H Jaguar Ι-Pace απέσπασε το βραβείο για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019» έπειτα από την πιο δραματική εξέλιξη ψηφοφορίας στην ιστορία του θεσμού!
Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία του Car of the Year που δύο αυτοκίνητα βρέθηκαν ισόβαθμα στην κορυφή της κατάταξης, με αποτέλεσμα η επιτροπή να χρειαστεί να καταφύγει στον κανονισμό του θεσμού, σύμφωνα με τον οποίο νικητής αναδεικνύεται εκείνος με τις περισσότερες μεμονωμένες ψήφους (το μοντέλο που προηγήθηκε στην προτίμηση κάθε μέλους της επιτροπής ανεξάρτητα από τους βαθμούς που απέσπασε).
Έτσι, για το 2019 η ιστορία γράφει ήδη “Jaguar Ι-Pace”, η οποία απέσπασε μεν 250 βαθμούς, ακριβώς όσους και η Alpine A110, ωστόσο στη μεταξύ τους μάχη αναδείχτηκε πρώτη, με 18 “πρωτιές” από τα μέλη της επιτροπής, έναντι των 16 πρώτων θέσεων που “πήρε” η Alpine.
Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της ζωντανής ψηφοφορίας, με την οποία παραδοσιακά τα τελευταία οκτώ χρόνια ανοίγουν οι πύλες για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Alpine έδειχνε να βαδίζει σταθερά για τον τίτλο, μέχρι τη στιγμή που ανακοινώθηκαν οι ψήφοι των μελών από την Ισπανία, οι οποίες προσωρινά ανέτρεψαν την εικόνα, ανεβάζοντας το Kia Ceed στην πρώτη θέση.
H προτίμηση πάντως για την Ι-Pace και την Alpine ήταν ισχυρή από κάθε χώρα, με αποτέλεσμα τόσο το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jaguar όσο και η μοναδική αναβιώση του γαλλικού θρύλου να φτάσουν ισόβαθμα στο photo finish αφήνοντας για μόλις 3 βαθμούς πίσω τους το Ceed, και παρατείνοντας την αγωνία για το έπαθλο, το οποίο εν τέλει κρίθηκε στις λεπτομέρειες.
Ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα, όπως και η ψήφος του διευθυντή του περιοδικού 4Τροχοί και μέλους της Επιτροπής Car Of The Year τα τελευταία 15 χρόνια, Στράτη Χατζηπαναγιώτου._ Ε.Ξ.
Μοντέλο Βαθμοί
Jaguar I-Pace 250
Alpine A110 250
Kia Ceed 247
Ford Focus 235
Citroën C5 Aircross 210
Peugeot 508 192
Mercedes-Benz A-Class 116
ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Alpine Α110: 6 βαθμοί
Πρόκειται για γαλλικό θαύμα που ξεπερνάει την καταγωγή του, αλλά και την ίδια του την ιστορία. Η τέλεια μεταφορά του άλλοτε στο σήμερα, με στοιχεία που αντέχουν και στο αύριο. Πρωτοποριακή τότε που έβγαλε εκτός μάχης τις «911» και ανάγκασε τους Ιταλούς να φτιάξουν τη Stratos. Ατού το χαμηλό της βάρος, ενώ η ψήφος μας δίνεται και για την τέλεια σχέση που δημιουργεί με τον οδηγό, χάρη στην ομοιογένειά της.
Ford Focus: 5 βαθμοί
Πρόκειται για το πληρέστερο στην κατηγορία του, και είναι σαφές πως δεν ψηφίζουμε τη μία ή την άλλη έκδοση, αλλά την γκάμα του μοντέλου. Με την ποιότητα σε υψηλό επίπεδο, παραμένει κορυφαίο οδηγικά, με κινητήρες από 100 έως 300 ίππους – και όλα αυτά σε μια συμβατική κατηγορία, που δέχεται την πίεση των SUV σε C, αλλά πλέον και σε Β διάσταση.
Jaguar I-PACE: 4 βαθμοί
Μας δείχνει το αύριο, και είναι το μελλοντικό αυτοκίνητο που επιβεβαιώνει πως η ηλεκτροκίνηση δε θα σκοτώσει την κλασική έννοια της αυτοκίνησης, που αγαπήσαμε και αρνούμαστε να ξεπεράσουμε. Η ποιότητα στο γνωστό επίπεδο της Jaguar, η σχεδίαση προκαλεί χωρίς να αρέσει σε όλους, και είναι η χρήση που σε εντυπωσιάζει.
Peugeot 508: 4 βαθμοί
Σηματοδοτεί την «επιστροφή των σεντάν», χάρη στη σχεδίασή του και στην οδηγική συμπεριφορά του, χωρίς να υπολείπεται σε σύγχρονους τομείς, όπως τη συνδεσιμότητα. Ένα σύγχρονο σεντάν-κουπέ, που προσφέρεται και σε στέισον βάγκον. Δημιουργία με τη φιλοσοφία του «3008», η οποία πιστοποιεί τι μπορεί να φτιάξει η Peugeot. Σύνολο που σε κερδίζει και χάρη στο στυλ του.
Κia Ceed: 3 βαθμοί
Πρόταση με πλουραλισμό σε αμάξωμα και κορυφαία ποιότητα κατασκευής που ξεπερνάει τους Γερμανούς κατασκευαστές, ενώ σε ικανοποιεί και οδηγώντας. Εξαιρετικό σύνολο από έναν premium κατασκευαστή που ανταγωνίζεται απευθείας τους κορυφαίους της πλέον δημοφιλούς κατηγορίας της αγοράς, με ή χωρίς τα SUV στη λίστα. Επιλογή μας ένα 5θυρο GT με αυτόματο κιβώτιο, που σου φτιάχνει τη διάθεση χωρίς να φθείρει την τσέπη σου.
Citroen C5 Aircross: 3 βαθμοί
Δεν πρόκειται για ένα μεγαλύτερο C3 Aircross ούτε για ένα «3008» με διαφορετικό αμάξωμα. Καμία σχέση. Έχει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα Citroen και τα διαφοροποιούν από τα συνηθισμένα, με τον τρόπο που προδίδει στρατηγική. Μας αρέσει ο δρόμος που ακολουθούν, όπως και το αυτοκίνητο στο δρόμο, απλώς μας κούρασε όλη αυτή η «SUVομανία», που απομακρύνει τον οδηγό από την οδήγηση για χάρη της χρηστικότητας.
Mercedes A-Class: 0 βαθμοί
Μηδενική η βαθμολογία μας για ένα εξαιρετικό σύνολο, αντικειμενικά από τα δυο-τρία φαβορί στα 7. Ίσως το καλύτερο αυτοκίνητο της λίστας μας, που όμως οφείλεις να αγνοήσεις, διαχειριζόμενος την αδιαφορία των ανθρώπων στη Στουτγάρδη για το θεσμό που υπηρετείς. Άλλωστε, μια Α35 AMG θα επέλεγα για την Τέλεια Διαδρομή μαζί με την Alpine της καρδιάς μου.