Ακριβώς 72 χρόνια μετά τo ντεμπούτο του Toyota BJ, η ιαπωνική εταιρεία γυρίζει την πιο πρόσφατη σελίδα στη ιστορία του Land Cruiser.
Ο μύθος του Toyota Land Cruiser συνεχίζεται με την επίσημη παρουσίαση σήμερα του νέου μοντέλου, ακριβώς 72 χρόνια μετά την αποκάλυψη του Toyota BJ και 14 μετά την πρεμιέρα της τρέχουσας γενιάς.
Σχεδιασμένο με άμεσα διακριτές επιρροές από τα προηγούμενα Land Cruiser και με μια ογκώδη, ρετρό σιλουέτα δύο όγκων που υποδηλώνει την «ικανότητά του να αντέχει σε δύσκολες συνθήκες», το ιαπωνικό off-road με τις περισσότερες από 11,3 εκατ. πωλήσεις εδώ και επτά και πλέον δεκαετίες δίνει και πάλι έμφαση στην πρακτικότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία.
Το συνολικό μήκος του νέου Land Cruiser πέμπτης γενιάς με την κωδική ονομασία J250 είναι 4.920 χλστ., ενώ το ύψος και τα πλάτος του φτάνουν αντίστοιχα τα 1,87 μ. και 1,98 μ. Το δε μεταξόνιο του οριοθετείται πλέον στα 2,85 μ.
Το νέο Land Cruiser αφήνει πίσω του το πλαίσιο του μοντέλου J150 υιοθετώντας την πλατφόρμα GA-K της Toyota το οποίο έχει ως κορμό του μια διάταξη με πλαίσιο τύπου σκάλας με 50% αυξημένη ακαμψία σε σχέση με το παρελθόν – συνολικά, η συνδυασμένη ακαμψία αμαξώματος και πλαισίου είναι βελτιωμένη κατά 30%.
Νέο Toyota Land Cruiser: Με τεχνολογίες αιχμής
Το νέο Land Cruiser είναι εφοδιασμένο για πρώτη φορά στην ιστορία του με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ενώ το «παρών» δίνει και το σύστημα SDM, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να αποσυνδέσει την εμπρός αντιστρεπτική δοκό χρησιμοποιώντας έναν διακόπτη στο ταμπλό – αυτή η δυνατότητα εξασφαλίζει καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά σε off-road οδήγηση.
Την ίδια στιγμή, οι αναβαθμίσεις στα Multi-Terrain Monitor και Multi-Terrain Select παρέχουν περαιτέρω υποστήριξη κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Χρησιμοποιώντας κάμερα και οθόνη υψηλής ανάλυσης, το Multi-Terrain Monitor δίνει στον οδηγό μια καθαρή εικόνα της περιοχής ακριβώς γύρω και κάτω από το όχημα. Από τη μεριά του, το Multi-Terrain Select προσαρμόζει αυτόματα τη συνολική απόδοση του οχήματος ώστε να ταιριάζει στις απαιτήσεις διαφορετικών συνθηκών οδήγησης εκτός δρόμου.
Στη Δυτική Ευρώπη, το νέο Land Cruiser θα παρουσιαστεί με έναν ντίζελ κινητήρα 2,8 λίτρων που αποδίδει 204 ίππους (150 kW) και συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Direct Shift οκτώ σχέσεων. Στις αρχές δε του 2025, θα είναι διαθέσιμο ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης που θα συνδυάζει τον ντίζελ με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt.
Σύμφωνα με την Toyota, οι παραγγελίες για τους πελάτες της Ευρώπης ανοίγουν τον προσεχή Οκτώβριο, με τις πρώτες παραδόσεις των 5θέσιων ή 7θέσιων Land Cruiser πέμπτης γενιάς να ξεκινούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.