Στο χρόνο που χρειάζεται μια premium αυτοκινητοβιομηχανία για να κατασκευάσει τέσσερα ή πέντε αυτοκίνητα, η Bugatti ολοκληρώνει τη διαδικασία βαφής μίας Chiron.
Σε μία περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά τρόπους βελτιστοποίησης της παραγωγής με παράλληλη μείωση του κόστους, εξελίσσοντας ρομπότ και περίπλοκες εργαλειομηχανές, υπάρχουν ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν, ακόμη, τα πράγματα με το χέρι. Αυτές οι μάρκες είναι από τις πιο εξωτικές και αυτονόητα περιορισμένης παραγωγής ωστόσο, η Bugatti έχει συχνά χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα πραγματικής μηχανολογικής δεξιότητας έως και αριστοτεχνίας. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, με τη σειρά της, περήφανη παρουσιάζει τις περίπλοκες μεθόδους που χρησιμοποιεί κατά την κατασκευή της Chiron.
Για τα στάδια βαφής μίας Bugatti στο εργοστάσιο στο Molsheim χρειάζονται περίπου 600 ώρες και ολόκληρη η διαδικασία γίνεται με το χέρι.
Για να έχουμε μία τάξη μεγέθους, η Bugatti λέει ότι στον ίδιο χρόνο ένας παραδοσιακός κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων, όχι ένας mainstream, θα κατασκεύαζε τέσσερα ή πέντε αυτοκίνητα. Κάθε εξάρτημα σε ένα νέο αυτοκίνητο Bugatti είναι βαμμένο ξεχωριστά και δεν τοποθετείται στο αυτοκίνητο, αν κάθε επιφάνεια δεν έχει το καλύτερο δυνατό φινίρισμα. Αυτό είναι κάτι που συνήθως δεν κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής.
Είναι τόσα πολλά που πρέπει να γίνουν πριν ακόμη εφαρμοστεί η πρώτη στρώση χρώματος, το διαφανές υπόστρωμα ή το αστάρι. Πριν από αυτό, οι ειδικοί κάνουν μια ενδελεχή επιθεώρηση για την παραμικρή κοιλότητα, το πλέον μικροσκοπικό βαθούλωμα ή αμυχή και η διαδικασία αυτή δεν περιλαμβάνει μηχανήματα ή ρομπότ – μόνο το έμπειρο μάτι και το ευαίσθητο άγγιγμα μπορεί να εντοπίσει τυχόν ατέλειες. Εφόσον το κομμάτι περάσει τον έλεγχο, ακολουθούν δύο στρώσεις αστάρι με προσεκτικό τρίψιμο ενδιάμεσα.
Περισσότερες ειδήσεις για την Bugatti στους 4Τροχούς
Αυτά τα στάδια προετοιμασίας από μόνα τους απαιτούν περισσότερες από 100 ώρες σε κάθε αυτοκίνητο. Αλλά ακόμη και σε αυτό το σημείο, οι επιφάνειες απέχουν από το να χαρακτηριστούν ως έτοιμες για βαφή – εδώ αρχίζει η φαινομενικά ατελείωτη σπείρα λείανσης, και περάσματος με βερνίκι και λείανσης και ξανά διαφανούς επίστρωσης και μετά ένας κύκλος ακόμη…. Η Bugatti το περιγράφει ως «έργο αγάπης, που δεν γίνεται με βιάση ποτέ, αλλά πάντα κάθε βήμα εφαρμόζεται προσεκτικά και γυαλίζεται με αφοσίωση». Μόνο όταν όλα τα πάνελ έχουν τις τέλειες επιφάνειες, οι ειδικοί μπορούν να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο. Αλλά δεν είναι και πάλι το τελικό στάδιο βαφής.
Απαιτούνται 8 στάδια βαφής ώστε το χρώμα να αποκτήσει το φινίρισμα και το «βάθος» που απαιτεί η Bugatti με την αφοσοίωση στην ποιότητα και το διαχρονικό πάθος της για τελειότητα.
Στη συνέχεια, η ομάδα αναλύει κάθε πάνελ ξεχωριστά, επειδή η Bugatti χρησιμοποιεί πολλούς διαφορετικούς τύπους υλικών σε όλο το αμάξωμα, ο καθένας με τα δικά του χαρακτηριστικά βαφής. Εάν μπορεί να αναγνωριστεί ακόμη και η παραμικρή διαφορά στις αποχρώσεις μεταξύ δύο «κομματιών», χρειάζεται μια νέα βαφή. Ακόμη και όταν ολόκληρο το αυτοκίνητο έχει περάσει όλα τα στάδια βαφής και συναρμολόγησης φτάνοντας στα επίπεδα ποιότητας που απαιτεί η Bugatti, χρειάζονται περίπου τέσσερις μέρες γυαλίσματος, κάτι που η Bugatti λέει ότι είναι η πιο περίπλοκη διαδικασία γυαλίσματος σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Συνολικά, από την αρχή έως την ολοκλήρωση, η βαφή μιας νέας Bugatti διαρκεί από 600 έως 700 ώρες.
«Ο Ettore Bugatti ήταν ένας άνθρωπος που πίστευε στην ομορφιά της μηχανολογίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μεγαλωμένος σε μια οικογένεια καλλιτεχνών, ο Ettore έβλεπε σαν καμβά του το Αυτοκίνητο, ακόμη και πριν αναγνωριστεί ως έργο τέχνης. Διατηρούμε αυτή την αρχή στην Bugatti, μέχρι σήμερα, διασφαλίζοντας ότι κάθε πτυχή του σχεδιασμού και της παραγωγής ολοκληρώνεται με αφοσίωση στην αισθητική τελειότητα. Μια προσέγγιση που αναμφίβολα ισχύει και για τη βαφή μας», εξηγεί ο Christophe Piochon, Πρόεδρος της Bugatti, μιλώντας για την Ιδέα πίσω από τη μακρά διαδικασία βαφής.
Οι έμπειροι τεχνικοί της Bugatti αξιοποιούν την εξειδίκευσή τους και ως σύμβουλοι κατά την διαδικασία επιλογής του χρωματικού συνδυασμού, που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό πελάτη της φίρμας υλοποιώντας πραγματικά μοναδικά χρώματα με τα ίδια υψηλά στάνταρ για το φινίρισμα που αποτελούν απόδειξη της μοναδικότητας κάθε Bugatti.