Μην σας ξεγελά ο μικρός, 3κύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων καθώς η κορυφαία έκδοση E-Tech 4x4 του νέου Renault Rafale αποδίδει συνολικά 300 ίππους με την αρωγή τριών ηλεκτροκινητήρων.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου Renault Rafale, η γαλλική εταιρεία έρχεται να αποκαλύψει με κάθε λεπτομέρεια τις τεχνικές περγαμηνές της κορυφαίας, plug-in υβριδικής παραλλαγής του coupe SUV της. Η οποία φέρει την ονομασία E-Tech 4×4 και φιλοδοξεί να «παντρέψει» τις κορυφαίες επιδόσεις με την οικολογική συνείδηση και την οικονομία καυσίμου.
Κάτω από το καπό, ο 3κύλινδρος κινητήρας των μόλις 1,2 λίτρων διαθέτει έναν νέο υπερσυμπιεστή, ο οποίος αυξάνει την ισχύ στα 110 kW, ήτοι στους 150 ίππους, έναντι των 96 kW (130 ίπποι) για την εισαγωγική έκδοση E-Tech 200. Με τη σειρά της, η ροπή έχει σκαρφαλώσει από τα 205 στα 230 Nm.
Στην κορυφαία έκδοση του Rafale αυτός ο κινητήρας εσωτερικής καύσης της Renault συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα) αποδίδοντας συνδυαστική ισχύ 300 ίππων. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον εμπρός άξονα αποδίδει 50 kW (70 ίππους) και 205 Nm ροπής, με τον δεύτερο να εδράζεται στον πίσω άξονα, αποδίδοντας με τη σειρά του 100 kW (136 ίππους) και 195 Nm ροπής. Τέλος, ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας HSG (High-voltage Starter Generator) συνεισφέρει με 25 kW (34 ίππους) και 50 Nm ροπής.
Σύμφωνα με το γαλλικό εργοστάσιο, το νέο Rafale E-Tech 4×4 μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα (σε σύγκριση με τα 8,9 δευτερόλεπτα για το υβριδικό E-Tech των 200 ίππων), ενώ τα πρώτα 1.000 μέτρα καλύπτονται σε 26,9 δευτερόλεπτα.
Οι δύο κύριοι κινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 22 kWh. Αυτή η μπαταρία υποστηρίζει ισχύ φόρτισης στα 7,4 kW εξασφαλίζοντας επαναφόρτιση από 0 έως 80% ή 100% σε 2 ώρες και 10 λεπτά ή 2 ώρες και 55 λεπτά. Με τη σειρά του, ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας HSG εκκινεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας.
Σύμφωνα με τη Renault, η τυποποιημένη βάσει WLTP κατανάλωση του κορυφαίου Rafale είναι μόλις 0,7 λιτ./100 χλμ., οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 15 gr/χλμ., όλα με γεμάτη την μπαταρία ιόντων λιθίου. Οι αντίστοιχες τιμές με… στερεμένο τον συσσωρευτή ενέργειας ανέρχονται σε 5,8 λιτ./100 χλμ. και 132 gr/χλμ. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει σε 100 χλμ., ενώ η συνολική, με πλήρη φόρτιση της μπαταρίας και γεμάτο το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων, τα 1.000 χλμ., πάντοτε με βάση τις μετρήσεις σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Το Rafale E-Tech 4×4 διατίθεται στην έκδοση Atelier Alpine, η οποία διαφέρει από την Esprit Alpine της μικρότερης έκδοσης, διαθέτοντας το καινοτόμο αυτορυθμιζόμενο σύστημα έξυπνης ανάρτησης με κάμερα στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Αυτό το σύστημα που ονομάζεται «ενεργή ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης» λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα και τις εντολές του οδηγού ρυθμίζοντας διαρκώς την απόσβεση που παρέχει. Ταυτόχρονα, το σύστημα 4Control Advanced παρέχει τις ρυθμίσεις Comfort, Dynamic και Sport, τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλα τα drive modes (Eco, Comfort, Sport, MySense).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα Ε-Tech ελέγχει διαρκώς τον τρόπο με τον οποίο κατανέμεται η ροπή στους δύο άξονες. Γενικά, έως τα 70 χλμ./ώρα, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στα κινητήρια σύνολα του εμπρός άξονα, ενώ θεωρητικά η κατανομή της ροπής κάτω από συγκεκριμένα σενάρια μπορεί να φτάσει το 100-0% ή και 0-100% εμπρός-πίσω.
Σχεδιαστικά, το νέο Renault Rafale E-Tech 4×4 Atelier Alpine διαθέτει μια ιδιαίτερα ξεχωριστή εμφάνιση με το αμάξωμα να είναι βαμμένο στο χρώμα Satin Summit Blue, πίσω αεροτομή σε Starry Black και ζάντες με την ονομασία Chicane με διάμετρο 21 ίντσες, οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά της Continental.