Το πολυαναμενόμενο νέο Tesla Model 3 Performance είναι και επίσημα μαζί μας και ταυτόχρονα διαθέσιμο στην Ελλάδα.
Το Tesla Model 3 Performance είναι ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα σεντάν υψηλών επιδόσεων στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τη νεότερη εκδοχή του, η οποία σήμερα βλέπει και επίσημα τα φώτα της δημοσιότητας, λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς, άτυπα γνωστής με την ονομασία Highland, που τώρα είναι διαθέσιμη σε ακόμα πιο χαμηλές τιμές στην Ευρώπη και στη χώρα μας.
H νεότερη παραλλαγή Performance του μικρότερου, πιο γήινου και πιο προσιτού σε κόστους μοντέλου της Tesla που στις αρχές της δεκαετίας έβγαλε τα κάστανα από τη φωτιά για την αμερικανική εταιρεία του Elon Musk εξοπλίζεται με μια μπαταρία με χωρητικότητα πέριξ των 75 kWh (σ.σ.: ως γνωστόν, η Tesla δεν ανακοινώνει την ακριβή χωρητικότητα των συσσωρευτών ενέργειας των μοντέλων της), η οποία υποστηρίζεται από ένα αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας που εξασφαλίζει με μια φόρτιση αυτονομία 528 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες τέταρτης γενιάς, που αποδίδουν αυξημένη κατά 22% και 32% συνεχή και μέγιστη ισχύ, αλλά και «τονισμένη» κατά 32% μέγιστη ροπή σε σχέση με το απερχόμενο Model 3 Performance. Σύμφωνα με την Tesla, συνδυαστικά οι νέες αυτές μονάδες αποδίδουν 460 ίππους και ροπή 723 Nm. Αυτά στην… Ευρώπη, γιατί την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, για παράδειγμα, οι παραπάνω τιμές που ανακοινώνονται από την Tesla εμφανίζονται διαφοροποιημένες, και μάλιστα προς τα πάνω, με τα Model 3 Performance να αποδίδουν εκεί 510 ίππους και 741 Nm.
Σε κάθε περίπτωση, οι… ευρωπαϊκές αυτές τιμές είναι σε θέση να εξασφαλίσουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,1 δλ. και τελική ταχύτητα 262 χλμ./ώρα, σύμφωνα με όλα όσα ανακοινώνει η Tesla.
Αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο υπόλοιπο hardware της έκδοσης με το πλαίσιο να είναι πιο άκαμπτο, για καλύτερο και πιο σπορτίφ χειρισμό. Διαθέτει επίσης διαφορετικές αντιστρεπτικές δοκούς, ελατήρια και δακτυλίους στην ανάρτηση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Model 3, ενώ αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στα φρένα «που είναι έτοιμα για χρήση στην πίστα» διαθέτοντας κόκκινες δαγκάνες και πιο ανθεκτικά υλικά τριβής. Επίσης, το πακέτο των αναβαθμίσεων περιλαμβάνει σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, οι οποίοι συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P Zero 4 διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω .
Κατά τα άλλα, το Model 3 Performance διαθέτει το σύστημα Track Mode τελευταίας γενιάς της Tesla (λέγε με V3). Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει επιμέρους συστήματα, όπως η αναγεννητική πέδηση, η παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, η απόδοση των μονάδων, ακόμα και την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες. Για πρώτη φορά στη γκάμα του Model 3, η έκδοση Performance διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντί για «παθητικά», που ελέγχονται μέσω του Vehicle Dynamics Controller (VDC).
Οι αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση περιλαμβάνουν βελτιώσεις στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου και την προσθήκη νέων αεραγωγών ψύξης καθώς και μιας αεροτομής από carbon. Σύμφωνα με την Tesla, οι αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι τώρα μειωμένες κατά 5%, ενώ την κατιούσα κατά 36% έχει πάρει και η τάση ανύψωσης του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες.
Στο εσωτερικό, το Model 3 Performance είναι εξοπλισμένο με νέα σπορ καθίσματα, με βελτιωμένη πλευρική στήριξη και σύστημα αερισμού, καθώς και λεπτομέρειες από carbon, επίσης για πρώτη φορά στη γκάμα του Model 3. Απαράλλαχτο παραμένει το γνώριμο interface που έχει ως σημείο αναφοράς μια οθόνη αφής 15,4 ιντσών.
Στην Ελλάδα, το νέο Model 3 Performance κοστίζει 55.990 ευρώ, τιμή που διαμορφώνεται σε 47.990 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ».