Η τάση των τελευταίων μηνών, σύμφωνα με την οποία οι Ευρωπαίοι αγοραστές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε υβριδικά, plug-in και και ηλεκτρικά οχήματα, επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια του προηγούμενου μήνα.
Αυτό αποκαλύπτουν τα στατιστικά δεδομένα της Jato Dynamics, που κατέγραψε αναλυτικά τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων Ιουνίου σε απόλυτους αριθμούς, καθώς και ανά κατηγορία. Μάλιστα, η αύξηση των ταξινομήσεων εξηλεκτρισμένων οχημάτων σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, έρχεται σε αντίθεση με την αντίστοιχη μείωση που παρατηρήθηκε στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου.
Το παραπάνω, πιστοποιεί τη μεταλλασσόμενη πορεία της αγοράς, η οποία στρέφεται προς οχήματα που κινούνται είτε εξ ολοκλήρου, είτε επιμέρους, με ηλεκτρική ενέργεια. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων τον Ιούνιο που μας πέρασε, έφτασαν στις 183.300 μονάδες, παρουσιάζοντας αύξηση 65% σε σύγκριση με τις 111.300 μονάδες του 2019. Αντίθετα, οι ταξινομήσεις οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου κατά τον Ιούνιο, μειώθηκαν κατά 32 και 31%, αντίστοιχα. Μετά και από τις μετρήσεις του περασμένου Ιουνίου, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα φτάνουν στην κατάληψη μεριδίου αγοράς της τάξης του 16,2% πλησιάζοντας εκείνα με κινητήρα πετρελαίου που κατέχουν το 28%, την ώρα που τα οχήματα με κινητήρα βενζίνης, βρίσκονται στο 53%.
Ο αναλυτής της Jato Dynamics, Felipe Munoz δήλωσε σχετικά: “Παρά την μείωση της αυτοπεποίθησης και απασχόλησης των καταναλωτών, το νέο τοπίο φαίνεται να προσφέρει μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τα εξηλεκτρισμένα οχήματα, η οποία δεν είχε υπάρξει ξανά από την περίοδο της εισαγωγής τους. Ο συνδυασμός μεγαλύτερων προσφορών, κινήτρων και καλύτερων συμφωνιών, καθώς επίσης και η μεγαλύτερη συνειδητοποίηση των καταναλωτών για ένα πράσινο μέλλον, ενισχύει τη ζήτηση εξηλεκτρισμένων οχημάτων περισσότερο από ποτέ”.
Πράγματι, κατά τη διάρκεια του περασμένου Ιουνίου, οι 3 κύριες τεχνολογίες εξηλεκτρισμένων οχημάτων (υβριδικά, plug-in, ηλεκτρικά) παρουσίασε σημαντική αύξηση ταξινομήσεων, με τα υβριδικά να κατέχουν περίπου τις μισές της κατηγορίας τους.
Περνώντας στα αριθμητικά δεδομένα, στην κατηγορία των υβριδικών ή ήπια υβριδικών οχημάτων, κυριαρχεί η Toyota. Η ιαπωνική μάρκα είδε τα C-HR (7.791), Corolla (7.735) Yaris (7.708) και RAV-4 (7.448) να καταλαμβάνουν τις 4 πρώτες θέσεις, με τα Ford Puma (7.403) και Suzuki Swift (4.651) να ακολουθούν.
Στην κορυφή ταξινομήσεων των υβριδικών plug-in μοντέλων βρέθηκε το Ford Kuga, με 3.757 ταξινομήσεις, εμπρός από τα Mitsubishi Outlander PHEV (2.578) και Volvo XC40 (2.452). Το μικρό σουηδικό SUV ηγήθηκε μιας τριάδας οχημάτων της Volvo, με τα XC60 (2.017) και V60 (1.833) να ακολουθούν, ενώ στην εξάδα εντάσσεται και το Audi A3 (1.491).
Τέλος, τη μερίδα του λέοντος στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέκτησε το Renault Zoe (10.225 ταξινομήσεις), με τα Tesla Model 3 (7.066) και Volkswagen Golf (3.022) να ακολουθούν. Η εξάδα πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, διαμορφώνεται από τα Peugeot 208 (2.878), Hyundai Kona (2.662) και Kia Niro (2.315).