοντός εμπρός πρόβολος, κάτι που μας κάνει να πιθανολογούμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο-προπομπό με κίνηση στους πίσω τροχούς. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να μας παραξενεύει, μιας και οι πληροφορίες που θέλουν τον αντικαταστάτη του Mazda 6 να «πατά» σε μια πισωκίνητη πλατφόρμα της Toyota (ή πιο σωστά της ομόσταβλης Lexus), ολοένα και πληθαίνουν.
Το δεύτερο πρωτότυπο φαντάζει ως το πρώτο χρονικά δείγμα γραφής του αντικαταστάτη του μικρομεσαίου Mazda 3, που θα δούμε, κατά πάσα πιθανότητα, μέσα στο 2018. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Mazda στη σύντομη αναφορά που συνοδεύει το οπτικό υλικό που σας παραθέτουμε, το εν λόγω πρωτότυπο υιοθετεί τη νέα SkyActiv-Vehicle Architecture που σιγά σιγά θα δούμε να «εγκαθίσταται» σε όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας μέσα στα προσεχή χρόνια. Φυσικά, σημείο αναφοράς εδώ είναι ο βενζινοκινητήρας SkyActiv-X ο οποίος αναλαμβάνει την κίνησή του.
Θυμίζουμε πως στο εν λόγω σύνολο η ανλαφλεξη του μίγματος δεν πραγματοποιείται με τον… παραδοσιακό τρόπο (με μπουζί, δηλαδή), αλλά με τη συμπίεσή του. Η όλη διαδικασία είναι ευρύτερα γνωστή με την ονομασία Homogenous Charge Compression Ignition, τεχνολογία που στο πρόσφατο παρελθόν έχουν δοκιμάσει να φέρουν στο προσκήνιο πολλοί κατασκευαστές, με τη Mazda όμως να είναι η πρώτη που την φέρνει μαζικά στην παραγωγή. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, χάρη στην τεχνολογία HCCI, ο νέος αυτός κινητήρας θα καταναλώνει έως και 30% λιγότερο καύσιμο σε σχέση μ’ έναν αντίστοιχο συμβατικό, κάτι που πιθανόν να «ρίξει» τις μέσες απαιτήσεις κάτω από τα 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ. κίνησης. Με βάση όλα όσα επικαλούνται τόσο η Mazda όσο και ο Kiyoshi Fujiwara, η τεχνολογία αυτή παρέχει «πολύ καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, βελτιωμένη κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων». Συγχρόνως, ο Fujiware επεσήμανε πως ο κινητήρας SkyActiv-X προσφέρει καλύτερη απόκριση και ομαλότερη κατανομή της ροπής στο εύρος λειτουργίας του.
Παράλληλα με τη σημαντική αυτή εξαγγελία, η Mazda θα επαναεπιβεβαιώσει στο Τόκιο τις δεσμεύσεις της όσον αφορά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμά της για τα προσεχή χρόνια. Κάτω από την ομπρέλα του προγράμματος «Zoom Zoom 2030», η ιαπωνική εταιρεία θα δηλώσει εκ νέου στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας πως το σύνολο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προέρχεται τόσο από τα αυτοκίνητά της όσο και από τα εργοστάσια παραγωγής της, θα μειωθούν κατά 50% έως το 2030 και κατά 90% έως το 2050. Στο πλαίσιο των ως άνω δεσμεύσεών της, η Mazda θα επαναλάβει πως σκοπεύει να παρουσιάζει ηλεκτρικά μοντέλα από το 2019 και εξής αξιοποιώντας τις τεχνολογικές και εταιρικές, πλέον, σχέσεις της με την Toyota._Χ.Α.