top icon
Κόσμος

Αυτοκίνητο και προσωπικά δεδομένα – Μια σχέση που χρειάζεται προσοχή

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν συμμορφώνονται με τους γενικούς κανονισμούς για την προστασία των δεδομένων, αφήνοντας τα προσωπικά δεδομένα προσβάσιμα στα αυτοκίνητα μετά τη μεταπώληση.

Τα προσωπικά στοιχεία παραμένουν σε τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα μετά τη μεταπώλησή τους, παραβιάζοντας τους κανονισμούς και θέτοντας τους χρήστες τους σε κίνδυνο, αναφέρθηκε σε συνέδριο της FIA για την προστασία των δεδομένων. Πάνω από 40 εκατομμύρια χρήστες μεταπωλούν τα αυτοκίνητά τους και δεκάδες εκατομμύρια άλλοι νοικιάζουν και μοιράζονται οχήματα κάθε χρόνο στην Ευρώπη. Εκατομμύρια χρήστες βιώνουν παραβίαση προσωπικών δεδομένων επειδή μη εξουσιοδοτημένα μέρη μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στις επαφές τους, την τοποθεσία, το ιστορικό προηγούμενων αναζητήσεων, τους κωδικούς πρόσβασης, τις διευθύνσεις κατοικίας και πολλά άλλα προσωπικά δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο όχημα. Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων υποχρεώνει τους «υπεύθυνους επεξεργασίας», δηλαδή τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, τις αντιπροσωπείες, τις εταιρείες χρηματοδότησης οχημάτων και τις ασφαλιστικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για την επαναπώληση ή την επαναχρησιμοποίηση αυτών των περιουσιακών στοιχείων, να διαγράφουν όλα τα προσωπικά δεδομένα αφού ο πελάτης τελειώσει με τη χρήση του οχήματος.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), διοργάνωσε συνέδριο με θέμα τα δικαιώματα δεδομένων οδήγησης και την ενίσχυση της ιδιωτικότητας στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Ο Andrea Amico, βασικός ομιλητής στην εκδήλωση αυτή, είναι ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Privacy4Cars, μιας εταιρείας που πιέζει για διαφάνεια και προστασία των δεδομένων. Ο Amico είδε πώς τα δεδομένα δεν προστατεύονταν σωστά και δημιούργησε μια εφαρμογή για την επίλυση των μεγάλων επιπτώσεων κινδύνου τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις αυτοκινήτων. Η εφαρμογή Privacy4Cars προσφέρει μια αντικειμενική και ισχυρή διαγραφή ιδιωτικών πληροφοριών από τα οχήματα.

Αυτοκίνητο και προσωπικά δεδομένα

Ο Amico πιστεύει ότι αυτό δεν είναι μόνο νομικό ζήτημα, αλλά και ηθικό πρόβλημα. Προτείνει τις εξής ενέργειες για την επίλυση των ζητημάτων προστασίας της ιδιωτικής ζωής:  Οι ελεγκτές πρέπει να αρχίσουν να ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές του κανονισμού και να απορρίπτουν τις προσωπικές πληροφορίες από τα οχήματα.  Οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να ενημερώσουν με σαφήνεια τους υπεύθυνους επεξεργασίας, ώστε να ακολουθήσουν τις παραπάνω κατευθυντήριες γραμμές, κάτι που έχουν ζητήσει αρκετά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ευρώπη έχει εκδώσει οδηγίες σχετικά με την υποχρεωτική απαίτηση διαγραφής προσωπικών δεδομένων από τα αυτοκίνητα, στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων, αλλά δεν ακολουθούνται από τις περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων που είναι «υπεύθυνοι επεξεργασίας», με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μη αναφερόμενη παραβίαση προσωπικών δεδομένων στη γηραιά ήπειρο.

Ενώ υπάρχουν αρκετοί κανονισμοί σε παγκόσμιο επίπεδο για την προστασία των δεδομένων των χρηστών, η πλήρης συμμόρφωση των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έχει επιτευχθεί. Σύμφωνα με μια μελέτη της εταιρείας ασφάλειας στον κυβερνοχώρο Mozilla Foundation, η οποία επικεντρώνεται στη δημιουργία ασφαλέστερων διαδικτυακών εμπειριών, στη διαφάνεια και στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, εξέτασε τις 25 κορυφαίες μάρκες αυτοκινήτων, αποκαλύπτοντας τις επιδόσεις τους στο χειρισμό των προσωπικών δεδομένων. Τα αποτελέσματα ποικίλλουν από κάποιες εταιρείες που υπερέχουν στην προστασία των δεδομένων και άλλες που ξεπερνούν τα όρια, επεξεργαζόμενες δεδομένα υγείας, γενετικές πληροφορίες και άλλα. Ο αναλυτής δεδομένων Wim Nauwelaerts αναπτύσσει αυτή τη μελέτη, εκφράζοντας την άποψη πως οι ανησυχίες για τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί σημαντικά στη σύγχρονη εποχή. «Οι απαιτήσεις ασφαλείας πριν από 20 χρόνια ήταν θέλω να έχω καλά φρένα, αλλά σήμερα είναι δεν θέλω να με χακάρουν».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ