X
Κόσμος

Δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Οι πρώτοι και οι ουραγοί της ΕΕ

Με αφορμή έρευνα, η οποία αναδεικνύει τις ελλείψεις στις υποδομές φόρτισης, οι κατασκευαστές ρίχνουν το γάντι στην ΕΕ, προκειμένου να επιτευχθεί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

Σε πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) διαπιστώνεται η σοβαρή έλλειψη σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ.
Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι σε 10 από τις χώρες της ΕΕ δεν υπάρχει ούτε ένας φορτιστής για κάθε 100 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου. Δεν είναι τυχαίο που σε όλες αυτές τις χώρες (με εξαίρεση την Ουγγαρία) το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι χαμηλότερο από 3%. Επίσης, 18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.
Στο πλαίσιο της δέσμευσης για την αποφυγή των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής “Fit for 55”, που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021, αναθεωρώντας έτσι τον στόχο του 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια.

Προκειμένου να επιτευχθεί ο φιλόδοξος αυτός στόχος, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να φέρουν στην αγορά εκατομμύρια ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα μέσα στα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης, προϋπόθεση για τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών αν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.
«Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», εξήγησε ο Huitema.
«Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν πρέπει να μας αποσπούν από την άθλια κατάσταση του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ ».
Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ της Ολλανδίας, της χώρας με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) και μιας απέραντης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη, αλλά μόνο ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.
«Ενώ κρίνουμε ως θετική την εισαγωγή των απαραίτητων δεσμευτικών στόχων, όσο αφορά τους σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού για κάθε κράτος μέλος, θα πρέπει να ενισχυθούν σημαντικά εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους », στέλνει το δικό του μήνυμα ο κ. Huitema στην ΕΕ.
Με άλλα λόγια, η ACEA καλεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να θέσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ηλεκτρική κινητικότητα κατά τη διάρκεια των επικείμενων διαπραγματεύσεων για το “Fit for 55”.

Top 5: Οι χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ.

  1. Ολλανδία (47,5)
  2. Λουξεμβούργο (34,5)
  3. Γερμανία (19,4)
  4. Πορτογαλία (14,9)
  5. Αυστρία (6,1)

Top 5: Οι χώρες με τους λιγότερους φορτιστές ανά 100 χλμ.

  1. Λιθουανία (0,2)
  2. Ελλάδα (0,2)
  3. Πολωνία (0,4)
  4. Λετονία (0,5)
  5. Ρουμανία (0,5)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΕΕ: Λιγότερες οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις φτωχότερες χώρες

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!