Η Audi παρουσιάζει το νέο… Α4, που πλέον, με βάση τη νέα πολιτική ονοματοδοσίας της γερμανικής εταιρείας, φέρει την ονομασία Α5.
Η Audi προχώρησε σήμερα στην αποκάλυψη του νέου… Α4 που τώρα φέρει την ονομασία Α5 – πλέον, μονούς αριθμούς στην ονμασία τους θα φέρουν τα θερμικά μοντέλα της εταιρείας με τους ζυγούς να «περιγράφουν» τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Το νέο A5 προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις: ως A5 Saloon και S5 Saloon και ως S5 Avant και S5 Avant. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι αυτά είναι τα πρώτα μοντέλα που λανσάρονται και βασίζονται στην ολοκαίνουργια… θερμική πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) της Audi.
Η νέα αυτή πλατφόρμα έχει επιφέρει αύξηση στις εξωτερικές διαστάσεις της έκδοσης sedan που τώρα είναι 67 χλστ. μακρύτερη (στα 4,83 μέτρα) και 13 χλστ. φαρδύτερη (στα 1,86 μέτρα). Το μεταξόνιό είναι επίσης διευρυμένο κατά 68 χλστ. (στα 2,9 μ.).
Ακόμη και με την πρώτη ματιά, η πλήρως επανασχεδιασμένη οικογένεια A5 ξεχωρίζει για τον καθαρό της σχεδιασμό. Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι ελαφρώς τροποποιημένες, χωρίς ωστόσο η συνολική μορφή του να αποκλίνει σε σχέση με ό,τι μας είχε συνηθίσει ο Γερμανός κατασκευαστής. Εξέλιξη και όχι επανάσταση, λοιπόν.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ακόμα πιο εκτεταμένες, με τη νέα φιλοσοφία της οικογένειας Audi A5 να αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα χάρη στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³. Έτσι, το νέο Audi A5 ενσωματώνεται την λεπτή, ανεξάρτητη πανοραμική οθόνη Audi MMI, η οποία διαθέτει κυρτή σχεδίαση και χρησιμοποιεί τεχνολογία OLED.
Αυτή αποτελείται από το virtual cockpit της Audi με διαγώνιο οθόνης 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών. Προαιρετικά διατίθεται μια ακόμα οθόνη 10,9 εμπρός από τον συνοδηγό, η οποία ενσωματωνεται στη σχεδίαση του ταμπλό. Το νέο A5 διαθέτει επίσης head-up display που έχει αναπτυχθεί περαιτέρω σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, το εντελώς νέο στοιχείο στο νέο Audi A5 είναι η νέα εκδοχή του mild hybrid συστήματος των 48V της εταιρείας, το οποίο φέρει την ονομασία plus και προσθέτει έως και 18 kW (24 ίπποι) ηλεκτρικής ισχύος στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου, καθώς και για την κορυφαία S5.
Ο βασικός ωστόσο κινητήρας είναι 2.0 TFSI, ο οποίος αποδίδει 110 kW (150 ίπποι). Προαιρετικά, ο ίδιος κινητήρας διατίθεται με ισχύ 150 kW (204 ίπποι). Αυτός ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 2,0 λίτρων της Audi διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Η παραλλαγή των 110 kW διατίθεται ως αμιγώς προσθιοκίνητο μοντέλο και η παραλλαγή των 150 kW με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.
Η Audi διατηρεί στην προϊοντική της αντζέντα τους κινητήρες ντίζελ. Ο 2.0 TDI με απόδοση 150 kW (204 ίπποι) ενσωματώνει την τεχνολογία MHEV plus κληρονομώντας τη βελτιστοποιημένη καύση από τον προκάτοχό του χάρη στον αισθητήρα πίεσης κυλίνδρου, το σύστημα TwinDosing για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων και τους δύο άξονες εξισορρόπησης κραδασμών για ομαλή λειτουργία. Αναπτύσσει ροπή 400 Nm μεταξύ 1.750 και 3.250 σ.α.λ. Ο 2.0 TDI διατίθεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.
Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου είναι η S5, η οποία χρησιμοποιεί έναν V6 κινητήρα βενζίνης της οικογένειας TFSI με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και ισχύ 270 kW (367 ίππους). Αυτή η μονάδα διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά.
Το νέο Audi A5 θα είναι διαθέσιμο προς το τέλος του τρέχοντος έτους στις περισσότερες αγορές τις γηραιάς ηπείρου – σίγουρα, όχι νωρίτερα από τον προσεχή Νοέμβριο.