Η Kia αποκάλυψε σήμερα ένα clutch-by-wire χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που προορίζεται για μοντέλα με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.
Επί της ουσίας, το intelligent Manual Transmission (iMT) της Kia είναι ένα παραδοσιακό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη χωρίς όμως μηχανική διασύνδεση με το τελευταίο, το οποίο βελτιστοποιεί την οικονομία καυσίμου και προορίζεται για μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας με mild-hybrid σύστημα κίνησης. Πρακτικά, η όλη διάταξη συνεργάζεται με το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V και την γεννήτρια/μίζα της μονάδας κίνησης επιτρέποντας το σβήσιμο του κινητήρα κατά τη διαδικασία του ρολαρίσματος του αυτοκινήτου.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η σχέση στο κιβώτιο παραμένει σε κατάσταση εμπλοκής ακόμα και με τον κινητήρα απενεργοποιημένο. Με το πάτημα του πεντάλ γκαζιού ή του φρένου, ο οδηγός μπορεί να «ζωντανέψει» ξανά τον θερμικό κινητήρα, με το κιβώτιο να «κρατά» την επιλεχθείσα από πριν σχέση. Το σύστημα μετάδοσης επανεκκινεί τον κινητήρα με νεκρά αν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή στην περίπτωση που η ταχύτητα του οχήματος είναι πολύ χαμηλή για την επιλεχθείσα σχέση.
Παρακάτω ακολουθεί μια πιο αναλυτική περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του iMT κιβωτίου:
- Ο οδηγός αφήνει «μέσα» την επιλεγμένη ταχύτητα καθώς το αυτοκίνητο ρολάρει
- Το iMT στέλνει ένα ηλεκτρονικό σήμα στο κιβώτιο ταχυτήτων και τη γεννήτρια/μίζα (MHSG) για την ομαλή απενεργοποίηση του κινητήρα και το «άνοιγμα» του συμπλέκτη
- Με τον κινητήρα σβηστό, το αυτοκίνητο συνεχίζει να ρολάρει, με τον «ανοιχτό» συμπλέκτη να περιορίζει την επιβράδυνση και να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αξιοποιεί στο έπακρο την κινητική του ενέργεια
- Καθώς ο οδηγός πατά το γκάζι για να ανακτήσει ταχύτητα, ή για να αλλάξει ταχύτητα, η MHSG επανεκκινεί τον κινητήρα στην επιλεγμένη ταχύτητα ή στη νεκρά (με ανοιχτό συμπλέκτη)
- Η ηλεκτρική ισχύς από την μπαταρία και την MHSG φέρνει αμέσως τον κινητήρα και το κιβώτιο στη σωστή ταχύτητα
- Εάν το αυτοκίνητο κινείται κάτω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, ο κινητήρας επανεκκινείται με τη βοήθεια του mild-hybrid συστήματος και ο συμπλέκτης «κλείνει»
Το κιβώτιο iMT εξελίχθηκε από το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe που βρίσκεται στη Γερμανία και θα «φορεθεί» αρχικά στο Rio EccoDynamics+ που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2020, ενώ αργότερα θα δούμε να υιοθετείται και από άλλα mild-hybrid μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας.