Ο επικεφαλής της Stellantis καλεί την Ευρώπη να ξανασκεφτεί την πρόταση για κατάργηση των θερμικών κινητήρων το 2035 και ζητά τα υβριδικά μοντέλα να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Η προτεινόμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα το 2035 θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτεί προκειμένου να δώσει στα υβριδικά μοντέλα μεγαλύτερο ρόλο στη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.
«Είναι απαραίτητο», είπε ο CEO της Stellantis, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, όταν ρωτήθηκε αν απαιτούνται περεταίρω συνομιλίες για την απαγόρευση.
«Η δογματική απόφαση που ελήφθη για την απαγόρευση της πώλησης θερμικών οχημάτων το 2035 έχει κοινωνικές συνέπειες που δεν είναι διαχειρίσιμες».
Τα σχόλια του Carlos Tavares έρχονται στο φως σήμερα καθώς η ΕΕ ολοκληρώνει την προετοιμασία μιας δέσμης προτάσεων που αφορούν το κλίμα, η οποία περιλαμβάνει επί του παρόντος ουσιαστική απαγόρευση της πώλησης νέων οχημάτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα από το 2035 και μετά.
Σύμφωνα με τις προτάσεις της ΕΕ, τα plug-in υβριδικά θα υπολογίζονται ως οχήματα χαμηλών εκπομπών μόνο μέχρι το 2030.
Για αυτό το ζήτημα, ο Carlos Tavares είπε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία είναι πιο ακριβά από εκείνα που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα ή τα plug-in υβριδικά, θα καταστήσει την ιδιοκτησία αυτοκινήτου απρόσιτη για πολλούς.
«Εάν αρνηθεί κανείς την πρόσβαση των μεσαίων τάξεων στην ελευθερία μετακίνησης, θα προκύψουν σοβαρά κοινωνικά προβλήματα», είπε ο Carlos Tavares.
Γεγονός είναι ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αγκάλιασαν τα υβριδικά οχήματα, ειδικά τα plug-in υβριδικά, τα οποία αποτελούν τη γέφυρα προς τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και υποστήριξαν ότι αφού πρόκειται να επενδύσουν δισεκατομμύρια ευρώ στην τεχνολογία, θα πρέπει να τους επιτραπεί να τα πουλήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Αυτό που έχουμε να προσφέρουμε στους Ευρωπαίους ηγέτες μας είναι μια μεταβατική λύση», είπε ο Carlos Tavares. Με ένα όχημα με ήπια υβριδική τεχνολογία μπορεί κανείς να διατηρήσει «το προσιτό μέγεθος αυτών των οχημάτων και να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 50%», πρόσθεσε ο επικεφαλής της Stellantis.
Επιπρόσθετα, τόσο οι κατασκευαστές οχημάτων όσο και οι προμηθευτές έχουν επίσης υποστηρίξει ότι ο πλήρης εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων θα κοστίσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας μεταξύ των εργαζομένων που κατασκευάζουν εξαρτήματα ή συναρμολογούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.