Tο πηδάλιο των νέων Dacia Sandrider στο Ράλλυ Ντακάρ στην κατηγορία Ultimate T1+ θα αναλάβουν οι Sebastien Loeb, Nasser Al-Attiyah και Cristina Gutierrez Herrero.
Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το εργαστήριο νέων ιδεών της Dacia που παρουσιάστηκε το 2022, το Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid βασιζόμενο στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και τηςProdrive, της γνωστής βρετανικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων.
Το καινοτόμο πρωτότυπο εκμεταλλεύεται έξυπνα όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του. Από την αρχή του project και πριν από τις πολλές δοκιμές, οι οδηγοί και οι συνοδηγοί προσέφεραν την πλούσια εμπειρία και τις γνώσεις τους, τόσο στους σχεδιαστές όσο και στους μηχανικούς, κυρίως στη φάση της σχεδίασης, χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα.
Η σχεδίαση του Sandrider
Σχεδιασμένο in-house από τους σχεδιαστές της ίδιας της Dacia, το, χωρίς καθόλου σχεδόν διακοσμητικά, αμάξωμα του Sandrider στοχεύει κατευθείαν στα ουσιώδη. Τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου είναι προφανές ότι έχουν τοποθετηθεί για να εξυπηρετούν τα απολύτως απαραίτητα. Οποιοδήποτε είδος διακοσμητικού ή περιττής λεπτομέρειας απουσιάζει παντελώς, ενώ η έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική.
Ως μέρος της προσέγγισης της μάρκας που εστιάζει στις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, το κοντό, αιωρούμενο καπό είναι σχεδιασμένο με τη λογική της πτέρυγας, όντας ταυτόχρονα αόρατο από το πλήρωμα ώστε να μην εμποδίζει το οπτικό τους πεδίο. Η ειδική επιφάνεια του πάνω μέρους του ταμπλό αποτρέπει τις αντανακλάσεις – πρόκειται για μία τεχνική δανεισμένη από την αεροναυπηγική – που συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στην βελτιστοποίηση της ορατότητας του πληρώματος.
Σε ό,τι αφορά την καμπίνα, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Dacia έδωσαν μεγάλη έμφαση στις ανάγκες και τους περιορισμούς, τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών.Το αρθρωτό ταμπλό του Sandrider δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μέλος του πληρώματος να προσαρμόσει την εργονομία και τη διάταξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και συστημάτων, σύμφωνα με τις δικές του απαιτήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα καθίσματα της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα που ρυθμίζει μόνο του το ποσοστό της υγρασίας.
Το Ντακάρ, όπως και τα άλλα rally-raids, είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Για το λόγο αυτό το Sandrider διαθέτει ειδικά στοιχεία, με ενοποιημένο υποπλαίσιο και προφυλακτήρες, αμάξωμα από ανθρακονήματα, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4×4, όλα κατασκευασμένα για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες. Επίσης, οι ρεζέρβες είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει άμεσα και με ευκολία. Με το ίδιο σκεπτικό, το πλήρωμα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί.
Μια μαγνητική πλάκα, ενσωματωμένη στο αμάξωμα του Sandrider, εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο. Αυτή ήταν μια λύση εμπνευσμένη κατευθείαν από την εμπειρία των οδηγών της ομάδας. Επιπρόσθετα, το Sandrider είναι εξοπλισμένο με νέας γενιάς ελαστικά BF Goodrich που παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση σε όλους τους τύπους εδάφους, με μέγιστη αντοχή σε χτυπήματα και κλαταρίσματα.
Η eco-smart προσέγγιση του Sandrider
Η Dacia έχει δεσμευθεί να γίνει ο ηγέτης σε έναν προσιτό τρόπο απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα και συντάσσεται πλήρως με τη δέσμευση που ανέλαβαν οι διοργανωτές του Ντακάρ και άλλων rally-raids, να κάνουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό πιο βιώσιμο.
Έτσι, το συνολικό βάρος του Sandrider έχει μειωθεί κατά 15 περίπου κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα. Αυτό επιτεύχθηκε με τη χρήση ενός ελαφρύτερου σωληνωτού πλαισίου, την απαλλαγή από όλα τα περιττά πάνελ του αμαξώματος, και τη χρήση ανθρακονημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα. Οι σχεδιαστές αφαίρεσαν επίσης όλα τα διακοσμητικά στοιχεία και οι μηχανικοί επέλεξαν έναν πιο compact σε διαστάσεις και ελαφρύτερο κινητήρα.
Για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος.
Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν τον κινητήρα.
Η διαχείριση της θερμότητας είναι βασικό στοιχείο κατά την οδήγηση στις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον αγώνα του Ντακάρ και σε άλλα rally-raids. Για να διατηρήσουν τη θερμοκρασία χαμηλά στην καμπίνα,οι σχεδιαστές του Sandriderχρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία έχει κατατεθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Ο κινητήρας του Sandrider τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα που εξελίχθηκαν από την Aramco συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες.
Η πρεμιέρα του Sandrider
Το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες. Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο Rallye du Maroc του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.
Οι Dacia Sandriders, η επίσημη ομάδα οδηγών της Dacia για το πρωτάθλημα W2RC, θα λάβει μέρος στο πρώτο της Dakar και στα υπόλοιπα σκέλη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid, του 2025.
Η αγωνιστική ομάδα αποτελείται από τρία πληρώματα:
Ο 49χρονος Γάλλος Sebastien Loeb, με εννέα τίτλους στο WRC από το 2004 έως το 2012. Ο Loeb συμμετέχει στο Ντακάρ από το 2016 και θα έχει συνοδηγό τον Fabian Lurquin (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Η 32χρονη οδηγός Cristina Gutierrez Herrero, είναι ένα κορυφαίο όνομα στους αγώνες cross-country. Έχει ήδη λάβει μέρος σε οκτώ ράλι Ντακάρ μεταξύ 2017 και 2024. Η Cristina κατέκτησε το 2021 το Παγκόσμιο Κύπελλο αγώνων Cross-Country, στην κατηγορία T3,. Τον Ιανουάριο του 2024, έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε σε μια κατηγορία (Challenger) του Dakar, μετά τη Jutta Kleinschmidt που κατέλαβε την 1η θέση γενικής. Συνοδηγός της Cristina θα είναι ο Pablo Moreno Huete.
Ο Nasser Al-Attiyah είναι πέντε φορές νικητής του Παγκοσμίου Κυπέλλου cross-country και δύο φορές νικητής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid. Ένας πραγματικός θρύλος του Ντακάρ, έχοντας κερδίσει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα πέντε φορές. Συνοδηγός του θα είναι ο Mathieu Baumel.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- FIA class: Ultimate T1+
- Σασί: Σωληνωτό
- Αμάξωμα: Από ανθρακονήματα
- Κινητήρας: 3λιτρος V6, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού
- Μέγιστη ισχύς: 265 kW/360 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
- Μέγιστη ροπή: 539 Nm στις 4.250 σ.α.λ.
- Μετάδοση: 4×4
- Κιβώτιο: Σειριακό 6 σχέσεων
- Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Διπλά ψαλίδια
- Διαδρομή ανάρτησης: 350 χλστ.
- Τροχοί: Αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών
- Ελαστικά: BF Goodrich, 37 ιντσών
- Μήκος χ πλάτος χ ύψος: 4.140 x 2.290 x 1.810 χλστ.
- Μεταξόνιο: 3.000 χλστ.
- Εμπρός/πίσω πρόβολοι: 590/550 χλστ.