X
Κόσμος

BMW i4: Πρεμιέρα για τις εκδόσεις M50 και eDrive40

Η νέα BMW i4 θα είναι διαθέσιμη από τον προσεχή Νοέμβριο, με την έκδοση M50 να διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση και την eDrive40 ένα ηλεκτρικό μοτέρ και κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η νέα BMW i4 σηματοδοτεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για τους Βαυαρούς στον αναπτυσσόμενο κλάδο της ηλεκτροκίνησης εισάγοντας με τον καλύτερο τρόπο την μητρική εταιρεία του BMW Group σε μια κατηγορία οχημάτων στην οποία χρόνια τώρα διαπρέπει.

Επί της ουσίας, έχουμε να κάνουμε με ένα 4θυρο EV με κουπέ χαρακτηριστικά σε επίπεδο σχεδιασμού και δύο διαθέσιμες εκδόσεις που θα λανσαριστούν εμπορικά τον προσεχή Νοέμβριο.

Οπτικά, η νέα BMW i4 ξεχωρίζει για τους κοντούς προβόλους, τις λεπτές κολόνες, τις πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσια και μία γραμμή οροφής που ρέει ομαλά προς τα πίσω. Την ίδια στιγμή, οι λεπτοί προβολείς, που διατίθενται προαιρετικά με BMW Laserlight και η εντυπωσιακή μάσκα που ενσωματώνει κάμερα, αισθητήρες υπερήχων και ραντάρ, δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο.

Η BMW i4 eDrive40 σε έκδοση M Sport και η BMW i4 M50 υιοθετούν τα δικά τους σχεδιαστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα τους. Ένα εξωτερικό πακέτο με την ονομασία M Carbon διατίθεται προαιρετικά, ενώ ειδικά αξεσουάρ της σειράς M Performance περιλαμβάνονται στη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ BMW.

Το εσωτερικό της νέας BMW i4

Στο εσωτερικό της νέας BMW i4, κυρίαρχο στοιχείο είναι το κόκπιτ, το οποίο εστιάζει στον οδηγό, ενώ διάχυτη είναι η αίσθηση πολυτέλειας και ευρυχωρίας. Ηχομονωτικά κρύσταλλα και λειτουργίες pre-heating και pre-conditioning διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό, όπως και ένα «σετ» με σπορ καθίσματα και τιμόνι. Ο επιλογέας του συστήματος μετάδοσης, το BMW Controller και τα πλήκτρα για τον έλεγχο των βασικών λειτουργιών είναι τοποθετημένα σε ένα πάνελ στην μοντέρνα κεντρική κονσόλα.

Η νέα γενιά του συστήματος iDrive που τοποθετείται για πρώτη φορά στην BMW i4 βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα της οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant. Σε αυτό το πλήρως ψηφιακό BMW Curved Display, το τμήμα της οθόνης των 12,3 ιντσών και η οθόνη ελέγχου των 14,9 ιντσών «συγχωνεύονται» σε μια μονάδα πίσω από ένα κεκλιμένο προς τον οδηγό κρύσταλλο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα BMW i4 θα διατίθεται με περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η λειτουργία ανίχνευσης φωτεινού σηματοδότη και τα Steering και Lane Control Assistant, ενώ το «παρών» δίνουν επίσης το σύστημα Προειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, το Speed Limit Info, το Lane Departure Warning, το Park Distance Control και το Reversing Assist Camera – προαιρετικά διατίθενται τα Parking Assistant με Reversing Assistant και Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View.

Χωροταξικά, η μεγάλη πίσω πόρτα της νέας BMW i4 έχει αυτόματο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος, με τον χώρος αποσκευών να έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται από 470 έως και 1.290 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Επίσης, ένας κοτσαδόρος που «αναπτύσσεται» με την αρωγή ενός έξυπνου ηλεκτρομηχανισμού  διατίθεται προαιρετικά επιτρέποντας τη ρυμούλκηση τρέιλερ με βάρος έως και 1.600 κιλά.

Οι δύο εκδόσεις της νέας BMW i4

Η νέα BMW i4 θα προσφέρεται στην έκδοση M50, με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, καθώς και στην πισωκίνητη και με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, eDrive40. Όπως ανακοίνωσε σήμερα το εργοστάσιο, η M50 αποδίδει μέγιστη ισχύ 544 ίππων και ροπή 795 Nm σε λειτουργία Sport Boost προσφέροντας μέγιστη αυτονομία 510 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Η «μικρότερη» eDrive40 αποδίδει με τη σειρά της 340 ίππους και 430 Nm ροπής προσφέροντας 590 χλμ. με ένα «γέμισμα» της μπαταρίας.

Η λεπτή μπαταρία υψηλής τάσης έχει ενεργειακή πυκνότητα 2,14 kW/kg και ύψος κυψέλης μόλις 110 χλστ., ούσα τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του οχήματος έχοντας σταθερή σύνδεση με ένα αλουμινένιο πάνελ και το υποπλαίσιο του εμπρός άξονα – σύμφωνα με την BMW η έδρασή της είναι τέτοια ώστε το κέντρο βάρους της νέας BMW i4 να είναι χαμηλότερο έως και 53 χλστ. σε σχέση με εκείνο της Σειράς 3 Sedan.

Σύμφωνα με την BMW και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με τον ίδιο τύπο μπαταρίας, ο οποίος έχει μικτή χωρητικότητα 83,9 kWh (η ωφέλιμη ανέρχεται στις 80,7 kWh).

Η φόρτιση της μπαταρία είναι εφικτή με ισχύ έως και 200 kW σε πηγή συνεχούς ρεύματος. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας ένα σταθμό φόρτισης DC υψηλής ισχύος, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 χλμ. στην i4 eDrive40 και κατά 140 χλμ. στην i4 M50 μέσα σε 10 λεπτά, αρκεί το υπολειπόμενο ποσοστό φόρτιση να εινα τουλάχιστον 10%. Στην Ευρώπη, η νέα BMW i4 θα συνοδεύεται από έναν ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης Mode 3.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!