Τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς, το BMW Group παρέδωσε στους πελάτες του συνολικά 636.606 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce και πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών για το πρώτο τρίμηνο.
Πιο συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου το BMW Group αύξησε τις πωλήσεις σε όλες τις σημαντικές περιοχές του κόσμου και ποσοστιαία κατά 33,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, με όλες της μάρκες του να σημειώνουν άνοδο σε όλες τις αγορές τη συγκεκριμένη περίοδο.
«Τα αποτελέσματα πωλήσεων ενισχύθηκαν από την ισχυρή ζήτηση κυρίως για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Διπλασιάσαμε τις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι. Αυτό δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο για να ξεπεράσουμε τις παραδόσεις 100.000 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, ώστε τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους συνολικά μέχρι το τέλος της χρονιάς», δήλωσε ο Pieter Nota, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Τομέα Πελατών, Μαρκών & Πωλήσεων.
Τα ηλεκτροκίνητα
Με 70.207 μονάδες το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, το BMW Group υπερδιπλασίασε τις παγκόσμιες πωλήσεις τόσο των PHEV όσο και των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων καταδεικνύοντας για μία ακόμα φορά τη σημασία της ηλεκτροκίνησης για την εταιρεία.
Με την BMW iX3, την οποία οδηγήσαμε στην Ελλάδα μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, το i3 και το MINI Cooper SE, το BMW Group ήδη προσφέρει μία ισχυρή γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην οποία θα προστεθούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς η νέα iX και η ηλεκτρική επίσης i4.
Το BMW Group για μία ακόμα φορά επιταχύνει σημαντικά την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σχεδιάζει να έχει γύρω στα δώδεκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στο δρόμο από το 2023. Τα επόμενα χρόνια, θα συμπεριληφθούν μοντέλα όπως οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της Σειράς 5, της Σειράς 7, της X1 και του διαδόχου του MINI Countryman. Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στο 90% περίπου των σημερινών κατηγοριών της αγοράς.
Από τώρα μέχρι το 2025, το BMW Group σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων κατά μέσο όρο πάνω 50% το χρόνο – τουλάχιστον δεκαπλάσιος αριθμός έναντι των οχημάτων που πωλήθηκαν το 2020.
Το BMW Group εκτιμά ότι μέχρι το 2030 τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν αναλογία τουλάχιστον 30% στις παγκόσμιες πωλήσεις (διαβάστε περισσότερα εδώ). Η MINI πιθανότατα θα πετύχει αυτό το ορόσημο το 2027. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, η βρετανική ετταιρεία θα είναι η πρώτη μάρκα του BMW Group της οποίας η προϊοντική γκάμα θα είναι, αποκλειστικά, αμιγώς ηλεκτρική. Ως μία αμιγώς ηλεκτρική παγκόσμια μάρκα, η MINI θα εξακολουθήσει να έχει αποτύπωμα σε όλες τις σημαντικές παγκόσμιες αγορές.
Την επόμενη δεκαετία, το BMW Group προγραμματίζει να έχει συνολικά περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους.
Οι επιδόσεις ανά μάρκα
Η BMW παρέδωσε 560.543 οχήματα (+36,2%) το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν στις επιτυχημένες πωλήσεις της μάρκας ήταν η υψηλή δημοτικότητα των μοντέλων X (246.068 μονάδες, +36,5%), καθώς και η αύξηση κατά 43,0% για τη νέα Σειρά 5 και αντίστοιχα κατά 43,6% για τη Σειρά 3.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, συνολικά 74.683 οχήματα MINI παραδόθηκαν σε ισάριθμους πελάτες. Παρά το περιορισμένο αποτύπωμα της μάρκας στην αγορά της Κίνας, ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μία αύξηση 16,2% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Στην πραγματικότητα, η MINI κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της σε όλες τις περιοχές του κόσμου το πρώτο τρίμηνο του 2020. Το Countryman αποδείχτηκε ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των πελατών, σημειώνοντας άνοδο 36,0%. Οι πωλήσεις του 3θυρου ΜΙΝΙ αυξήθηκαν κατά 23,4%, ενώ περισσότερες κατά 19,1% εκδόσεις John Cooper Works πωλήθηκαν σε σχέση με πέρσι. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχαν ποσοστό 15% στις συνολικές πωλήσεις MINI το πρώτο τρίμηνο – διπλάσιο από της προηγούμενης χρονιάς.
Με αύξηση πωλήσεων της τάξης του 21,0% (37.896 μονάδες) από την περσινή χρονιά, η BMW M GmbH ολοκλήρωσε ένα επιτυχημένο πρώτο τρίμηνο. Η X5 M και η X6 M ήταν οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης στην κατηγορία μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Στην κατηγορία επιδόσεων, η M440i Coupé συνετέλεσε αποφασιστικά στα εξαιρετικά αποτελέσματα πωλήσεων. Η BMW M GmbH συνέχισε την προϊοντική της επέλαση το Μάρτιο, λανσάροντας τέσσερα σημαντικά μοντέλα, τις M3/M4, M440i Cabrio και την M5 CS.
Η Rolls-Royce κατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων στην ιστορία της μάρκας στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με 1.380 παραδόσεις (+61,8%). Αυτό το αποτέλεσμα τριμήνου ξεπερνά το προηγούμενο ρεκόρ που σημειώθηκε το 2019 και είναι το υψηλότερο στην ιστορία των 116 ετών της μάρκας. Αύξηση πωλήσεων παρατηρήθηκε σε όλες τις αγορές, με ισχυρότερες στην Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη διευρυμένη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Υψηλή ζήτηση παρατηρήθηκε για όλα τα μοντέλα, κυρίως για τη νέα Ghost και την Cullinan, με τις παραγγελίες να επεκτείνονται μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2021.