Η BMW iX M60 είναι ηλεκτρική και συνάμα ό,τι πιο ισχυρό έχει δημιουργήσει ποτέ ο Βαυαρός κατασκευαστής.
Η BMW iX M60 είναι εφεξής η ναυαρχίδα της Γερμανικής εταιρείας και μαζί με τη νέα επίσης i4 M50 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στις αρχές του φθινοπώρου, σηματοδοτεί την αναγκαστική(;) στροφή του M Division στην ηλεκτροκίνηση στη «χαραυγή» της επετείου των 50 χρόνων του.
Επί της ουσίας, πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά παραλλαγή της BMW iΧ, μετά την xDrive40 και την xDrive50, παίρνοντας κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά έως και 619 ίππους και ροπή 1.015 Nm στο πρόγραμμα Sport και… 1.100 Nm με ενεργοποιημένο το Launch Control.
Υπό κανονικές συνθήκες, οι μονάδες κίνησης της νέας BMW iX M60 αποδίδουν μέγιστη ισχύ 540 ίππων προσφέροντας στο πρόγραμμα Sport, στο οποίο η ισχύς «εκτοξεύεται» στα 455 kW, επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,8 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές μετρήσεις των Γερμανών βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, η μέγιστη αυτονομία της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 100 και πλέον kWh ανέρχεται στα 566 χλμ.
Η δομή του αμαξώματος, ο σχεδιασμός και η ρύθμιση του πλαισίου της BMW iX Μ60 είναι προσαρμοσμένα ώστε να προσφέρουν άνεση αλλά και σπορ αίσθηση. Η φιλοσοφία του αλουμινένιου πλαισίου τύπου space frame και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) σε μέρη όπως η οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα, αποτελούν ένα «ευφυές» μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος.
Οι υψηλές επιδόσεις, η κορυφαία απόδοση και η «πλούσια» στα χαρτιά αυτονομία της νέας BMW iX M60 ωφελούνται επίσης από τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, που της χαρίζουν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 σε Sport Mode. Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς στη νέα ναυαρχίδα των Βαυαρών είναι η αερανάρτηση, που απαντάται και στους δύο άξονες αυξάνοντας, ανάλογα με τις απαιτήσεις, το ύψος του αμαξώματος.
Την ίδια στιγμή, η iX Μ60 διαθέτει ειδικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια που φέρουν την υπογραφή της BMW M. Κάτι που συμβαίνει τόσο με το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης όσο και με το αντίστοιχο που είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της ολίσθησης των τροχών που βασίζεται σε έναν ειδικά σχεδιασμένο ενεργοποιητή.
Σχεδιαστικά, οι μπλε δαγκάνες των φρένων με το χαρακτηριστικό λογότυπο M, ο χρωματισμός Titanium Bronze Exterior Line, αλλά και το νέο φινίρισμα High Gloss Black/Titanium Bronze στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και το πίσω τμήμα του οχήματος δίνουν τον τόνο σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες των 22 ιντσών που θα διατίθενται προαιρετικά.
Το εσωτερικό ακολουθεί κατά πόδας τα χνάρια των μικρότερων εκδόσεων, αν και εδώ οι σπορ πινελιές, όπως τα καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών με ενσωματωμένα προσκέφαλα, είναι κάτι παραπάνω από διακριτές. Από εκεί και πέρα, το μεγάλο BMW Curved Display, το εξαγωνικό τιμόνι και η ανθρακί επένδυση οροφής κλέβουν την παράσταση, με την κατάργηση του κεντρικού τούνελ να δημιουργεί πρόσθετο χώρο για τα πόδια και χώρο για αποθήκευση αντικειμένων καθώς και την εγκατάσταση μιας κεντρικής κονσόλας η οποία είναι σχεδιασμένη σαν έπιπλο υψηλής ποιότητας.
Η νέα BMW iX M60, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στα πλαίσια της CES 2022, θα κατασκευάζεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Sports Activity Vehicle (SAV) στο εργοστάσιο της BMW στο Ντίνγκολφινγκ. Όπως ανακοινώθηκε, το παγκόσμιο λανσάρισμα της ναυαρχίδας της BMW M στην αγορά θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2022.